Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordhordland hundeklubb 28.2-01.03


Fjollebolle

Recommended Posts

Hehe, jeg bare skjønner ikke logikken - få utstillinger å ta av og få påmeldte. På Østlandet er det mange utstillinger å ta av, og alltid mange påmeldte.

Nå er dette en veldig liten og lokal utstilling, og hallen ligger langt ute i gokk for de fleste på vestlandet. Hallen er vel på størrelse med noe mellom en stor gymsal og en håndballbane (lurer på om ikke de spiller håndball der og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Og der fikk jeg plutselig en mail fra disse folkene, jeg har visst meldt på, kan ikke huske at jeg har gjort det. :)

Cane er nummer 11 i ringen, noen som klarer å komme frem til hvor mange konkurrenter vi har da? :)

Edit: Vi stiller forresten i bruksklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg plutselig en mail fra disse folkene, jeg har visst meldt på, kan ikke huske at jeg har gjort det. :)

Cane er nummer 11 i ringen, noen som klarer å komme frem til hvor mange konkurrenter vi har da? :)

Edit: Vi stiller forresten i bruksklasse.

Det er 2 aussier og 5 terver i ringen før de svarte, altså er første groenendael i ringen nr 8 (Luno kanskje?) jeg vet at det er iallefall 1 åpen klasse hannhund påmeldt (Nadjarah's Griffin), så er det da en igjen i mellom der. Det er 8 svarte påmeldt, Så du har iallefall 3 hanner å konkurrere mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 aussier og 5 terver i ringen før de svarte, altså er første groenendael i ringen nr 8 (Luno kanskje?) jeg vet at det er iallefall 1 åpen klasse hannhund påmeldt (Nadjarah's Griffin), så er det da en igjen i mellom der. Det er 8 svarte påmeldt, Så du har iallefall 3 hanner å konkurrere mot.

Æsj, kommer Griffin? :) Er ikke han ganske pen da? :)

Hvis nooooen føler de har kjempelyst til å handle Cane for meg, er det bare å si ifra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kommer Griffin? :) Er ikke han ganske pen da? :D

Hvis nooooen føler de har kjempelyst til å handle Cane for meg, er det bare å si ifra. :)

Griffin er fin han ja :) Men jeg kjenner ikke til dommeren, så.... Jeg kan godt hjelpe til å handle Cane, da er jo jeg ferdig med lille frk. springfjær, så da har nervene mine roet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin er fin han ja :) Men jeg kjenner ikke til dommeren, så.... Jeg kan godt hjelpe til å handle Cane, da er jo jeg ferdig med lille frk. springfjær, så da har nervene mine roet seg :)

Målet for å år er to røde slufser da, så det er liksom det vi prøver å satse på. :) Tusen takk for hjelpen, setter enormt stor pris på det. Er så n00b selv at det nesten gjør vondt... Dessuten er Cane mye finere når han leter etter mamma'n sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet for å år er to røde slufser da, så det er liksom det vi prøver å satse på. :) Tusen takk for hjelpen, setter enormt stor pris på det. Er så n00b selv at det nesten gjør vondt... Dessuten er Cane mye finere når han leter etter mamma'n sin. :)

Vet du, jeg tror ikke du skal bekymre deg for mye. Røde slufser får nok gutten din very plenty av :) Har sett hunder med mye mer feil enn din vinne på utstillinger. Så ikke bekymre deg. Cane er en ganske så fin gutt, iallefall med tanke på linjene :)

EDIT: ingenting å takke for. Jeg hjelper mer enn gjerne så lenge jeg ikke skal inn selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var en dritthall da jeg var der for et par år siden, kan ha noe med at jeg kom litt sent inn, og det var mange fler påmeldte belgere og sånn.... Måtte nesten slåss for å komme meg inn til den innerste kroken der belgerne var stuet vekk...

Har nok litt å si om man er der tidlig ja :D Vi kom da det ikke var halvfullt og fikk breiet oss godt; så mindre kjekt ut for de som startet senere og stod som sild i tønne bak oss :)

Og der fikk jeg plutselig en mail fra disse folkene, jeg har visst meldt på, kan ikke huske at jeg har gjort det. :)

Cane er nummer 11 i ringen, noen som klarer å komme frem til hvor mange konkurrenter vi har da? :)

Edit: Vi stiller forresten i bruksklasse.

Ooh, så gøy! Da joiner du min lille nerveklubb i hjørnet :)

Det er 2 aussier og 5 terver i ringen før de svarte, altså er første groenendael i ringen nr 8 (Luno kanskje?) jeg vet at det er iallefall 1 åpen klasse hannhund påmeldt (Nadjarah's Griffin), så er det da en igjen i mellom der. Det er 8 svarte påmeldt, Så du har iallefall 3 hanner å konkurrere mot.

Lille Luno er nr 8 ja. Litt deilig å være fort ferdig hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt at det ikke er lov. Du kan bruke poteklister og andre egne glatt gulv-sprayer, du kan bruke ordinær hårspray, eller du kan dyppe potene i cola rett før dere går inn i ringen.

Sørg også for at potene er nyklippet under, for lang pels gjør det lettere å skli på slike underlag.

Lykke til!

Det er jo noen utstillinger hvor de gir klar beskjed om at klister og cola er forbudt og jeg lurer på om ikke denne er en av dem. ellers så var det i ølen de gav beskjed om dette over høytalerene(var ikke der i år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen utstillinger hvor de gir klar beskjed om at klister og cola er forbudt og jeg lurer på om ikke denne er en av dem. ellers så var det i ølen de gav beskjed om dette over høytalerene(var ikke der i år)

Hørte ingenting i Ølen, men ville uansett vært rart om folk brukte det der siden det er teppe. Jaja, vi skal på søndagen (på Nordhordland), så da får jeg prøve å få rapport av noen som er der lørdagen, både om tepper/matter og klister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å kjøre 06.45 senest fra oss. Skal breie oss godt utover om vi er første-mann til ringen ;) Forventer at andre belgerfolk gjør det samme, om de er først..*kremt* :banana:

Den e go!

Da holder du vel en plass til oss også da? :yes:

*skapbelger?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å kjøre 06.45 senest fra oss. Skal breie oss godt utover om vi er første-mann til ringen ;) Forventer at andre belgerfolk gjør det samme, om de er først..*kremt* :banana:

Da trenger vi totalt en hmm 7 plasser? Go Stine :P Åh, pluss plass til bur for de som bruker det :yes:

Den e go!

Da holder du vel en plass til oss også da? :P

*skapbelger?*

8 plasser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg reagerer på innstillingen her. "Skal breie oss godt ut om vi er første mann til ringen."

I en så liten hall så synes jeg det er bedre hvis alle prøver å ta så LITE plass som mulig jeg da.

Synes det er helt greit at man holder av plass til andre i samme rase som også er gode venner. Alltid kjekt å sitte sammen rundt ringen, og ikke bli presset langt bak hvor en står helt for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg reagerer på innstillingen her. "Skal breie oss godt ut om vi er første mann til ringen."

I en så liten hall så synes jeg det er bedre hvis alle prøver å ta så LITE plass som mulig jeg da.

Men herregud, det er forskjell på å breie seg bare for å breie seg, og å holde av plass.. Så ja, om jeg er først så setter jeg gjerne opp stoffburet + en ekstra stol så ihvertfall to til kan sitte nær ringen om hallen er så liten og du vet at det kommer venner som skal stille samtidig som deg.. (Og det med 8 plasser var forøvrig bare tull om du ikke gjettet det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, det er forskjell på å breie seg bare for å breie seg, og å holde av plass.. Så ja, om jeg er først så setter jeg gjerne opp stoffburet + en ekstra stol så ihvertfall to til kan sitte nær ringen om hallen er så liten og du vet at det kommer venner som skal stille samtidig som deg.. (Og det med 8 plasser var forøvrig bare tull om du ikke gjettet det..)

Nei, jeg gjettet ikke at det var tull, og trodde faktisk seriøst at dere skulle breie dere så langt utover som dere klarte, derfor jeg reagerte slik. Selvsagt er det greit å holde av litt plass til venner som man vet kommer, men man kan jo prøve å bruke minst mulig plass fordet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjettet ikke at det var tull, og trodde faktisk seriøst at dere skulle breie dere så langt utover som dere klarte, derfor jeg reagerte slik. Selvsagt er det greit å holde av litt plass til venner som man vet kommer, men man kan jo prøve å bruke minst mulig plass fordet om.

Vi pleier som oftest å sette av litt plass til kjente som vi vet kommer, men om vi er "først" og tidlig ute slenger vi som oftest burene opptil veggen (om det er mulig), sånn at det er mest mulig sitteplass rundt ringen, og man ikke må åle seg imellom for mange stoffbur.

BTW, jeg kjører vel sånn at jeg er der rundt 8, vil ha masse tid til å akklimatisere stakkars springfjæren som ikke har vært i hall siden mai ifjor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW, jeg kjører vel sånn at jeg er der rundt 8, vil ha masse tid til å akklimatisere stakkars springfjæren som ikke har vært i hall siden mai ifjor :wub:

Skal du sosialisere Mr Remi også eller?

Jeg har visst fått en übersosial mann, som sosialiserer seg selv på utstilling. (ja, han skal være med, frivillig tilogmed) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sosialisere Mr Remi også eller?

Jeg har visst fått en übersosial mann, som sosialiserer seg selv på utstilling. (ja, han skal være med, frivillig tilogmed) :wub:

Hehe... Remi'en min var med til Hemsedal han... Og Bjerke, og Bønes, og Hamar... Flink han...

Han kommer nok mest sannsynlig... men de der mannfolkene er litt sånn frem og tilbaake... Tror ikke det frister å stå opp kl. 6 en søndags morgen liksom :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen utstillinger hvor de gir klar beskjed om at klister og cola er forbudt og jeg lurer på om ikke denne er en av dem. ellers så var det i ølen de gav beskjed om dette over høytalerene(var ikke der i år)

Med utgangspunkt i hvilken paragraf i utstillingsregelverket gjør de det? Eller med hvilken argumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...