Gå til innhold
Hundesonen.no

Begynner seriøst å vurdere mannens ikke-tilstedeværelse...

høy-fart

Recommended Posts

Joda, jeg er glad i mannen min og alt det der. Men så er da enkelte ting jeg setter store spørsmålstegn ved. Sånn f.eks som når vi fikk vite at jeg var gravid med førstemann, så går han hen og kjøper seg en 2 seter Pajereo, jækla god plass til barnevogna, bare ikke barnet...

Og nå som vi har bestemt oss for å prøve på å få et tredje barn, så sa det vel klikk oppi hodet hans igjen. Så nå har han kjøpt seg en toyota rav4! Ikke plass til en drit i, det verken være seg et tredje barn. min søte lille whippet eller baggasje. Hvor i ******* er hue hans henne??? Mulig jeg er litt storforlangende altså, men det får da være grenser på dumhet - syns nå jeg da!

Skal sies at han tok til fornuften etter at førstemann ble født og fikk seg en 5seter, som etterhvert ble oppgradert til en veldig brukanes audi a6 stasjonsvogn, men plass til det som var nødvendig. Men så forsvant vel fornuften igjen da...

Gosj, er det noe håp eller??

Sånn, hjernen er herved luftet og senga kan inntaes - om søvnen er i emminga er noe helt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er glad i mannen min og alt det der. Men så er da enkelte ting jeg setter store spørsmålstegn ved. Sånn f.eks som når vi fikk vite at jeg var gravid med førstemann, så går han hen og kjøper seg en 2 seter Pajereo, jækla god plass til barnevogna, bare ikke barnet...

Og nå som vi har bestemt oss for å prøve på å få et tredje barn, så sa det vel klikk oppi hodet hans igjen. Så nå har han kjøpt seg en toyota rav4! Ikke plass til en drit i, det verken være seg et tredje barn. min søte lille whippet eller baggasje. Hvor i ******* er hue hans henne??? Mulig jeg er litt storforlangende altså, men det får da være grenser på dumhet - syns nå jeg da!

Skal sies at han tok til fornuften etter at førstemann ble født og fikk seg en 5seter, som etterhvert ble oppgradert til en veldig brukanes audi a6 stasjonsvogn, men plass til det som var nødvendig. Men så forsvant vel fornuften igjen da...

Sånn, hjernen er herved luftet og senga kan inntaes - om søvnen er i emminga er noe helt annet...

*rister på hodet*

Neida, nå er en rav4 en "litt" stor bil og han følte seg nok kjempelur når han kjøpte den, du skal se det går over. Gubben her i huset trodde han var lur han å for noen år siden (ehe) da jeg hadde handlet meg norges største schæfer og hadde to små barn. Jo da skulle han kjøpe seg sånn SUV, høy og fin, ikke så himla lang og i hvertfall ikke plass til vogner, bur og diger schæfer, samt en bagg eller tre. Så jeg endte opp med konebil, og fikk en haug av en voyager til hundeting.

I fjor skulle han være kjempesnill og kjøpe skikkelig bil til meg, veldig snillt! Så han går ut å kjøper en varebil :rolleyes: Jeg prøvde å si litt småforsiktig at jeg det er jeg som kjører unger hit og dit, jeg trenger alle setene! Neeeeeeeei tullball! Men etter 7 mnd så fikk jeg brått personbil *fnis*. Som passer til to hunder, to unger og alt mulig stasj!

Så det er håp, men du må bare gi dem litt tid. I mellomtiden får du gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuterer dere ikke dyre innkjøp i heimen? En bil koster noen hundre tusen for crying out! Her i huset er slike ting en lang prosess der det meste blir tenkt gjennom underveis...

Vi har forøvrig en Hyundai Terracan nå, og er veldig fornøyd. Masse plass, sterk som en bjønn (det trengs når vi skal kjøre med campingvogn over Valdresflya i sommer på vei til Nesbyen :hug: ) og veldig behagelig å kjøre/sitte i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt det samme jeg også pippin&symra... hadde blitt rimelig rasende om gubben hadde kjøpt bil uten at jeg fikk vjegre med i avgjørelsen. Nå har ikke jeg "samboer" (dvs han "bor" hos meg, men vi sitter da å betaler på hver vår leilighet :rolleyes: ) og da han ble sammen med meg, så byttet han ut sin gamle rustne bil med en nyere og større Suzuki Liana for å få bedre plass til barna og buret til Blondie bak :hug: Bilen kunne gjerne vjegrt enda større, jeg ønsker meg noe annet enn reisekasse til Blondie. Ønsker meg et skikkelig bilbur, men bare det at han byttet bil for vår del er utrolig snillt da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakke sammen??? Hva er det da? Oppskrytt spør du meg meg!

Nå skal det sies at vi har hver vår bil da. Jeg har en opel zafira med et dobbeltbur baki. trenger bare å finne en superkompakt barnevogn til å legge oppå buret når den tid kommer. Selv om jeg egentlig ønsker meg en SVÆR amerikaner av et eller annet slag...

Hadde vi bare hatt en bil, så hadde nok saken stilt seg en del anderledes, og mine fingre ville vært mye mer med i valget.

Men jeg gir han litt tid jeg, så sjenerøs kan jeg vel være. Har jo ikke blitt på tjukka ennå, så vi snakker jo uansett minimum 9 mnd fram i tid til min problemstilling blir aktuell.

Og for å være riktig medgjørlig, så kan jeg med godvilja ta ut dobbeltburet (om enn litt stress siden det veier 35 kg) og sette inn et enkeltbur og vips er det plass til både hund og baggasje. Og er jeg riktig så utspekulert, så spør jeg ei god venninne om lån av takboks! Men så klart, dette er skjer bare hvis vi skal på ordentlig biltur, orket ikke det stresset bare for en kiwitur liksom.

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuterer dere ikke dyre innkjøp i heimen? En bil koster noen hundre tusen for crying out! Her i huset er slike ting en lang prosess der det meste blir tenkt gjennom underveis...

*ler* puh, trodde bare det var kjipe meg som tenkte sånn her jeg.

Tenkte litt det samme jeg også pippin&symra... hadde blitt rimelig rasende om gubben hadde kjøpt bil uten at jeg fikk vjegre med i avgjørelsen. Nå har ikke jeg "samboer" (dvs han "bor" hos meg, men vi sitter da å betaler på hver vår leilighet :rolleyes: ) og da han ble sammen med meg, så byttet han ut sin gamle rustne bil med en nyere og større Suzuki Liana for å få bedre plass til barna og buret til Blondie bak :hug: Bilen kunne gjerne vjegrt enda større, jeg ønsker meg noe annet enn reisekasse til Blondie. Ønsker meg et skikkelig bilbur, men bare det at han byttet bil for vår del er utrolig snillt da :o

Åh... en sånn en vil jeg også ha! En som med åpne armer bare fikser tingene. Hm, hvor fant du ham sa du? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Da vi bestemte oss for å kjøpe hund nr 2, gikk vi til anskaffelse av en Toyota Patrol (super roof). Han hadde 2 gutter fra tidligere, så det måtte jo være plass til de også :whistle: Da vi hadde bestemt oss for hund nr 3, ble Patrol'n byttet ut med en Ford Econoline E350 (6-seter og god plass til 3 store hunder), like etter fant vi ut at "ups" her er det smått på vei, så da var det veldig kjekt med en slik stor bil (og en mindre en til daglig).

Nå er de to største 21 og 16 år, så de er ikke med på turer så ofte (han på 16 en gang i blandt, størstemann har flyttet i egen leilighet). Så da vi enda har 3 hunder hjemme og en gutt som er med på alle turer vurderte vi å selge Econoline'n, men det er jo skrinlagt nå, for her kommer det familieøkelse i løpet av noen korte mnd...

Tror nok at mannen i huset aldri ville ha kjøpt en eneste bil uten at jeg har med ett ord i laget :icon_clapping:

Skal forresten nevnes at Econoline'n er min bil og han kjører en Mondeo stasjonsvogn :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en mann ja.. panikk muligens? Må bøørne litt før ungen kommer kanskje? :) *fniiiis* må bare le,mannfolk ekke praktiske serru..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte je også... :P

Altså, jeg får skryte litt jeg da... Da jeg ble sammen igjen med gubben her, så hadde han en BMW 320 stasjonsvogn. Pen bil vøtt, og absolutt ikke noe hundebil, siden den var allergisk mot pels. :P Og med minimal burplass bak. jaja, uansett.. Dagen vi henta Bridie fikk vi lånt et bur som så vidt fikk plass bare vi dro frem setene baki litt. Men, det var helt klart at dette ikke var lurt.

Så.. en dag var vi innom BMW verkstedet ang en garanti sak på bilen hans (ja, hans bil, jeg har jo golfen min fortsatt, på 4 året). Der ser jeg en dritstilig Suzuki Grand Vitara XL-7, sota, chrome detaljer og ja, helt rå. Så jeg sier "SÅNN bil vil jeg ha... "

Så, Lars så rart på meg, så på Suzuki merket, ristet på hodet, men okei.. Vi sku prøvekjøre saken. 2-3 uker senere handler vi klin lik bil i Arendal :P Og plutselig har jeg bil med plass til kjempebur til bridie, OG bagasje på tur. Alt sammen bare fordi jeg så en kul bil en gang :D:P

Nå verker han nok litt etter å bytte den ut, og kommentaren er alltid "Denne må være fin da, her har du god plass til dyra og alt" :o

Og når mannen i tilegg ikke engang gidder å løfte på leppa lenger når bikkja klarer å spinne på døra på den 3 år gamle bilen, så må det vel tilsi at han er herdet :P

Og ja, her i huset diskuteres alle store innkjøp. Selv om vi egentlig betaler det meste hver for oss på en måte. (så sant det ikke dreier seg om deler til roger da... Da har jeg ikke noe jeg sku sagt lenger. Akkurat som Lars ikke har noe å si når jeg handler til dyra. (for uinnvidde, Roger er Land Rover'n vår))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forøvrig en Hyundai Terracan nå, og er veldig fornøyd. Masse plass, sterk som en bjønn (det trengs når vi skal kjøre med campingvogn over Valdresflya i sommer på vei til Nesbyen :D ) og veldig behagelig å kjøre/sitte i.

Flir... min gubbe lider av "spontan-impulsivitet", litt slitsomt av og til må innrømmes (spesielt da ungene var små og det var hans tur å være hjemme med syke barn. Når jeg kom hjem fra jobb og møtte gipsstøvet i gangen, følte jeg alltid en viss engstelse. En gang kom jeg hjem og da hadde han i dagens løp funnet ut av at spisestua bruker vi jo aldri - hva med å slå ned veggen til kjøkkenet og lage stooooort kjøkken? Så sagt som gjort.. var absolutt ikke kult å komme hjem til manglende vegg nei. Tok jo ukesvis å fikse "nytt storkjøkken", men det ble jo fint til slutt. Og så var det den gangen med rottejakten.. vi bodde i vertikaldelt 2-mannsbolig. Naboen hadde fått rotte i huset, la ut rottegift hos seg selv men den stakkars rotta dro over i vår husdel og døde der.. det stank! Vi visste jo ikke helt hvor den rotta hadde dødd hen i huset, men gubben var hjemme en hel dag med sykt barn og benytttet da dagen til å sjekke om rotta lå inni i veggene.. alle vegger unntatt de bærende veggene var slått ned da jeg kom hjem.. man skjønner egentlig ikke betydningen av "åpen løsning" i et hjem før man har opplevd det..)

Nåja, vi hadde ihvertfall en Galloper, kjøpt splitterny fra Mitsubishi med 5 års garanti. Så var det den første servicen etter garantien hadde gått ut. Gubben ringte meg og fortalte at servicen kom på noen og tyve tusen kr (!! Den kostet ikke så mye innenfor garanti-tiden nei..) før han dro for å hente bilen på verkstedet. Og jeg ventet på at han skulle komme hjem, men det varte og rakk. Da han endelig kom hjem, fikk jeg forklaringen til forsinkelsen - han hadde byttet inn Galloperen i en splitterny Pajero av den nye modellen.. for da han stod og betalte den skyhøye regningen, syntes han det var veldig dyrt og at man like gjerne kunne hatt ny bil. Og spontan som han er, ringte han kunderådgiver i banken for å sjekke om det var greit - og det var det (skjønner hvor lurt det er med personlig bankrådgiver ja..!) så da kjøpte han like gjerne en Pajero mens de hadde noen inne! Jeg ble ikke sint eller noe sånt - han kan gjerne kjøpe 4-hjulstrekkere... elsker sånne jeg.. men jeg kan bli litt engstelig for hva han kan tenkes finne på når han er ute i fri dressur.. !

Pr idag har vi vår skjønne deilige Pajero (den er min!! MIN MIN! dvs konebilen..) og en Toyota Auris som gubben bruker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flir... min gubbe lider av "spontan-impulsivitet", litt slitsomt av og til må innrømmes (spesielt da ungene var små og det var hans tur å være hjemme med syke barn. Når jeg kom hjem fra jobb og møtte gipsstøvet i gangen, følte jeg alltid en viss engstelse. En gang kom jeg hjem og da hadde han i dagens løp funnet ut av at spisestua bruker vi jo aldri - hva med å slå ned veggen til kjøkkenet og lage stooooort kjøkken? Så sagt som gjort.. var absolutt ikke kult å komme hjem til manglende vegg nei. Tok jo ukesvis å fikse "nytt storkjøkken", men det ble jo fint til slutt. Og så var det den gangen med rottejakten.. vi bodde i vertikaldelt 2-mannsbolig. Naboen hadde fått rotte i huset, la ut rottegift hos seg selv men den stakkars rotta dro over i vår husdel og døde der.. det stank! Vi visste jo ikke helt hvor den rotta hadde dødd hen i huset, men gubben var hjemme en hel dag med sykt barn og benytttet da dagen til å sjekke om rotta lå inni i veggene.. alle vegger unntatt de bærende veggene var slått ned da jeg kom hjem.. man skjønner egentlig ikke betydningen av "åpen løsning" i et hjem før man har opplevd det..)

Nåja, vi hadde ihvertfall en Galloper, kjøpt splitterny fra Mitsubishi med 5 års garanti. Så var det den første servicen etter garantien hadde gått ut. Gubben ringte meg og fortalte at servicen kom på noen og tyve tusen kr (! Den kostet ikke så mye innenfor garanti-tiden nei..) før han dro for å hente bilen på verkstedet. Og jeg ventet på at han skulle komme hjem, men det varte og rakk. Da han endelig kom hjem, fikk jeg forklaringen til forsinkelsen - han hadde byttet inn Galloperen i en splitterny Pajero av den nye modellen.. for da han stod og betalte den skyhøye regningen, syntes han det var veldig dyrt og at man like gjerne kunne hatt ny bil. Og spontan som han er, ringte han kunderådgiver i banken for å sjekke om det var greit - og det var det (skjønner hvor lurt det er med personlig bankrådgiver ja..!) så da kjøpte han like gjerne en Pajero mens de hadde noen inne! Jeg ble ikke sint eller noe sånt - han kan gjerne kjøpe 4-hjulstrekkere... elsker sånne jeg.. men jeg kan bli litt engstelig for hva han kan tenkes finne på når han er ute i fri dressur.. !

Pr idag har vi vår skjønne deilige Pajero (den er min! MIN MIN! dvs konebilen..) og en Toyota Auris som gubben bruker..

Dette folkens, dette er kjærlighet!! *flire seg av stolen over alt Tonje har opplevd fra sin bedre halvdel :D*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...