Gå til innhold
Hundesonen.no

Indre Østfold Hundeklubb


TonjeRA

Recommended Posts

Vurderer sterkt å melde meg inn i Indre Østfold Hundeklubb når jeg får knøttet i hus...noen andre her som har erfaringer med dem eller er medlem der?

sendte dem en mail for flere uker siden uten å få svar, så bare lurer litt på andres erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener der.. Er veldig lite aktivitet der nå visstnok fordi de ikke har innendørs trening i år. Koselig klubb :D Jeg trener mest miljøtrening på tirsdager, og da må man "klare seg litt selv" siden det ikke er kurs, bare trening.. Men det er super miljøtrening for valper og unghunder da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tenkte også at de kveldene med miljøtrening passet ypperlig for å få sosialisert valpen...

men planen var også å delta på valpekurs der, hvis de planlegger noe i sommer...sendte ny mail i dag og lurte på om de hadde planlagt noe for sommeren...så får bare se hva de svarer...

vet du om de har f.eks handlerkurs? har kjempelyst til å prøve meg i ringen etterhvert, men har jo null erfaring med utstilling.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noe arrangert ringtrening i klubben, men vi bruker å hjelpe hverandre litt der oppe .. :D De bruker å være greie med å hjelpe deg med det du trenger hjelp til.. Ellers er jo jeg bitt av utstillingsbassillen da :P Har aldri stilt staffe, men jeg kan da hvertfall hjelpe deg LITT på vei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres supert ut! :P sier ikke nei takk til hjelp fra andre som har erfaring med å stille ut heller vettu...:D

knøttet mitt blir født i uke 10, så må jo drøye litt, men er aldri dumt å bli kjent med andre i hundemiljøet her omkring...slenger meg nok med på kurs og treff i området etterhvert jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Har nå meldt meg inn her via NKK sine sider...men åssen fungerer medlemskapet videre? får vi noen form for medlemsbevis osv?

Vi trener også der - og nå er det aktivitet... vi har miljøtrening hver tirsdag, og så er det bruks-og konkurransetreninger også (LP) Merete har freestyletreninger på plassen onsdager i parallelle uker, og ja, vi har hatt hvertfall to handler kurs for Frode (Jevne?) husker ikke helt etternavnet, men han er proff. handler, og har bl.a. vunnet en gruppe på Crufts... og så er det mye koselige folk der... :) og, ja, du får medlemsbevis. Tror det kan være llurt av deg å ringe kassereren i klubben jeg, står på hjemmesiden www.iohk.org :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse treningene gratis for medlemmer?? :) Frode Jevne er super! Hper det kommer flere handlerkurs med han!

Da tar jeg en telefon til h*n i morra, angående medlemskapet...:P

Treningene er gratis, når det arrangeres kurs så koster det penger... men ikke 3 - 4 000 per kurs, pleier å være billigere enn det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempe bra ut! :wub: Gleder meg til å komme i gang! :wub:

Ta en besøkstur på lørdag da vel - da er det stevne LP, Agilty og utstilling, og på søndag har rottweilerklubben stevne der. Har hørt noen rykter om at Blondiemamma, Landy og Bp også kommer :wub:

Edit: skrivefeil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en besøkstur på lørdag da vel - da er det stevne LP, Agilty og utstilling, og på søndag har rottweilerklubben stevne der. Har hørt noen rykter om at Blondiemamma, Landy og Bp også kommer :wub:

Edit: skrivefeil..

Vi har planer om det ja.. Men vi får sjå.. Blondie er nynappet nå og ser ut som ei nakenrotte, og bør egentlig ikke vises frem i dagslys på de 14 første dagene :wub: men jeg får ser om jeg drar på henne en hundejoggedress og kommer alikevel :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ailo er meldt på valpeshowet på lørdag, men siden øret hans fortsatt er rimelig stygt etter staffylokokk angrepet har vi valgt å trekke oss...Skal heller på familiedag på Kalabanen i særp, arrangert av Oslo Hundeskole...:wub:

Ellers så har vi to dager igjen på valpekurset, så enten dukker vi opp på trening førstkommende uke ellers så venter vi til uka etter der igjen...:wub: Har lyst til å trene litt (hverdags) lydighet med gutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planer om det ja.. Men vi får sjå.. Blondie er nynappet nå og ser ut som ei nakenrotte, og bør egentlig ikke vises frem i dagslys på de 14 første dagene :icon_redface: men jeg får ser om jeg drar på henne en hundejoggedress og kommer alikevel :innocent:

*vil at Blondie skal ha på joggedress og komme* :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ailo er meldt på valpeshowet på lørdag, men siden øret hans fortsatt er rimelig stygt etter staffylokokk angrepet har vi valgt å trekke oss...Skal heller på familiedag på Kalabanen i særp, arrangert av Oslo Hundeskole...:icon_redface:

Ellers så har vi to dager igjen på valpekurset, så enten dukker vi opp på trening førstkommende uke ellers så venter vi til uka etter der igjen...:innocent: Har lyst til å trene litt (hverdags) lydighet med gutten...

Man trekker ikke en valp fra VALPESHOW pga. slarvete ører? Hva er det for noe tull da?

Valpeshow er jo en form for trening på kommende utstillinger, lite alvorspreget og en god måte å lære seg hva utstilling er og hvordan det foregår.

Siden du tydeligvis er litt opptatt av utstilling synes jeg det er dumt av deg å trekke hunden fra valpeshowet. Valeshow er for moro - ikke nødvendigvis for å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig der Belgerpia, men familiedagen på Kalabanen er en del av valpekurset vårt da! Og det har vi jo faktisk betalt i dyre dommer for. Så vil heller prioritere familiedagen, får tross alt masse trening og sosialisering der også! Og det er jo masse instruktører der som driver med utstilling, så ser ikke bort i fra at det blir litt utstillingstrening uansett...Dessuten skal vi til pers i båstad den 27.9, så da ser jeg ikke helt problemet med at vi trekker oss fra dette ene valpeshowet...:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planer om det ja.. Men vi får sjå.. Blondie er nynappet nå og ser ut som ei nakenrotte, og bør egentlig ikke vises frem i dagslys på de 14 første dagene :icon_redface: men jeg får ser om jeg drar på henne en hundejoggedress og kommer alikevel :innocent:

Du mååå komme å hjelpe en forvirret liten sjel som har ett forstoppet marsvin på slep som skal vises!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fellestreningene er litt både og.

Tirsdager er det ALLTID en representant fra klubben der med refleksvest som kan ta seg av nykommere osv. - det bruker å være litt organsiering osv.

Torsdager er det både egentrening og tid med instruktør, men dette er konkurranse trening og det fordrer at hunden har kommet ett lite stykke på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...