Gå til innhold
Hundesonen.no

lolapagola.com

Lola Pagola

Recommended Posts

Driver og jobber med hjemmesiden, har jo fra før av to blogger (link til de på siden), men tenkte at det var greit med en litt mer oversiktlig side, nå da jeg har betalt for domenet og hotel i flere år.

Den er fortsatt under arbeid, så har ikke lagt ut alt enda, kommer flere bilder etc.

Så hva synes dere?

(ikke alt for hard kritikk da dere, går i frontpage og photoshop) :lol:

http://www.lolapagola.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den ser ut slik hos meg og, er en liten glipp (men den ser sikkert bedre ut hos de med widescreen tenkte jeg he he)

Det er egentlig pga. at forsideteksten er et bilde (pga at jeg ville bruke en annen skriftype som ikke alle har på sin pc, og derfor ville det blitt rart), men skal lage det mindre neste gang, skal uansett oppdatere det snart. Så da slipper man å scrolle, synes selv det er rimelig irriterende. :lol:

Skal bli flinkere til å bruke samme skriftype, er noe jeg glemmer hele tiden.

Men reklame nederst på siden? Mener du de neo counterne? Er ikke så pene akkurat nei, men var litt gøy å se hvor folk kom fra. Har dem bare på prøve så de blir ikke så lenge. Reklamen på gjesteboken kan jeg ikke gjøre noe med, da jeg ikke "eier" den. Får ikke den i frontpage til å virke når jeg skal publisere, sier bare at the server you are publishing to does not have front page server extensions installed... eller noe sånt.

Takk for tilbakemelding, setter pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker dette. Personlig synes jeg det blir litt ekkelt å lese hvit tekst på svart bakgrunn. Vil også anbefale deg å bruke tekst og ikke bilde på fremsiden, da mange liker å markere teksten de leser.

Ville også sett litt på hvordan siden er bygget opp, den er litt rotete, men dette er bare småting som lett kan rettes opp:

lolapagolacopy.jpg

Ellers fint :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet opp litt i forsiden nå, vet ikke om det ble noe bedre jeg, ser meg litt blind på egne ting. Men forsideteksten er iallefall ikke et bilde lenger.

Får se om jeg legger nyhetene til et annet sted, under hodebildet kanskje. Men får se.

Ang. det med hvit tekst på sort, så er jeg også litt enig i det, er iallefall noe man må venne øynene til. Har laget noen hjemmesider både på sort og hvit bakgrunn, men av en eller annen grunn vender jeg alltid tilbake til sort, liker bedre å vise bilder på det, og i det hele tatt synes jeg det blir penere, vet ikke hvorfor. At hjemmesiden er sort passer også best til bloggene, siden de åpnes i rammen.

Takker for tilbakemeldingen, åpnet øynene mine litt he he, synes du det ble bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Nå har jeg oppdatert litt og sånn. Går treigt i svingene da men.

Er det noe jeg burde ha med, som mangler? Noe som kan forandres?

Liker at den er svart jeg da, og den er kanskje litt "oldschool" formateringswise, men sånn er det :icon_redface:

Linken i første innlegg var visst ikke klikkbar, her er den lolapagola.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fint ut her med widescreenen til søstern ;)

men (ja ett men :blink: )

- den hvite skriften som man leser ville jeg gitt en undertone av grå for eks, noe som gjør at det ikke er så skarpt å lese (slik som jeg.. jeg gir **** i å lese da.)

- live traffic feed kommer opp 2 ganger da... og attpåtil i høyde forskjell, den ene uten ramme og en med... *klø seg i huet*

- Nice ellers i min smak :) Good job woman!

(sorry, men humøret er sært idag!) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fint ut her med widescreenen til søstern :x

men (ja ett men :) )

- den hvite skriften som man leser ville jeg gitt en undertone av grå for eks, noe som gjør at det ikke er så skarpt å lese (slik som jeg.. jeg gir **** i å lese da.)

- live traffic feed kommer opp 2 ganger da... og attpåtil i høyde forskjell, den ene uten ramme og en med... *klø seg i huet*

- Nice ellers i min smak :blink: Good job woman!

(sorry, men humøret er sært idag!) :whistle:

Zænks :P

Ja kanskje jeg skal ta og gråe ned litt.

Live traffic greia er rar, den gjemmer seg for meg, må vel se igjennom kodingen for å finne den. Får dem ikke ved siden av hverandre ha ha ;)

Edit: fjernet den livegreia, har den på bloggene så det får holde he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zænks ;)

Ja kanskje jeg skal ta og gråe ned litt.

Live traffic greia er rar, den gjemmer seg for meg, må vel se igjennom kodingen for å finne den. Får dem ikke ved siden av hverandre ha ha :)

Edit: fjernet den livegreia, har den på bloggene så det får holde he he

Nice.. var bedre uten uansett... :whistle:

it's a goooood job ! (guud hvordan skal man takle en dag til uten damene fra jobben?? hooked? oh noooo :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha *fliir*

Ja synes det ble bedre uten selv, var egentlig bare midlertidig. Har også grået ned skriften litt, men kan ikke gjøre for mye, for da blir det bare stygt :blink: Er ikke så mye å lese der heller da :)

Og takk skarru ha :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha *fliir*

Ja synes det ble bedre uten selv, var egentlig bare midlertidig. Har også grået ned skriften litt, men kan ikke gjøre for mye, for da blir det bare stygt :P Er ikke så mye å lese der heller da :P

Og takk skarru ha :blink:

D_E_I_L_I_G :whistle::) Nå går det jo ann å lese uten at du myser :x Det gjør MYE det :x

Have a fabelaktig super wonderfull fridag imurga! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og! I dag! :banana:

________

Jeg prøvde å lage en button-greie, sånn som kan linke til siden min på andre sider. Men den ble så der...

Er ikke så god på å få ting tydelig når det skal være så lite. Så om noen føler for det, tar jeg gjerne imot småknapper! :banana: Gjerne med bilde av casper eller noe, ligger mange inne på http://lolapagola.com, også galleriet. De nyeste bildene er i det albumet som heter idrettsbanen.

Her er det jeg fikk til: button2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke svart bakgrunn jeg, men vet endel yngre syns det er 'tøft' ^^

Ikke for å være slem, men tror nok jeg hadde valgt en CMS løsning alla Joomla og eventuelt wordpress instalert på hotellet slik at du har hatt langt mer kontroll og ikke så rotete slik det er nå. Gjestebok uten reklame osv ...

Med one.com har du jo en DB tilgjengelig og full mulighet til å få til en side uten for mye rot... som jeg syns det er nå.

Beklager hvis du syns jeg er krass nå, men når man spør så får man svar :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker rot og svart bakgrunn! :lol:

Neida, men jeg har prøvd mye forskjellig, og finner liksom aldri ut av ferdigoppsettene, synes fort det blir kjedelig. Har wordpressblogg, og har klart å få den like svart og rotete som hjemmesiden. (Men du skulle sett noen av de forrige versjonene av lolapagola.com, DET var rot, masse kriker og kroker. )

Har også prøvd med hvit/lysere bakgrunn, men det fungerr ikke for meg rett og slett, vet ikke hvorfor. Kanskje fordi jeg er så ung. :banana:

Vurderte å bruke wordpress, men det koster vel penger, gjør det ikke? Slik som du har? Er jo ikke helt uaktuelt da, men tror jeg holder på denne versjonen en stund, jeg ble litt fornøyd jeg og synes ikke det er såå rotete :banana:

Synes ikke du er krass forresten, er helt greit. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å bruke wordpress, men det koster vel penger, gjør det ikke? Slik som du har? Er jo ikke helt uaktuelt da, men tror jeg holder på denne versjonen en stund, jeg ble litt fornøyd jeg og synes ikke det er såå rotete :)

Synes ikke du er krass forresten, er helt greit. :D

Så flott at du tar kritikken så bra.

Selvfølgelig gjør du hva som passer deg og liker du rot og svart, så hold på det. Men jeg tenke mer på besøkende enn deg når jeg kommenterte... hva de liker og hva som er brukervennlig. Utifra tråden her er jeg jo i særskilt mindretall, så ikke bry deg så mye om hva jeg mener - man bør egentlig høre på flertallet vet du... hvis siden er for besøkende :getlost:

Wordpress er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes siden din var flott, jeg! Kanskje fordi jeg aldri hadde fått til noe lignende selv :D

Lagde noe, bare for morro skyld:

post-807-1243023902_thumb.jpg

Værsågod! Og hvis dere lurer, jeg kjeder meg ikke :getlost:

EDIT: Den ble litt større enn jeg trodde. Men det er vel lett å fikse på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink jeg!

Veldig fint bilde av Casper på forsiden, men synes ikke det passet helt inn, ville fjernet det. Og forresten, jeg også må scrolle bortover slik som labbis for å se hele teksten. Og en ting til, lastetiden på bloggen er veeeeldig treg, jeg ville evt. byttet ut vg.no bloggen.

Men ellers, en super side jeg aldri hadde klart og satt opp! Og Casper søtingen da! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempe fin hjemmeside :P

Tusen takk ;D

Så flott at du tar kritikken så bra.

Selvfølgelig gjør du hva som passer deg og liker du rot og svart, så hold på det. Men jeg tenke mer på besøkende enn deg når jeg kommenterte... hva de liker og hva som er brukervennlig. Utifra tråden her er jeg jo i særskilt mindretall, så ikke bry deg så mye om hva jeg mener - man bør egentlig høre på flertallet vet du... hvis siden er for besøkende :getlost:

Wordpress er gratis.

Sant nok, er viktig å tenke på de besøkene og, er jo derfor den er der tross alt (og for min egen del da, fordi jeg synes det er gøy). Men har ikke så utrolig mange besøkende at det gjør noe, så interessant er den heller ikke. Bruker den litt som et samlingspunkt for bloggene og sånn, og i det hele tatt bare for å bruke domenet. Synes også bildene kommer mer til sin rett på sort bakgrunn jeg da :-) Dånt krai!

Synes siden din var flott, jeg! Kanskje fordi jeg aldri hadde fått til noe lignende selv :P

Lagde noe, bare for morro skyld:

post-807-1243023902_thumb.jpg

Værsågod! Og hvis dere lurer, jeg kjeder meg ikke :P

EDIT: Den ble litt større enn jeg trodde. Men det er vel lett å fikse på :P

Tusen takk, og tusen takk :P Den ble kjempefin, og går fort å forminske den ett hakk ja- :D

Jeg synes du er flink jeg!

Veldig fint bilde av Casper på forsiden, men synes ikke det passet helt inn, ville fjernet det. Og forresten, jeg også må scrolle bortover slik som labbis for å se hele teksten. Og en ting til, lastetiden på bloggen er veeeeldig treg, jeg ville evt. byttet ut vg.no bloggen.

Men ellers, en super side jeg aldri hadde klart og satt opp! Og Casper søtingen da! :D

Tusen takk :P

Hvilket av bildene da? Må du scrolle altså? Så rart, for det må ikke jeg lenger, og jeg har ikke widescreen. Har du en veldig liten data da eller noe? For jeg mener jeg har tilpasset den til "gamle" laptoper og nå. Slik som min.

Jeg veeet, de bloggene er treige altså, jeg vet ikke hva som gjør det... er vg sin skyld. Men det er helt uaktuelt å bytte dem ut, har etablert meg der nå, og ligger flere år med blogging bak i arkivene der. Så blir der ja :)

Og takk igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Kjempe fin hjemmeside! :)

Men et minus er at i galleriet, med mappen av Ludde, så er det mange bilder siden av hverandre, så man må scrolle sidelengs... Det var litt dumt, synes jeg. Men ellers har jeg ikke sett noe annet! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin hjemmeside! :)

Men et minus er at i galleriet, med mappen av Ludde, så er det mange bilder siden av hverandre, så man må scrolle sidelengs... Det var litt dumt, synes jeg. Men ellers har jeg ikke sett noe annet! :D

Ja jeg tenkte jeg skulle teste ut det nemlig, sidelengs istedenfor nedover. Men blir nok med det ene albumet ja :getlost:

Og takk skal du ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Da har jeg laget ny hjemmeside igjen :ahappy:

Hvad tycks?

http://www.lolapagola.com/

Vet det er noen linker som ikke er aktive og sånn enda, og sider som ikke er helt oppe og går, samt at det er det samme bildet på flere sider, tanken er å variere det i midten.

Headeren er jeg heller ikke helt fornøyd med, skal finne et annet bilde etterhvert og ordne litt i photoshop, men akkurat nå har datamusa klikka. Tanken er også å skifte adresse, finner bare ikke visakortet.

Første forsøk på hjemmeside uten sort bakgrunn. Uvant, men føler meg meget voksen :lol:

(Bortsett fra galleriet da, synes det ser best ut med bilder på sort bakgrunn)

Hva vil man se på en slik side? Noe som mangler?

Ps.Aaaner ikke hvordan siden ser ut for dere med widscreen, sikkert ikke pent. Men aner ikke hvordan jeg får sentrert og sånn, vet ikke om det er mulig engang i photoshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...