Gå til innhold
Hundesonen.no

Spm om pc

Tyson

Recommended Posts

Guest Kåre Lise
Uff, jeg ør nesten ikke spørre, men hva er RAM, og hvordan får jeg evt mer av det ? :D

Random Access Memory, arbeidsminnet til maskinen din. Små brikker ofte plass til 2 stk på maskina. Disse har gått drastisk ned i pris og du får det på f.eks komplett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et minimumskrav i slike tråder er jo å skrive litt om hvilken pc du har å fakta om den...

Bærbar, stasjonær.?

1år, 5år gammel.?

Windows 98, XP, Vista, 7.?

Å andre ting du vet om den...

Blir litt som å spørre hvor man fyller spylerveske på en bil, uten å si noe om hvilken bil du har...

Høyreklikk på oppgavelinjen nederst velg Task Manager eller Oppgavebehandling og velg Preformance (3.fanen)...

Der står det hvor mye minne du har, å det kommer grafer som viser hvor mye som brukes...

"Virtuelt minne for lite" kan være 100ting, for lite minne på pcn (ram, brikker inne i pcn)

for mange ting gjøres på en gang, eldre maskiner tåler kanskje ikke at man gjør flere ting samtidig som photoshop foreksempel...

Et program som kjøres krasjer å lager denne feilmeldingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et minimumskrav i slike tråder er jo å skrive litt om hvilken pc du har å fakta om den...

Bærbar, stasjonær.?

1år, 5år gammel.?

Windows 98, XP, Vista, 7.?

Å andre ting du vet om den...

Blir litt som å spørre hvor man fyller spylerveske på en bil, uten å si noe om hvilken bil du har...

Høyreklikk på oppgavelinjen nederst velg Task Manager eller Oppgavebehandling og velg Preformance (3.fanen)...

Der står det hvor mye minne du har, å det kommer grafer som viser hvor mye som brukes...

"Virtuelt minne for lite" kan være 100ting, for lite minne på pcn (ram, brikker inne i pcn)

for mange ting gjøres på en gang, eldre maskiner tåler kanskje ikke at man gjør flere ting samtidig som photoshop foreksempel...

Et program som kjøres krasjer å lager denne feilmeldingen...

Hei Tore.

Ja, jeg burde selvfølgelig fortalt litt om pcen, og jeg skjønner at jeg har driti meg ut :ahappy:

Pc'en er 2 år gammel bærbar med XP. Den har nå tatt kveld, og skal byttes ut med ny :rolleyes: Men takk for at du svarte !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...