Gå til innhold
Hundesonen.no

Vimeo og .MOV-filer

Ingvild

Recommended Posts

Jeg veit ikke om dette ble riktig sted å spørre, men jeg tar allikevel sjansen. :D Jeg har ikke videokamera lenger da det ble stjålet i fjor sommer. Det hender allikevel at jeg filmer noen små snutter med kompaktkameraet mitt som jeg gjerne kunne tenke meg å legge ut i bloggen osv. Problemet er at kameraet tar opp i .MOV, og så vidt jeg veit kan jeg ikke endre dette. Youtube har ikke lyst til å laste opp .MOV-filer, så da er jeg nødt til å bruke photobucket. Jeg kunne gjerne tenke meg å ha mulighet til å legge filmen rett i bloggen (embed), i stedet for å bare legge ut en link. Jeg lurer derfor på om jeg kan laste opp .MOV-filer på Vimeo?

Eventuelt, går det an å konvertere filene uten at alt for mye styr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke om dette ble riktig sted å spørre, men jeg tar allikevel sjansen. :) Jeg har ikke videokamera lenger da det ble stjålet i fjor sommer. Det hender allikevel at jeg filmer noen små snutter med kompaktkameraet mitt som jeg gjerne kunne tenke meg å legge ut i bloggen osv. Problemet er at kameraet tar opp i .MOV, og så vidt jeg veit kan jeg ikke endre dette. Youtube har ikke lyst til å laste opp .MOV-filer, så da er jeg nødt til å bruke photobucket. Jeg kunne gjerne tenke meg å ha mulighet til å legge filmen rett i bloggen (embed), i stedet for å bare legge ut en link. Jeg lurer derfor på om jeg kan laste opp .MOV-filer på Vimeo?

Eventuelt, går det an å konvertere filene uten at alt for mye styr?

jeg bruker photobucket og legger filmene ut i bloggen (embed). Det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...