Gå til innhold
Hundesonen.no

Når telefonen forsvinner...


Taran

Recommended Posts

Vel, på onsdag var jeg så uheldig å miste/få frastjelt min 1 mnd gamle rosa Lg med toutch screen. Jeg mistet den iløpet av 2 minutter, imens jeg skiftet buss. Den lå ikke på noen av bussene, så jeg har nok mistet den ute og der har noen tatt den. Jeg kontaktet buss selskapet, politiet og en mix butikk som holder til på buss stajonen, men ingen hadde fått den inn, og den lå ikke i noen av bussene. Den innehold en god del viktige nummre og kalender avtaler, og det er selvfølgelig veldig ergelig, jeg får heller ikke dekt den da jeg har mistet den før den ble stjelt.

Sååå, spørsmålene..

Kan jeg få et nytt simkort med samme nummer? Hvor ringer jeg/fikser jeg dette hen? Over internett/butikk?

Jeg bestilte min forrigje tlf over nettet, på netcom.no. Vil veldig gjerne ha den samme tlf nå også, med samme abo. så kan jeg bare kjøpe ny tlf med samme abo?

Kan simkort og tlf kjøpes hver for seg?

Kommer sikkert på endel flere spørsmål, vil bare fortest mulig ha den samme tlf tilbake, med det samme nr.

Jeg føler meg helt lost uten en telefon.

Jeg har btw netcom som oppratør, og når jeg ringte de for spørsmål var det lite de kunne svare meg på, utenom forsikting ved tap, derfor jeg spørr dere, som kanskje har vært i lignende situasjon. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipe er at om du kjøpte den med f.eks 12mnd binding må du nå kjøpe kontant telefon. Har opplevd det samme dag LG'en jeg kjøpte i mai drukna i juni.... Evnt kjøpe deg ut av abo. og binde på nytt (ofte billigere enn kontant telefon).

Men jeg ville ringt, da en venninne sin ble stjålet kunne telenor gå inn på noe meldingsgreier, så kanskje netcom kan skaffe deg noen viktige nummere, i hvertfall om du har sendt/mottatt meldinger fra disse nummerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sperret sim-kortet?

Da jeg mistet telefonen min ringte jeg til Telenor og sperret kortet, og så sendte de meg nytt i posten som hadde det samme nummeret. Det andre vet jeg ikke svaret på...

Ja jeg har sperret det :) da får jeg ringe dem og se om de kan sende meg et nytt posten.

HHC: Hørtes smart ut, kanskje netcom får fikset det på en måte. Sinnsykt kjedelig å sitte uten telefon nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipe er at om du kjøpte den med f.eks 12mnd binding må du nå kjøpe kontant telefon. Har opplevd det samme dag LG'en jeg kjøpte i mai drukna i juni.... Evnt kjøpe deg ut av abo. og binde på nytt (ofte billigere enn kontant telefon).

Men jeg ville ringt, da en venninne sin ble stjålet kunne telenor gå inn på noe meldingsgreier, så kanskje netcom kan skaffe deg noen viktige nummere, i hvertfall om du har sendt/mottatt meldinger fra disse nummerne.

Høres jo litt rart ut at en MÅ kjøpe kontant telefon? Har ikke selv hatt dette problemet fordi jeg aldri kjøper mob m abonnement. MEN, venner av meg som har bindingstid har jo til og med bare byttet ut mobilen på samme abo og fått den til den prisen som en "ny" abonnent ville ha betalt. Så det samme vil nok gjelde trådstarter også vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Min ble stjålet i går, og jeg kjøpte en ny mobil på dagen, med samme nr og abonnement. Måtte ikke starte nytt abonnemenet eller noe.

Da spurte du om å få et nytt et? :) For tenkte å bestille på nettet, så var litt usikker på hvordan jeg fikk sakt at jeg ville ha nytt simkort med samme nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet min mobbil i forrige uke, bestilte ny på internett samme dag med samme nummer. Hadde bindingstid på den forrige men det ble bare overført til den nye telefonen :)

Så bra ! :) Fikk du bestilt med nytt simkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet min mobbil i forrige uke, bestilte ny på internett samme dag med samme nummer. Hadde bindingstid på den forrige men det ble bare overført til den nye telefonen :)

Men fikk du den nye til 1kr f.eks da?

edit: med mindre du har mobilforsikring etc da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ! :banana: Fikk du bestilt med nytt simkort?

Kjøpte nytt simkort på en vanlig telefonbutikk men er mulig å bestille det med telefonen men det tar mye lengre tid før du får simkortet siden de sender det ut etter at de har sendt selve telefonen. Var i vært fall det de sa på telenor.

Men fikk du den nye til 1kr f.eks da?

edit: med mindre du har mobilforsikring etc da.

Ja kunne kjøpt en av de til 1 kr hvis jeg ville, har ikke mobilforsikring. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spurte du om å få et nytt et? :banana: For tenkte å bestille på nettet, så var litt usikker på hvordan jeg fikk sakt at jeg ville ha nytt simkort med samme nr.

Jeg bestilte jo ikke på nettet, men det var ikke noe problem.

Men fikk du den nye til 1kr f.eks da?

edit: med mindre du har mobilforsikring etc da.

Jeg fikk den nye til 1kr. Og har ikke forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fikset simkort, tlf til f.eks 1kr kan jeg derimot se langt bort fra. Fyren der jeg kjøpte simkortet sa at jeg bare kunne kjøpe tlf til fullpris, selv om jeg kjøpte med samme abonoment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fikset simkort, tlf til f.eks 1kr kan jeg derimot se langt bort fra. Fyren der jeg kjøpte simkortet sa at jeg bare kunne kjøpe tlf til fullpris, selv om jeg kjøpte med samme abonoment.

Snakk med operatøren din! Ikke de i butikken... de er sjelden opplyst og så er de jo som regel "fjortis" eller noe :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fikset simkort, tlf til f.eks 1kr kan jeg derimot se langt bort fra. Fyren der jeg kjøpte simkortet sa at jeg bare kunne kjøpe tlf til fullpris, selv om jeg kjøpte med samme abonoment.

Så utrolig rart! Vi fikk egentlig beskjed om at vi måtte kjøpe simkortet for 200kr, også en hvilken som helst telefon, men vi trengte visst ikke betale for simkortet engang, for alt vi betalte var 1kr. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...