Gå til innhold
Hundesonen.no

ValpeTråden


SiriEveline

Recommended Posts

DSC_0032.JPG

får ikke til å legge til bilder jeg...men er en del i bloggen min: http://anesolberg.wordpress.com/

Navn: Blacktorn`s Wind Dancer, Mynte

Rase: Australian Shepherd

Alder:4 mnd og en uke ca.

Kjønn: tispe

Litt om Mynte: Hun er bare verdens søteste og mest kosete valp. Hver morning tar hun en av lekene sine i munnen, strekker seg langsomt, legger ørene bakover, smiler mens hun lager koselyder og kommer bort til meg. Hun graver seg inn i magen min og dytter meg bakover, mens hun spør om jeg kan massere ørene hennes litt. Hun logrer også med hele kroppen, som går att og fram i sikksakk hele tiden. Å gni seg, nesten klø seg mot meg elsker Mynte å gjøre og det gjør det ellers så kjipe å måtte stå opp, en fornøyelse. :P

Triks hun kan:

- sitt

- gi labb /high five'

- dekk

- stå

- opp (fra dekk til stå)

- opp ( fra sitt til stå)

- kom

- slipp

- rull rundt

- bli..(noen sek hvertfall)

- versegod

- kontakt

- fy

- suss

Ting som ikke er helt i boks: bamse, high five med begge labber, vinke, og forskjellige litt vanskligere ting;)

Idag gikk vi spor, som var kjempe interessant. Mynte snuste seg fram og fant leka si og var veldig flink. Men det funka heilt klart best når den som hadde lagt sporet gjømte seg, for da måtte MYnte bruke nesa si for å finne leka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Her ser man jo litt hva de forskjellige har lært hundene sine og sånn.

Jeg har lurt litt på hva som er "normalt" at en f.eks. 10 uker gammel hund kan. Altså med andre ord.. hva kunne/kan deres valper i en alder av 10 uker?

Tinka kan:

sitt

gi labb

dekk

Kom begynner å sitte litt bedre og vi har begynt med bli (bare 2 sek av gangen da). Også har vi startet med båndtrening, der ville hun først ikke gå fremover, nå sliter jeg med at hun trekker og ikke bryr seg såå mye om godbiten min. Men tenker å bytte til noe skikkelig godt da (leverpostei, eller pølsebiter kanskje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye som du gidder og har behov for? :P

Ikke noe som er mer normalt enn annet, det sies jo at det ikke er lenge siden man ikke skulle la valper lære noe for de ble "voksen", og at det kun er i de siste tiåra at valpedressur har blitt ett tema.... Valpen er jo like normal om den ikke kan en dritt ved 10 uker, mot at den kan flere triks en du kan telle på hånda. Kommer vel an på hvor mye tid du orker å bruke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt litt på hva som er "normalt" at en f.eks. 10 uker gammel hund kan. Altså med andre ord.. hva kunne/kan deres valper i en alder av 10 uker?

En 10 ukers valp skal vel ikke kunne så mye vel? :P Er jo bare babyen.. Skal vel heller lære seg å bli husren og sosialisere seg. Lære seg å ikke bite i fingre og kanskje såvidt begynne å lære å sitte ved å føre en godbit over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rase: Labrador retriever

Alder: 7 veker og 6 dagar

Kjønn: Hann

Me fekk vår lille Balder 1. januar! Til no har me mest kost oss og blitt kjent, men har trent ørlitte granne med klikker på "sitt", innkalling når me er ute, samt namnet hans. Dotreninga går det så som så med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...