Gå til innhold
Hundesonen.no

Femundløpet

Benedicte

Recommended Posts

bilde093-4.jpg

bilde096-2.jpg

Selveste Lars Monsen :blink:

bilde100-1.jpg

bilde106-6.jpg

bilde107-6.jpg

bilde111-1.jpg

bilde125-1.jpg

bilde133-1.jpg

bilde138-2.jpg

bilde157-2.jpg

bilde171-1.jpg

Ved Søvollen. Ser ut til å ha vært en kald natt

bilde180.jpg

bilde183-2.jpg

På vei inn til sjekkpunktet

bilde196.jpg

bilde186.jpg

Til tross for at de har løpet hele natten, er de fortsatt ivrige på å trekke

bilde200-1.jpg

Brr..?

bilde203.jpg

bilde205.jpg

bilde210.jpg

Koselig

bilde211-3.jpg

bilde213.jpg

bilde226.jpg

Robert Sørlie ga hundene mat før han kjørte videre. Han var den første som dro fra sjekkpunktet

bilde234.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Misunnlig* Fine bilder! Jeg skulle jo egentlig oppover, men er man syk så er man syk...

Var dere å hjalp til på Søvollen, eller bare så dere på?

Æsj, kjedelig å være syk. Du får dra dit til neste år, da. Dette var andre året jeg var og så Femundløpet, og det blir hvertfall ikke det siste. Får så utrolig lyst til å kjøre selv når man er og ser på. Vi var bare som tilskuere på Søvollen ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjedelig å være syk. Du får dra dit til neste år, da. Dette var andre året jeg var og så Femundløpet, og det blir hvertfall ikke det siste. Får så utrolig lyst til å kjøre selv når man er og ser på. Vi var bare som tilskuere på Søvollen ja :D

Veit, fikk lyst til å stjele meg ett spann jeg :D

Neste år tenkte jeg å dra dit ja, kjører jo selv da. Blir så mye lettere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe bilder!

HUndelinja her på Pasvik folkehøyskole skal jobbe på chek-punktet i Neiden under Finnmarksløpet! Det blir nok slitsomt siden det varer såpass lenge, men jeg gleder meg skikkelig! Særlig etter å ha sett disse bildene!

Da får dere det nok veldig artig! Jeg vurderer faktisk å gå linjen der når jeg er ferdig med vgs, etter å ha hatt så mye om hundekjøring i det siste :D

Forresten vant Robert Sørlie Femundløpet i dag! Jeg heiet på han :D

(Hører også rykter om at Norge, sammen med Sverige, Finland og Russland skal lage verdens lengste hundeløp på 2800 km (3 uker langt ca), Iditarod er vel på 'bare' 1800 eller noe. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får dere det nok veldig artig! Jeg vurderer faktisk å gå linjen der når jeg er ferdig med vgs, etter å ha hatt så mye om hundekjøring i det siste ;)

Forresten vant Robert Sørlie Femundløpet i dag! Jeg heiet på han :D

(Hører også rykter om at Norge, sammen med Sverige, Finland og Russland skal lage verdens lengste hundeløp på 2800 km (3 uker langt ca), Iditarod er vel på 'bare' 1800 eller noe. )

Det burde du! Jeg hadde ALDRI trodd at det skulle være SÅ gøy å gå på folkehøyskole. Det er over alt jeg tenkte kunne være mulig! Jeg har det så bra som det går an å ha det... Det er en unikt god stemning på linjeturer og ikke minst på skolen generelt :D

Ja, det skal være et prøveløp iår, tror jeg, på det "Barentsløpet" som skal være verdens lengste. Porblemene står ennå i kø pga grensepassering inn til Russland o.l., men jeg håper de får det til! Pasvik fhs (hundelinja) er allerede blitt spurt om de vil være med på et samarbeid med Russland for opplæring ang chek-punkter og sånn :D Det hadde vært SÅ gøy om det ble noe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder!! Du klarte veldig bra å kapre den fine steminge som var på røros med de bildene der!

Jeg var også der å så starten på torsdag. 3 året jeg var der, vi er noen venner som har laget en liten tradisjon av det. Reiser til Røros, spiser en god middag, tussler i gatene i Røros og får med oss en stemningsfylt kveld med hunder, trivelige folk og hundekjøring :D Ei god veninne av meg er handler for 6 spann og jeg heier selvfølgelig litt ekstra på dem. De er ikke med i F600 men F400 da :D Men i F600 heiet jeg på Sigrid Ekran og hadde håpet at en dame endelig skulle vinne Femundløpet, men en 3 plass er jo supert det også da :D Men Robert Sørlie er jo en utrolig sympatisk fyr, så jeg heiet på han også...og da vant jo en av favorittene og vi er fornøyd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder:) Får det til å rykke i hundekjørerfoten igjen :D Kanskje en gang.. I mellomtiden får jeg nøye meg som handler i ny og ne:)

Det planlegges et Barentsrace ja, og etter planen skal siste etappe, Kirkenes-Russland, kjøres i år, med start dagen etter banketten på Pasvik Trail. De fem kjørerene som skal kjøre skal først kjøre PT før de starter over grensa. Håper alt går i orden, det hadde vært utrolig morro! Selv om det ikke akkurat blir et løp for hvermansen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...