Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken børste bør jeg bruke?

Synnikken

Recommended Posts

Skrevet

Heisann, Jeg har da en kattepus ved Navn Reidun.

Hun er nå seks år gammel og etter som jeg har merket så blir pelsen bare mer og mer fyldig etterhvert så "skogskatten" blir eldre. (hun er halvt skogskatt) Merket på de siste to årene at hun får baller av pels bak og nedenfor ørene, dette ender jo opp med at jeg må klippe de vekk. Noe som igjen gjør henne skallet på halve siden av hodet og mister sitt "løvemanke" preg. :P

Noen tips til hvilken type børste jeg må bruke på den pelsen bakom og nedenfor ørene? Vil gjerne bli flinkere å børste hele pusen for å ta noen skikkelig pene bilder a henne.. Noen tips til type børste?

Edit: Det med at pelsen til skogskatten blir fyldigere vet jeg ingenting om, det er bare noe jeg har blitt fortalt :)

Skrevet
Heisann, Jeg har da en kattepus ved Navn Reidun.

Hun er nå seks år gammel og etter som jeg har merket så blir pelsen bare mer og mer fyldig etterhvert så "skogskatten" blir eldre. (hun er halvt skogskatt) Merket på de siste to årene at hun får baller av pels bak og nedenfor ørene, dette ender jo opp med at jeg må klippe de vekk. Noe som igjen gjør henne skallet på halve siden av hodet og mister sitt "løvemanke" preg. :wub:

Noen tips til hvilken type børste jeg må bruke på den pelsen bakom og nedenfor ørene? Vil gjerne bli flinkere å børste hele pusen for å ta noen skikkelig pene bilder a henne.. Noen tips til type børste?

Edit: Det med at pelsen til skogskatten blir fyldigere vet jeg ingenting om, det er bare noe jeg har blitt fortalt :ahappy:

Jeg har også langhårskatter. Jeg kjøpte en børste fra dogman på en sportsbutikk, den er grå og rosa/rød med gummi grep. Man kan trykke inn to knapper, så går piggene på børsten inn i børsten og hårene detter av. Da slepper man at man må pirke av alle hårene :D Jeg synes den e kjempebra! :D

Skrevet
Jeg har også langhårskatter. Jeg kjøpte en børste fra dogman på en sportsbutikk, den er grå og rosa/rød med gummi grep. Man kan trykke inn to knapper, så går piggene på børsten inn i børsten og hårene detter av. Da slepper man at man må pirke av alle hårene :icon_confused: Jeg synes den e kjempebra! :icon_confused:

Peiling på hva den heter? :icon_redface:

Skrevet

Jeg bruker noe av det samme på min langhåret katt. Og han elsker å bli gredd av den. Men kun den. Hehe. Han er litt snål :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...