Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med Porta-album?

Peers

Recommended Posts

Jeg har Porta-album på hjemmesiden, og har vært veldig fornøyd med det, men har nå fått høre fra et par-tre stykker at albumene ikke fungerer hos dem. Hos meg fungerer de helt fint i både IE, Opera og Firefox, og jeg har sjekket i alle nettlesere på flere pcer enn min egen uten problem.

Har noen av dere mulighet til å sjekke hvordan albumene ser ut hos dere? Albumene ligger under "Bilder" i menyen: Link til hjemmesiden.

Samtidig lurer jeg på hvorfor noen har problemer med å se albumene når de fungerer helt fint andre steder? Noen som vet hva jeg kan gjøre for at de skal fungere "overalt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med mine porta-album (eller jeg så de som jeg skulle, men ingen andre. Hos meg fungerer dine album og jeg bruker IE.

Vet desverre ikke hva du kan gjøre, men jeg endret innstillingene i Porta til å lage simpleviewer-album. (Har ikke hørt at ingen kan se de ordentlig hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://oroveso.net/hundeliv/bilder/konkurr...lbum/index.html

fungerer ikke her..

Gjelder alle Porta album

Den "hoved"ruten bildet skal vises i, er knøttlite, så man må scrolle for å se bildet...

Sånn er det her også, kanskje det har noe med skjermstørrelsen å gjøre? Jeg aner ikke hvilken versjon av FF jeg bruker..

Anette:

Det du kan gjøre, er uansett å laste ned den nyeste versjonen av Porta hvor de har fikset denne bugen. Du kan jo velge om du vil legge ut de gamle albumene på nytt i den nye versjonen, eller om du bare vil bruke den nye fra nå av. Vil folk se gamle album, får de heller pine seg til å åpne IE. :P Ditt valg! :P

Jeg spør sikkert himmla dumt ,men det får være..

Hvordan får dere albumet vist på hjemmesiden deres?

Du må ha webhotel, og laste opp albumene dit. Deretter linker du til album-adressen fra hjemmesiden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så da er det Porta i kombinasjon med FF som er problemet..? Klart jeg kan laste ned den nye versjonen av Porta, men det blir jo fryktelig tungvint å oppdatere alle de gamle albumene *sutre* :P

Uansett; tusen takk til alle for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så da er det Porta i kombinasjon med FF som er problemet..? Klart jeg kan laste ned den nye versjonen av Porta, men det blir jo fryktelig tungvint å oppdatere alle de gamle albumene *sutre* :P

Uansett; tusen takk til alle for tilbakemelding!

Jeg trodde jeg skrev det i gjesteboken din, men kanskje jeg skrev veldig utydelig? :P Jaja, anyway, så må du nok oppdatere de gamle albumene hvis du vil at alle skal ha mulighet til å se de uten å måtte åpne en annen nettleser. Jeg byttet Porta-versjon på alle mine album da jeg lagde ny hjemmeside, så jeg skjønner godt du syns det er et ork! Det jeg gjorde på den forrige hjemmesiden min, var at jeg begynte å bruke den nye versjonen på album etter en viss dato, slik at de gamle albumene var fremdeles i en gammel Portaversjon (noe jeg opplyste om tror jeg?), mens de nyeste var i den nye versjonen. Har du mye tid å slå ihjel en dag, vet du i alle fall en ting du kan gjøre..! :P

Her står det at problemet gjelder FF3.x.x. Jeg tror kanskje albumene fungerer i eldre versjoner av FF, fordi jeg har ikke alltid hatt dette problemet, men jeg har alltid brukt FF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...