Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringside


AnitaW

Recommended Posts

Akkurat nå er jeg lettere irritert, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal uttrykke og formulere meg rundt saken engang, men ....

Etter å ha vært tilskuer på utstilling i dag, må jeg stille noen viktige spørsmål. Viktig fordi jeg anser at medlemmer i styret i en raseklubb har et ansvar og er forpliktet til å "ta i mot" andre med samme rase, medlemmer i klubben eller ei. Viktig fordi de ofte legger lista for hva som er greit og hva som ikke er greit i et rasemiljø. Og ikke minst hvilket inntrykk gir et rasemiljø ovenfor andre?

Jeg kjenner rett og slett at jeg er forbanna på hva folk i et styre usensurert kan finne på å tyte ut av seg om andre som er i ringen, hvilken innstilling - og hva gjør man med sånt? Saken her er ikke AT det blir snakket rundt ringen, det vil alltid skje, men at f.eks. ledere og andre i styret gjør det helt ubehersket er en stygg sak, syns jeg. Mulig jeg lever i en rosa verden, men visse ting kan man vel ikke godta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter selv i styret til vår egen raseklubb, og opptrer i de fleste sammenhenger som privatperson.

Jeg syns uansett om man er styremedlem eller privatperson så skal man holde seg for god for å lire av seg diverse kvalme bemerkninger utenfor ringene, enten det er utstilling, lydighet eller hva det nå enn er.

Som styremedlem har man i tillegg et ansvar, et ansvar som innebærer at ALLE uansett hvem det er, føler seg velkommen. Man skal ikke under noen omstendigheter få andre til å føle seg "mindreverdig" eller utsette dem for diverse ubehageligheter.

Sender deg en PM AnitaW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo selvsagt om man mister rettigheten til å være privatperson fordi man blir valgt inn i et styre...

Joda, man skal ALLTID være snill, søt, hyggelig og grei - og alt det der. Og drittslenging rundt ringen burde ALLE holde seg for gode til.

Men, når så det er sagt, så skal man vel ikke være nødt til å representere styret hver eneste gang man stikker nesen utenfor døren heller, synes jeg.

Og forskjellen mellom hva f.eks. jeg mener er "ubehageligheter" kan være noe heeelt annet enn hva en annen synes. Noen tåler ikke at man engang sier sin egen mening i det hele tatt, og synes det er "slemt" når man kritiserer en hund (uansett hvor saklig man gjør det). Andre synes det er nettopp hele clou'et med en utstilling - å få se konkurrerende hunder og gjerne diskutere fordeler og ulemper med andre.

Så det er vanskelig å si verken ja eller nei til trådstarter her. Fordi det kommer helt an på hva som er sagt, og måten det er gjort på..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo selvsagt om man mister rettigheten til å være privatperson fordi man blir valgt inn i et styre...

Joda, man skal ALLTID være snill, søt, hyggelig og grei - og alt det der. Og drittslenging rundt ringen burde ALLE holde seg for gode til.

Men, når så det er sagt, så skal man vel ikke være nødt til å representere styret hver eneste gang man stikker nesen utenfor døren heller, synes jeg.

Og forskjellen mellom hva f.eks. jeg mener er "ubehageligheter" kan være noe heeelt annet enn hva en annen synes. Noen tåler ikke at man engang sier sin egen mening i det hele tatt, og synes det er "slemt" når man kritiserer en hund (uansett hvor saklig man gjør det). Andre synes det er nettopp hele clou'et med en utstilling - å få se konkurrerende hunder og gjerne diskutere fordeler og ulemper med andre.

Så det er vanskelig å si verken ja eller nei til trådstarter her. Fordi det kommer helt an på hva som er sagt, og måten det er gjort på..

Susanne

Sant nok, alle oppfatter vi ting forskjellig.

Jeg er vanligvis ikke så fintfølende og tåler ganske mye, men dette ble så graverende at det var på kanten av trakasserende, privat eller styremedlem. Nei, det var ikke min hund, kjenner heller ikke ekvipasjen, bare så det er sagt.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...