Gå til innhold
Hundesonen.no

Påkjørsel av hund


Kristina

Recommended Posts

Sjåføren hadde ikke kasko-forsikring på bilen, og vårt forsikringsselskap avslo å betale skadene på hans bil.

Hvilken av dine forsikringer har du her forsøkt å bruke? Ulykkesforsikring?

Som bilfører har man i de aller fleste tilfeller et objektivt ansvar.

Bruk din rettshjelpsforsikring for å få klarhet i dette, denne er ofte en del av innboforsikringen.

Den dekker gjerne også utgifter til egen advokat i forbindelse med en eventuell sak.

Personlig ville jeg i ditt tilfelle definitivt ignorert enhver henvendelse fra bileier og hans selskap, og sendt et svar tilbake via advokat.

Min hest satte seg på panseret til en bil og sparket i forskjermen - hun forsøkte å si at jeg måtte betale, men mitt forsikringsselskap sa at det var uaktuelt - og i tillegg måtte hun som bilfører betale for veterinærsjekk av hesten.

For å si det på godt norsk, jeg hadde kommet til å lage et ******* for en person som lot meg ta regningen for noe slikt.

Dette dreier seg om normal folkeskikk like mye som juss.

Jeg antar at dette var en bil som stod parkert, isåfall er dette et grovt brudd på normal folkeskikk og etikette.

Jeg blir jo ikke overrasket når det kommer fra den kanten..

Beskylder enhver 20-åring for å være for umoden til å ha hund, men lar selv hesten sin sette seg på en bil, skade den, og gi blomsterpotte i å gjøre opp for seg.

Makan til egosentrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at dette var en bil som stod parkert, isåfall er dette et grovt brudd på normal folkeskikk og etikette.

Dette var vel, som BP nettopp forklarte i et tidligere innlegg, en bil som kjørte opp i rumpa på hesten og holdt alt for liten avstand?

Iallefall ser jeg ikke at noen kan kreve å få erstatning for skader på bil, man skal til enhver tid ha mulighet til å stoppe etter forholdene, og om det er uoversiktlig og det kan komme noe ut i veien foran deg, så skal du kjøre så sakte at du har mulighet til å stoppe, iallefall i tettbebygd strøk? Om det var et barn, en voksen e.l. som kom løpende ut i veien helt plutselig, så hadde man ikke engang nevnt erstatning på bil, man hadde vært livredd for å bli fratatt førerkort. *frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

I følge Vesta har ikke jeg skyld i dette tilfellet, og mener vi ikke skal dekke noe av skadene på sjåførens bil. Uansett om han ville gå vidre med saken eller ikke så har mamma så god forsikring at den vil dekke det uansett :)

Det var godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...