Gå til innhold
Hundesonen.no

bytte av for..

Kine Helen

Recommended Posts

Skrevet

Hvilket for bruker du da?

Royal Canin, Eukanuba, Pro Plan og Hills er iallefall for som jeg har god erfaring med. :)

Skrevet

Ja jeg har god erfaring med det. :)

Og det smaker visst godt også. Vet mange hunder som er litt kresne på maten liker det godt. :wink:

Skrevet

Bruker royal canin på yorkshireterriern min hjemme, han ser vi gode resultater på med det foret. Det er også veldig bra smak på!

Skrevet
jeg lurer på å bytte for nå.. de har såå mye avføring for tiden syntes jeg..og røyter mye.. noen som vil foreslå ett bra for for små bikkjer?! hihi

Eukanuba small bites. Et kyllingbasert, særdeles godt for.

:)

Skrevet

Vi har Eukanuba ja - men du får ikke prøveposer, da det er smaksgaranti på alle våre for. :)

Om hundene ikke liker det, ikke fungerer på det, eller noe annet, så kommer du inn igjen og bytter det i noe annet!

:)

Skrevet
Virker ikke som Olivers er så bra som man skal ha det til... :roll:

Nei jeg innrømmer at jeg var "ny frslt" når jeg begynte å fôre Chicka med det, men jeg ble jammen fort :-o gitt...

Men det er sånn at noen hunder tåler det mens andre tåler det ikke, men jeg er overrasket over hvor mye negativt man hører om det fortiden...

Skrevet

Jeg har nå skiftet til Eukanuba.. casper digger foret og speedy spiste skikkelig først i går, (bestemt at jeg bare skal fore tidlig morgen og etter middag med ham nå) jeg blanda foret som vanlig siden vi er i overgangsfase og speedy som var skikkelig sulten spiste i vei.. jeg kom ut og så skuffet at det lå mat igjen og greier.. da jeg ser nøyere etter lå det kunn Olivers igjen.. hehe.. så han sorterte ut!!

Skrevet
Virker ikke som Olivers er så bra som man skal ha det til... :roll:

jeg har hørt rykter om det ja, at det ikke er så bra som folk skal ha det til.

har hørt at mangen som har prøvd det har gått tilbake til det foret de brukte før. :?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...