Gå til innhold
Hundesonen.no

Vår debut er over..


Ganzie

Recommended Posts

Skrevet

I dag debuterte jeg og Ganzie i klasse1, med stor suksess i mine øyne :D

Jeg hadde forventet å ryke ut på tannvisning, da jeg var redd hun kunne trekke seg for dommeren. Men nei da. 9.5 der :D

Visning av tenner: 9.5

Fellesdekk: 0 (en golden løp sin vei, og da fulgte Ganzie og en dvergpincher etter :blink: )

Lineføring: 8.5

Fri ved fot: 8.5

Dekk fra holdt: 9

Innkalling: 9.5

Stå under marsj: 8

Hopp over hinder: 0 (Ganzie var så fokusert på meg at hun så ikke hinderet, krasja nesten i det og gikk unna. Førertabbe)Helhetsinntrykk: 9

Dommeren var imponert over hvor flink hun var, han kommenterte flere ganger at det var sjelden å se en så lydig sheltie :D

Og han lurte på om hun var til salgs :)

Så ja, jeg er utrolig stolt av snuppa mi :yes:

Det ble 130,5 poeng, 3.premie og 3.plass i klassen, og jeg er superhappy :D

Skrevet
I dag debuterte jeg og Ganzie i klasse1, med stor suksess i mine øyne :D

Jeg hadde forventet å ryke ut på tannvisning, da jeg var redd hun kunne trekke seg for dommeren. Men nei da. 9.5 der :D

Visning av tenner: 9.5

Fellesdekk: 0 (en golden løp sin vei, og da fulgte Ganzie og en dvergpincher etter :blink: )

Lineføring: 8.5

Fri ved fot: 8.5

Dekk fra holdt: 9

Innkalling: 9.5

Stå under marsj: 8

Hopp over hinder: 0 (Ganzie var så fokusert på meg at hun så ikke hinderet, krasja nesten i det og gikk unna. Førertabbe)Helhetsinntrykk: 9

Dommeren var imponert over hvor flink hun var, han kommenterte flere ganger at det var sjelden å se en så lydig sheltie :D

Og han lurte på om hun var til salgs :)

Så ja, jeg er utrolig stolt av snuppa mi :yes:

Det ble 130,5 poeng, 3.premie og 3.plass i klassen, og jeg er superhappy :D

Gratulerer.Flott gjennomført der det ble karakter og flott på helhet :rolleyes:

Skrevet

Hihi, takk :yes:

Fellesdekk kan bli vanskelig å trene på innen lørdag, da jeg faktisk ikke kjenner nok folk her til å tromme sammen noen treningskamerater. Må spørre Cavalita og et par andre om de har tid.

Hopp over hinder. Vel, akkurat den vet jeg at hun kan, må bare huske å si hopp til henne :blink:

Jepp, jeg er så gal at vi er påmeldt på nytt stevne førstkommende fredag :D

Akkurat nå ligger det en veldig sliten hund i fanget mitt og snorker :)

Skrevet

Trene enkeltdekk feks, med masse forstyrrelser. :blink: Mye man kan gjøre, jeg pleier alltid pirke ekstra på øvelser som vi har fått under 9 i, for der kan man hente litt også. :yes:

Synes det er helt rett av deg å stille i konkurranser, for ofte føler jeg (for min del iallefall) at det er JEG som er problemet i konkurranser pga nervøsitet, ikke hunden. :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Så morro at det gikk så bra! :yes:

(når vi trener bli-øvelser på kurset, så trener vi gjerne sitt og bli, og så innkalling en etter en, da får vi trent på det å bli mens de andre løper. regner med du helt sikkert har gjort det før, og at du har tenkt å trene på sånt, men bare tenkte jeg skulle nevne det.) :blink:

Skrevet
Hihi, takk :D

Fellesdekk kan bli vanskelig å trene på innen lørdag, da jeg faktisk ikke kjenner nok folk her til å tromme sammen noen treningskamerater. Må spørre Cavalita og et par andre om de har tid.

Hopp over hinder. Vel, akkurat den vet jeg at hun kan, må bare huske å si hopp til henne :D

Jepp, jeg er så gal at vi er påmeldt på nytt stevne førstkommende fredag :D

Akkurat nå ligger det en veldig sliten hund i fanget mitt og snorker ;)

Hvor er du påmeldt neste stevne? kjempeflott debut da!

Skrevet
Hvor er du påmeldt neste stevne? kjempeflott debut da!

Takk :D Var en skrivefeil, er førstkomende lørdag, ikke fredag. Men det er på Mo i Rana, ved schæferhundklubben :D

Skrevet
Gratulerer med fin debut og lykke til videre! :D

Hvem var dommer forresten?

Dommer for dagen var Per Eigil Gylland. En virkelig koselig dommer :D

Skrevet

Gratulerer så mye, dette fortjener dere! 7 poeng mer enn vi fikk på vår deby. :D (vi nulla og på fellesdekk. )

Vi kan godt trene denne uka hvis du vil forresten. :D

Skrevet
Gratulerer så mye, dette fortjener dere! 7 poeng mer enn vi fikk på vår deby. :P (vi nulla og på fellesdekk. )

Vi kan godt trene denne uka hvis du vil forresten. ;)

Takk for det :D Happy happy :D

Skal vi se, trene i morgen, tirsdag og onsdag? :D

Skrevet
Takk for det :D Happy happy :D

Skal vi se, trene i morgen, tirsdag og onsdag? :D

Tirsdag kan jeg ikke, men kan godt trene i morgen og Onsdag. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...