Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei folkens!

kvistn

Recommended Posts

Jeg er en gutt på 23 år fra Drammen. Flytta til Frøya utenfor Trondheim i 1999, og kjøpte meg eget hus der i mai -08.

Ble fort litt ensomt på kveldene, så hva passet vel bedre enn en hund da?

Jeg møtte ei finsk lapphundjente ved navn Bonnie hos en bekjent seinsommern -08, da bestemte jeg meg for at det var en sånn jeg ville ha. Jeg tok kontakt med Polarlappens kennel i Mo i Rana og fikk reservert en valp der.

Noen uker etter døde desverre eiernen til Bonnie, og de etterlatte lurte da på om jeg ville overta henne. Det ville jeg selvfølgelig mer enn noe annet, så i slutten av september -08 flyttet Bonnie til meg.

Jeg er utdannet matros og jobber på sjøen, fire uker borte og fire uker hjemme, så Bonnie bor hos min mor og far, bare noen hus bortenfor, halve året.

Her ute får hun gå løs stort sett hele tiden, kun i bånd noen korte strekninger langs hovedveien. Vi er ute store deler av dagen og går mye i marka og ute på holmene. Både i finvær og storm..

Bonnie er ei cremefarget finsk lapphuund tispe som ble født i mai -07. Hun og broren var de eneste valpene i dette kullet. Hun har rosa snute og er litt rosa rundt øynene. Fantastisk gla i å være ute i all slags vær, og elsker å gå med kløv, som foreløbi har vært tom.

post-5138-1233453679_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...