Gå til innhold
Hundesonen.no

Omtrentlig størrelse på 8 uker gammel collievalp


eple

Recommended Posts

Vet du om noen forhandlere? Ser at Zoozupply er utsolgt. Målene på str medium er ifølge zoosupply: 45,7 cm. L x 26,7cm. H x 28 cm. B, mens maks mål på bur i kabinen hos sas er på 40x25x23cm.

Regner med man ikke kan bruke denne? http://zoosupply.com/xcart/nylon-reisebag-sort.html

det kan stemme bra det, målte nettopp den jeg har her, og de målene stemmer bra, jeg har importert en langhårs valp fra nederland for ca 1,5 år siden nemlig, derfor jeg vet en ting eller ti om hva flyselskapene tillater, og i allefall når jeg var i vei, så var det kun den baggen som var godkjent, hadde noe med måten den var laget på, og at bunnen garantert var vanntett.

når skal du i vei, og hvor i landet holder du til?`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar helt i slutten av mars og bor i Bergen.

Var innom dyrebutikken i dag og der hadde de en stor sherpa bag. Jeg spurte om de hadde i mindre str, men det hadde de ikke. Jeg sa at jeg skulle bruke det på fly og da fant damen frem en annet bag som hun mente var godkjent for flytur. Den var av merket Trixie, og skulle visstnok være vanntett i bunnen.

Jeg ringte forresten sas også, for å spørre om det var mulig å bruke størrelse medium, men hun jeg snakket med mente at bagen måtte ha de målene som de oppgir som maksmål på sin hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå i allefall brukt sherpa bag str medium, når jeg hentet marissa

det gikk fint, vi fløy fra nederland til norge, med SAS, ingen som komenterte noe what so ever

Valpekjøperene mine i bergen lånte samme bag for ca ett år siden.

Og null problem.

Jeg fatter ikke at de skal lage bråk av ett par cm, det er ubehag for den som har med valpen, i og med at bagen skal plasseres under setet forran beina og være der under overfarten. ingen andre som får noe trøbbel med det what so ever..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar helt i slutten av mars og bor i Bergen.

Var innom dyrebutikken i dag og der hadde de en stor sherpa bag. Jeg spurte om de hadde i mindre str, men det hadde de ikke. Jeg sa at jeg skulle bruke det på fly og da fant damen frem en annet bag som hun mente var godkjent for flytur. Den var av merket Trixie, og skulle visstnok være vanntett i bunnen.

Jeg ringte forresten sas også, for å spørre om det var mulig å bruke størrelse medium, men hun jeg snakket med mente at bagen måtte ha de målene som de oppgir som maksmål på sin hjemmeside.

Jeg har den trixie bagen. Den er flygodkjent, dvs vanntett og passer målene. (den er nok bitte litt høyere enn tillatt, men passer fint under flysetet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at de skal lage bråk av ett par cm, det er ubehag for den som har med valpen, i og med at bagen skal plasseres under setet forran beina og være der under overfarten. ingen andre som får noe trøbbel med det what so ever..

Nei, jeg skjønner det ikke jeg heller. Men jeg får se hva jeg gjør, kan hende jeg kjøper den i str medium og sier at den er innenfor målene og håper på at ingen måler den :wub:

Helle: takk for info, det var greit å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå i allefall brukt sherpa bag str medium, når jeg hentet marissa

det gikk fint, vi fløy fra nederland til norge, med SAS, ingen som komenterte noe what so ever

Valpekjøperene mine i bergen lånte samme bag for ca ett år siden.

Og null problem.

Jeg fatter ikke at de skal lage bråk av ett par cm, det er ubehag for den som har med valpen, i og med at bagen skal plasseres under setet forran beina og være der under overfarten. ingen andre som får noe trøbbel med det what so ever..

Sant nok det, men problemet er jo at hvis de bestemmer seg for å være vrange så får du faktisk ikke med deg hunden inn på flyet.

Kjenner flere dtete har skjedd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok det, men problemet er jo at hvis de bestemmer seg for å være vrange så får du faktisk ikke med deg hunden inn på flyet.

Kjenner flere dtete har skjedd med.

det er jo kjempe tett, men forundrer meg ikke en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har en 8 uker collievalp for hende som kan måle den for meg, hehe :rolleyes:

du frøken, jeg har sett ett par åtte ukers collievalper.

det varierer i størelse, jeg kan kun snakke for marissa, som har flydd fra nederland til norge, i en SHERPA bag, str medium, som FINT gikk under setet, null prob.

Og den passet akkurat fint til henne sånn lengde messig etc etc.

Om f eks jeg måler en valp på åtte uker, og gir deg målene, så kan det godt hende din valp enten er/blir større eller mindre.

Jeg hadde gått for den sherpabagen str medium jeg, for det var den sas sa jeg måtte ha når jeg føly sist, det gikk fint da, det gikk fint for ett år siden for mine valpekjøpere.

Og nå er jeg fristet til å ringe sas selv, bare for å høre hvor firkanta de er på området.

puste med magen, og roe seg ned :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, hvis jeg kjøper sherpa medium, skal jeg fortsatt oppgi de lovlige målene til flyselskapet og håpe på at ingen måler? De registrerer det ikke inn som reservasjon om buret overstiger målene.. Så jeg må jo nesten si at det er mindre enn det det er? *skummelt* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...