Gå til innhold
Hundesonen.no

En "gladsak"

Linda Marie

Recommended Posts

Har tidligere nevnt naboen vår (ja, med nabo mener jeg noen km i radius) som har en schäfer som konstant står i bånd. det er veldig sjelden den er løs, og når den er løs er den uten kontroll. I tillegg er den nå blitt ganske pubertal og utagerende mot andre hannhunder. Jeg og samboeren har forsøkt å hinte om at de gjerne må ta hunden med på tur sammen med oss. Og jeg har invitert de med i hundeklubben jeg er med i. Uten resultat.

Så til saken; igår hadde vi besøk av en kompis av oss. Han har flyttet inn i nærheten av oss. For å komme til oss, må han passere de med schäfer. Opp til oss gikk det greit. Men da han skulle hjem igjen kom schäferen løpende mot kompisen vår og hans hund. Kompisen vår har alltid sin i bånd, da den absolutt ikke liker andre hannhunder. Han ropte at de måtte få inn bikkja si, men eneste som kom løpende var datter i huset på 15. Ho klarte ikke å få kontroll på bikkja. Så det ble klinsj mellom bikkjene. Kompisen vår må gå mellom og skille to store bikkjer. Jentungen på 15 står og ser på og hylgriner. Kompisen vår ender opp med å bli bitt i fingeren av schäferen og bitt i låret av sin egen hund. Som han sa etterpå- at det må man regne med i en sånn situasjon.

Kompisen vår gikk da hjem med sin hund, og gikk opp for å snakke med eieren av schäferen. Han var ikke sinna, men ganske irritert. Ho jenta som hadde ansvar for schäferen ute, hadde ikke sagt noe til sin mor. Og moren brydde seg egentlig ikke. Kompisen vår fikk vente til far i huset kom hjem. *stønn*

Utover kvelden fikk han tak i far i huset. Han spurte hva i all verden de skulle med den schäferen? Joda, den var vakthund den. Det trente han den til... Men hvordan han trente da? Nei... Det kunne han ikke forklare helt.

Nå må jeg skryte av kompisen min. For i stedet for å bli rasende, slik jeg sikkert ville blitt, så forklarte han rolig at han kunne trene sammen med eier av schäferen. Så idag skal de to snakke sammen om hva som skjer videre. Så noe positivt kom det ut av denne situasjonen. Jeg krysser fingrene på at schäferen får mosjon og hodetrening som den trenger.

Kanskje en kommer lenger ved å telle til ti før en prater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tenker jeg :shocked: men så leser jeg ferdig og det blir jo faktisk bedre! :rolleyes:

Håper virkelig det kommer noe utav det og at eieren til Schæferhunden er motivert,og virkelig engasjerer seg i og få trent hunden sin.Må si det var fint at kompisen din var så kald og rolig at han fikk kommet frem til noe lurt.Kan tenke meg det er ikke noe gøy å måtte skille 2 hunder fordi den andre eieren ikke er tilstede,eller kompetent til å trå til.

Får håpe bittene hans ikke var så kjempe fæle da!huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt mer "småsinnet", - jeg synes fortsatt at eier av schæferen fortjente revs og kjeft huden full(uansett om jeg hadde telt til ti elelr hundre først) :)

Men utrolig at kompisen din klarte å beholde roen i en slik situasjon, det står det respekt av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...