Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordhordland hundeklubb 28.2-01.03

Fjollebolle

Recommended Posts

Hehe... Remi'en min var med til Hemsedal han... Og Bjerke, og Bønes, og Hamar... Flink han...

Han kommer nok mest sannsynlig... men de der mannfolkene er litt sånn frem og tilbaake... Tror ikke det frister å stå opp kl. 6 en søndags morgen liksom :wub:

Nei men det er her den frivillighets-delen kommer inn.

Remi'en min er også veldig veldig flink til å være med da. Han er bare ikke hjemme ellers liksom... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Med utgangspunkt i hvilken paragraf i utstillingsregelverket gjør de det? Eller med hvilken argumentasjon?

Vel nå har jeg hørt fra deg og en annen ringsekretær (via en venninne) at det ikke skal være noe problem å bruke det, så da gjør jeg det om det blir nødvendig, punktum. Står det ikke i reglementet at det ikke er lov, så skulle de heller ha skrevet i utstillingsannonsen om de hadde noen spesialregler for hallen (om de i det hele tatt har lov til det?). Om gulvet er glatt og fælt er alternativet å slepe Bambi på isen etter meg, og det er helt uaktuelt. Vil liksom at utstilling skal være noe positivt for ham :wub:

Vet du stine? Nå er vi kjempe-OT

Yay, egen akkurat-nå tråd for belgereiere! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå har jeg hørt fra deg og en annen ringsekretær (via en venninne) at det ikke skal være noe problem å bruke det, så da gjør jeg det om det blir nødvendig, punktum. Står det ikke i reglementet at det ikke er lov, så skulle de heller ha skrevet i utstillingsannonsen om de hadde noen spesialregler for hallen (om de i det hele tatt har lov til det?). Om gulvet er glatt og fælt er alternativet å slepe Bambi på isen etter meg, og det er helt uaktuelt. Vil liksom at utstilling skal være noe positivt for ham :wub:

Jeg har ALDRI hørt at det er forbudt å bruke slike ting, det går jo ikke på pelsens struktur eller andre ting som ikke er lov til å endre.

Det kan ikke være fordi de er redd for merker i hallen, for det blir mer merke av de som bæsjer og tisser i hallen.

Og om hallen er så ille, og de nekter bruk av slikt, bør de legge ut tepper en kan få løpe på. Ellers hadde jeg oppfordret til massiv boikott neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Om noen skulle sette av litt plass til kjente som også skal stille i samme ring er jo noe som gjøres overalt? Og jeg synes det er helt greit jeg. Da er det værre med de som stiller opp bur, stoler og haugevis av stellebord mange timer innen de skal i ringen... (og da stiller de gjerne opp helt inntil ringen hvor de selv skal stille som en av de siste rasene, mens vi som stiller før, ikke kommer frem uten å klyve over og under pikkpakket a035.gif )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med utgangspunkt i hvilken paragraf i utstillingsregelverket gjør de det? Eller med hvilken argumentasjon?

Det har til tider blitt opplyst i haller jeg har vært i, at man ikke får bruke klister, cola eller lignendes for det setter flekker på gulvene som er vannskelig å få vekk igjen og det er ikke arrangøren av utstillingen som bestemmer det men dem som leier ut hallen så du finner ikke dette i noen utstillings paragraf. Har også stått i pm en gang når vi var på utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...