Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommere i Ølen

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Tror det er skrivefeil, og at han heter Theo Leenen. men uansett, ingen kjennskap, dømt alt fra akita, til retrievere til border collie. Men kanskje akita folket har noe å si?

Skrevet
Ser vi skal ha samme dommer. Noen som har kjennskap til denne dommeren (Theo Leenens)?

Denne dømmer berner til lørdag, så jeg kan jo i det minste gi tilbakemelding på hva han vektla da.

Skrevet
Fordi?

Fordi jeg fikk noen fine blå slufser av henne på begge mine sist jeg stilte for henne. Så jeg tror jeg står over denne gangen. :yes:

Skrevet
Rita Reyniers - dit skal ikke jeg iallefall!

OT - hu kan ikke collie heller.. så om hu mot formoding skal dømme collie i Norge igjen, så sparer jeg pengene mine ja... hihi

Skrevet
OT - hu kan ikke collie heller.. så om hu mot formoding skal dømme collie i Norge igjen, så sparer jeg pengene mine ja... hihi

Sånne uttalelser kjenner jeg at jeg blir hissig av. Selv om en dommer liker en annen type enn hva dine hunder er så betyr ikke det at de ikke KAN rasen!?

Det OOOOOSER av dårlig taper av sånt...

Skrevet
Sånne uttalelser kjenner jeg at jeg blir hissig av. Selv om en dommer liker en annen type enn hva dine hunder er så betyr ikke det at de ikke KAN rasen!?

Det OOOOOSER av dårlig taper av sånt...

Det er jeg i grunnen enig i.

En ting er å si som Monab88 (og jeg) sier, at en ikke vil stille for damen - fordi damen ikke har likt våre hunder. Jeg er i hvert fall ikke rik nok til å kaste bort penger på dommere som har kritisert hunden for feil den fremdeles har. Men jeg har også sett RR dømme berner bra, og jeg kan bare ikke si at hun er en dårlig dommer på det grunnlaget. Men hun var opptatt av en feil som X'en har (og jeg mistenker hun kritiserte Albin til Mona for det samme). Det går ikke an å ha hunder som alle dommere liker, og en dommer blir ikke dårlig av å gjøre noe annet enn det en selv ønsker.

Det finnes dårlige dommere, men en slik dom må i så fall gies på grunnlag av flere utstillinger, flere raser og konkrete ting en kan ta vedkommende på. Synes jeg.

Skrevet
Fordi jeg fikk noen fine blå slufser av henne på begge mine sist jeg stilte for henne. Så jeg tror jeg står over denne gangen. :ahappy:

Aha, så bare at hun dømmer Cavalier og nemlig, men jeg skal uansett ikke dit da. :angry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...