Gå til innhold
Hundesonen.no

Inne til ute hund


MonicaT

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en snart 8 år gammel tispe som har vært "inne" hund.

Dvs hun er hjemme alene og går løs i hele leiligheten.

Siden jeg har litt reisevei til jobben er det lange dager for henne.

Jeg flyttet for et år siden og har nå fått hage, noe vi begge synes er deilig. I sommer var hun masse ute i hagen ( som er inngjerdet ) når jeg var hjemme.

Jeg vurderer å sette opp en hundegård til sommeren, så hun kanskje kunne vært der om våren/sommeren/tidlig høst. Nå vet jeg ikke om jeg får lov av sameiet å sette opp hundegård og jeg er usikker på om hunden vil like det. Og det er en fare for at hun kan bjeffe litt.

Det jeg egentlig lurer på er om det er noen som har erfaring med å plutselig sette voksne hunder ute i hundegård ?

Det er selvsagt kun snakk om mens jeg er på jobb. Ellers vil hun selvsagt være sammen med meg.

Er også litt skeptisk til hundegård med tanke på tyveri av hund - men vet ikke hvor reelt/utbredt dette er ?

Noen erfaringer og tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

JEg flyttet med en 6 år gammel flat og fikk muligheter til å ha han ute. Han stortrivdes så mye med å være ute når jeg var borte at jeg var ikke i tvil på at det gikk greit for han. Han var ute sommer som vinter og fikk en sykt tett pels. I starten bjeffet han litt på dem som kom inn i tunet men etter hvert så bjeffet han kunn når jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...