Gå til innhold
Hundesonen.no

Edderkopptråden!

Linda Marie

Recommended Posts

Skeptisk på Helga her vi... Kan du berolige oss Sissi? :ahappy:

Nå er det 1 mnd siden Helga spiste sist... Hun er blitt svart bak for 1,5 uke siden, og begynner nå tydelig å bli TYNN... Hun ser skikkelig pjusk ut syns jeg.

Er det "bare" hamskifte? Eller er det grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Skeptisk på Helga her vi... Kan du berolige oss Sissi? :ahappy:

Nå er det 1 mnd siden Helga spiste sist... Hun er blitt svart bak for 1,5 uke siden, og begynner nå tydelig å bli TYNN... Hun ser skikkelig pjusk ut syns jeg.

Er det "bare" hamskifte? Eller er det grunn til bekymring?

hehe ikke lett og ikke bekymre seg som nybakte tella eiere :D

Tynn vil det si hun er bare blitt smalere? eller tynn som i hun ser litt innskrumpet ut bak? kanskje ta et bilde av henne, lettere og se da :)Men syntes jo dem blir jo ikke tynnere før hamskifte da, dem er jo liksom vokst ut av sitt gamle " skall" og trenger nytt, så da ser dem heller litt oppblåste, blasse og ikke fullt så pene.

Men jeg har flere tellar som sultesteiker i god stund før hamskifte, gjerne fra noen uker til par mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEY! I dag fikk jeg min aller første edderkopp ;) Kom et brev i posten som sa jeg hadde fått en pakke. Kriblet i magen min da. Nå har jeg laget et midlertidig bo til den. I morgen skal jeg fikse alt som trenges for at den skal trives best mulig ;) Storfornøyd! Slingen er liten, men større enn jeg hadde trodd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ikke lett og ikke bekymre seg som nybakte tella eiere ;)

Tynn vil det si hun er bare blitt smalere? eller tynn som i hun ser litt innskrumpet ut bak? kanskje ta et bilde av henne, lettere og se da :)Men syntes jo dem blir jo ikke tynnere før hamskifte da, dem er jo liksom vokst ut av sitt gamle " skall" og trenger nytt, så da ser dem heller litt oppblåste, blasse og ikke fullt så pene.

Men jeg har flere tellar som sultesteiker i god stund før hamskifte, gjerne fra noen uker til par mnd..

Hun virker liksom avlang bak, syns jeg.... Skal prøve å få tatt bilde i morra jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamskiftet til Helga gikk veldig bra. Var nok over i løpet av få timer, og ikke minst et sted i mellom 0100 (da vi la oss) 0g 0430 (da jeg bråvåknet og måtte opp for å sjekke) :lol:

Og jeg er både imponert og sjokkert over hvor mye Helga har vokst etter dette hamskiftet!! AT det kunne være plass til den digre saken der inne den lille hammen det skjønner ikke jeg. Skulle gjerne tatt bilde av dem begge sammen, men vet ikke om jeg bør legge hammen inn til henne for de sekundene det tar å ta bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamskiftet til Helga gikk veldig bra. Var nok over i løpet av få timer, og ikke minst et sted i mellom 0100 (da vi la oss) 0g 0430 (da jeg bråvåknet og måtte opp for å sjekke) :)

Og jeg er både imponert og sjokkert over hvor mye Helga har vokst etter dette hamskiftet! AT det kunne være plass til den digre saken der inne den lille hammen det skjønner ikke jeg. Skulle gjerne tatt bilde av dem begge sammen, men vet ikke om jeg bør legge hammen inn til henne for de sekundene det tar å ta bilde?

hehe ja er utrolig det der! se på denne youtube

av små slings, skjekk str forskjellen der, er det rart man lar seg fasinere av disse krypa ? :lol:

ja morro med bilde av henne ved siden av hammet sitt, men eneste er at om hun er skvetten og styrter avgårde, og er jo ikke lenge siden hamskifte, så personlig pleier jeg og la dem være i fred første uka etter hamskifte iallefall..

Jeg har noen sprekkferdige kryp her også nå, flere som begynner og nærme seg flere uker siden forgie måltid.. så merker jeg blir også en smule utålmodig :lol: Det samme gjelder min ene hunn som er parret, hun er ganske rund nå, men neida eggsekk vil hun ikke legge , kanskje hun legger seg på rygg isteden for da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun her har aldri virket skvetten i den grad før. Ikke slik at hun spinner avgårde. eller, iallefall ikke når vi åpner terra eller rører ting inni der :lol: Så vi får se. evnt ta det om hun sitter fint til. Og se åssen hun reagerer om vi nærmer oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så stolt av slingen min, jeg :wub:

Den spiser godt og virker mindre "sjenert" enn hva den var i begynnelsen :hug:

Er spent om det er en hann eller hunn. Det er nok en god stund til jeg får vite

Disse vokser ganske så fort om du mater ofte :hug: spennde med slings, og siden dem skifter ham så ofte er det jo ekstra morro med dem :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Skifter bare på terraet en gang i uken ca. så vet jeg at det ikke samler seg så mye dritt :wub:

Tellaen min spiser alt, dvs det er bare et lite tynt skall som ligger igjen etter kakerlakkene. Ser allerede at den har vokst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Skifter bare på terraet en gang i uken ca.

Så ofte.. Mener å ha lest og hørt at man ikke skal bytte/gjøre rent terra så veldig ofte for ikke å stresse tellaen...

Edit: Hørt om fler som bytter "alt" i terra kun 1gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sling bor på bunnen av en 1 1/2 litersflaske som jeg har klippet av toppen på. Så det er ikke så mye å skifte. Den ligger for det meste halvveis begravd under ei mangroverot jeg har satt oppi der. Litt spindelvev har den rukket å spinne også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...