Gå til innhold
Hundesonen.no

Intense hunder og trening på asfalt


Mud

Recommended Posts

Sikkert et dumt spørsmål,men jeg er litt bekymret for poden min.

Han er så intens under trening at gressbanen prelles opp og han kommer alltid inn med halve kjeften fyllt av gress og jord under apport etc..

På kurset trener vi på asfalt og etterhvert når den værste miljøtreningen er unnagjort skal vi flytte oss opp på hardpakket grus sammen med de andre "flinkere"hundene under fellestreningene...

Jeg er litt bekymret for tenna hans bla..han er så intens at han spinner rundt apporten,ballen ,hva det måtte være ,hugger tak i det han får med seg i farta og gjerne tryner litt på vei inn.Forrige kurskveld turde jeg ikke annet enn å bruke lunkeren som er stor og lett å få tak i og jeg kastet bare noen få meter og det gikk greit.Han ble bare ledd av og applaudert :cry:

Men hva når apporten skal kastes ut? Går tenna hans da?Ball blir jo helt håpløst?Han spinner også opp klørne sine veldig når han holder på sånn og jeg er litt bekymret for leddene...

Intensiteten hans er selvfølgelig ønsket,det er en grunn til at jeg har belger,og jeg antar at han med aldere og erfaring vil roe seg litt ned i presisjonsøvelser.Men det jeg lurer på er om han kommer til å være mer forsiktig på asfalt og hardt underlag?Noen som vet noe om sånt? :?

Mvh Annette og fornøyde Loke med gresssmak i kjeften sin :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er flott at hunden din er så i farta. Det er kjempe positivt, men jeg ville kanskje anbefale deg å roe hunden littegrann på apporten. Gå ut sammen med ham og ros kun når han henter den forsikitig. Min aussie kan også bli litt voldsom på noen ting, så da har jeg lært henne kommandoen "rolig". Da betyr det at hun skal roe ned uansett hva hun holder på med. Har også lært inn "stopp", da skal hun stoppe opp uansett hva hun driver med. Nesten som "frys".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er flott at hunden din er så i farta. Det er kjempe positivt' date=' men jeg ville kanskje anbefale deg å roe hunden littegrann på apporten. Gå ut sammen med ham og ros kun når han henter den forsikitig. Min aussie kan også bli litt voldsom på noen ting, så da har jeg lært henne kommandoen "rolig". Da betyr det at hun skal roe ned uansett hva hun holder på med. Har også lært inn "stopp", da skal hun stoppe opp uansett hva hun driver med. Nesten som "frys".[/quote']

Jepp.Fornøyd jeg,men det kan jo bli litt mye...Angående apporten så kaster jeg den aldri ut men legger den ut sammen med han,går tilbake og sender han ut fra utgangstilling.Det er sjelden jeg kaster noe som helst for det blir for sterkt.Tennisballer,draleiker etc blir lagt ut først og så får han et værsagod signal når han er flink.Tror jeg skal lære han å ta det litt mer med ro ja..Har lært han det under foten.Jeg bare bryter av og sier "ta det med ro" når han går for mye på 2 bein og da roer han seg kjapt (relativt selvfølgelig :P )Tror jeg skal følge tipset ditt angående apporten,men når det gjelder belønningslekene så blir det jo dritkjipt for han å måtte beherske seg?Argh...mye å måtte tenke på og passe på :P

Men vi finner nok ut av det :P

Takk for tips!

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...