Gå til innhold
Hundesonen.no

Spm om pc

Tyson

Recommended Posts

Skrevet

Hei :lol:

Jeg har inntrykk av at det er mange på doggis som er meget flinke på pc, så jeg poster et spm her.

Pc'en min kommer ofte opp med en beskjed som lyder "Virtuelt minne for lite". Hva betyr dette ??

Guest Kåre Lise
Skrevet
Uff, jeg ør nesten ikke spørre, men hva er RAM, og hvordan får jeg evt mer av det ? :D

Random Access Memory, arbeidsminnet til maskinen din. Små brikker ofte plass til 2 stk på maskina. Disse har gått drastisk ned i pris og du får det på f.eks komplett.no

Skrevet

Et minimumskrav i slike tråder er jo å skrive litt om hvilken pc du har å fakta om den...

Bærbar, stasjonær.?

1år, 5år gammel.?

Windows 98, XP, Vista, 7.?

Å andre ting du vet om den...

Blir litt som å spørre hvor man fyller spylerveske på en bil, uten å si noe om hvilken bil du har...

Høyreklikk på oppgavelinjen nederst velg Task Manager eller Oppgavebehandling og velg Preformance (3.fanen)...

Der står det hvor mye minne du har, å det kommer grafer som viser hvor mye som brukes...

"Virtuelt minne for lite" kan være 100ting, for lite minne på pcn (ram, brikker inne i pcn)

for mange ting gjøres på en gang, eldre maskiner tåler kanskje ikke at man gjør flere ting samtidig som photoshop foreksempel...

Et program som kjøres krasjer å lager denne feilmeldingen...

Skrevet
Et minimumskrav i slike tråder er jo å skrive litt om hvilken pc du har å fakta om den...

Bærbar, stasjonær.?

1år, 5år gammel.?

Windows 98, XP, Vista, 7.?

Å andre ting du vet om den...

Blir litt som å spørre hvor man fyller spylerveske på en bil, uten å si noe om hvilken bil du har...

Høyreklikk på oppgavelinjen nederst velg Task Manager eller Oppgavebehandling og velg Preformance (3.fanen)...

Der står det hvor mye minne du har, å det kommer grafer som viser hvor mye som brukes...

"Virtuelt minne for lite" kan være 100ting, for lite minne på pcn (ram, brikker inne i pcn)

for mange ting gjøres på en gang, eldre maskiner tåler kanskje ikke at man gjør flere ting samtidig som photoshop foreksempel...

Et program som kjøres krasjer å lager denne feilmeldingen...

Hei Tore.

Ja, jeg burde selvfølgelig fortalt litt om pcen, og jeg skjønner at jeg har driti meg ut :ahappy:

Pc'en er 2 år gammel bærbar med XP. Den har nå tatt kveld, og skal byttes ut med ny :rolleyes: Men takk for at du svarte !

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...