Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordhordland hundeklubb 28.2-01.03


Fjollebolle

Recommended Posts

Hehe... Remi'en min var med til Hemsedal han... Og Bjerke, og Bønes, og Hamar... Flink han...

Han kommer nok mest sannsynlig... men de der mannfolkene er litt sånn frem og tilbaake... Tror ikke det frister å stå opp kl. 6 en søndags morgen liksom :wub:

Nei men det er her den frivillighets-delen kommer inn.

Remi'en min er også veldig veldig flink til å være med da. Han er bare ikke hjemme ellers liksom... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Med utgangspunkt i hvilken paragraf i utstillingsregelverket gjør de det? Eller med hvilken argumentasjon?

Vel nå har jeg hørt fra deg og en annen ringsekretær (via en venninne) at det ikke skal være noe problem å bruke det, så da gjør jeg det om det blir nødvendig, punktum. Står det ikke i reglementet at det ikke er lov, så skulle de heller ha skrevet i utstillingsannonsen om de hadde noen spesialregler for hallen (om de i det hele tatt har lov til det?). Om gulvet er glatt og fælt er alternativet å slepe Bambi på isen etter meg, og det er helt uaktuelt. Vil liksom at utstilling skal være noe positivt for ham :wub:

Vet du stine? Nå er vi kjempe-OT

Yay, egen akkurat-nå tråd for belgereiere! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå har jeg hørt fra deg og en annen ringsekretær (via en venninne) at det ikke skal være noe problem å bruke det, så da gjør jeg det om det blir nødvendig, punktum. Står det ikke i reglementet at det ikke er lov, så skulle de heller ha skrevet i utstillingsannonsen om de hadde noen spesialregler for hallen (om de i det hele tatt har lov til det?). Om gulvet er glatt og fælt er alternativet å slepe Bambi på isen etter meg, og det er helt uaktuelt. Vil liksom at utstilling skal være noe positivt for ham :wub:

Jeg har ALDRI hørt at det er forbudt å bruke slike ting, det går jo ikke på pelsens struktur eller andre ting som ikke er lov til å endre.

Det kan ikke være fordi de er redd for merker i hallen, for det blir mer merke av de som bæsjer og tisser i hallen.

Og om hallen er så ille, og de nekter bruk av slikt, bør de legge ut tepper en kan få løpe på. Ellers hadde jeg oppfordret til massiv boikott neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Om noen skulle sette av litt plass til kjente som også skal stille i samme ring er jo noe som gjøres overalt? Og jeg synes det er helt greit jeg. Da er det værre med de som stiller opp bur, stoler og haugevis av stellebord mange timer innen de skal i ringen... (og da stiller de gjerne opp helt inntil ringen hvor de selv skal stille som en av de siste rasene, mens vi som stiller før, ikke kommer frem uten å klyve over og under pikkpakket a035.gif )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med utgangspunkt i hvilken paragraf i utstillingsregelverket gjør de det? Eller med hvilken argumentasjon?

Det har til tider blitt opplyst i haller jeg har vært i, at man ikke får bruke klister, cola eller lignendes for det setter flekker på gulvene som er vannskelig å få vekk igjen og det er ikke arrangøren av utstillingen som bestemmer det men dem som leier ut hallen så du finner ikke dette i noen utstillings paragraf. Har også stått i pm en gang når vi var på utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...