Gå til innhold
Hundesonen.no

Spm om pc

Tyson

Recommended Posts

Skrevet

Hei :lol:

Jeg har inntrykk av at det er mange på doggis som er meget flinke på pc, så jeg poster et spm her.

Pc'en min kommer ofte opp med en beskjed som lyder "Virtuelt minne for lite". Hva betyr dette ??

Guest Kåre Lise
Skrevet
Uff, jeg ør nesten ikke spørre, men hva er RAM, og hvordan får jeg evt mer av det ? :D

Random Access Memory, arbeidsminnet til maskinen din. Små brikker ofte plass til 2 stk på maskina. Disse har gått drastisk ned i pris og du får det på f.eks komplett.no

Skrevet

Et minimumskrav i slike tråder er jo å skrive litt om hvilken pc du har å fakta om den...

Bærbar, stasjonær.?

1år, 5år gammel.?

Windows 98, XP, Vista, 7.?

Å andre ting du vet om den...

Blir litt som å spørre hvor man fyller spylerveske på en bil, uten å si noe om hvilken bil du har...

Høyreklikk på oppgavelinjen nederst velg Task Manager eller Oppgavebehandling og velg Preformance (3.fanen)...

Der står det hvor mye minne du har, å det kommer grafer som viser hvor mye som brukes...

"Virtuelt minne for lite" kan være 100ting, for lite minne på pcn (ram, brikker inne i pcn)

for mange ting gjøres på en gang, eldre maskiner tåler kanskje ikke at man gjør flere ting samtidig som photoshop foreksempel...

Et program som kjøres krasjer å lager denne feilmeldingen...

Skrevet
Et minimumskrav i slike tråder er jo å skrive litt om hvilken pc du har å fakta om den...

Bærbar, stasjonær.?

1år, 5år gammel.?

Windows 98, XP, Vista, 7.?

Å andre ting du vet om den...

Blir litt som å spørre hvor man fyller spylerveske på en bil, uten å si noe om hvilken bil du har...

Høyreklikk på oppgavelinjen nederst velg Task Manager eller Oppgavebehandling og velg Preformance (3.fanen)...

Der står det hvor mye minne du har, å det kommer grafer som viser hvor mye som brukes...

"Virtuelt minne for lite" kan være 100ting, for lite minne på pcn (ram, brikker inne i pcn)

for mange ting gjøres på en gang, eldre maskiner tåler kanskje ikke at man gjør flere ting samtidig som photoshop foreksempel...

Et program som kjøres krasjer å lager denne feilmeldingen...

Hei Tore.

Ja, jeg burde selvfølgelig fortalt litt om pcen, og jeg skjønner at jeg har driti meg ut :ahappy:

Pc'en er 2 år gammel bærbar med XP. Den har nå tatt kveld, og skal byttes ut med ny :rolleyes: Men takk for at du svarte !

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...