Gå til innhold
Hundesonen.no

Fiskene på Kløfta

ritus

Recommended Posts

Skrevet

Hei jeg er en jente på 37 år som bor på kløfta.

Min familie består av en mann, to barn ( 10-15 år), en hund som heter Sara og 5 akvarier.

Karene mine er:

450 L med Malawi og to gibbiceps + sandsnegler

160 L med L-144, Blå Acara yngler, Corydoraser og lilla eplesnegler + sandsnegler.

102 L med molly, guppy, ancitrius lekspar med yngler og gule eplesnegler.

60 L med Endlers , reker og hvite eplesnegler + sandsnegler.

20 L kampfisk , en liten ancitrius og blå eplesnegler.

Jeg har hatt fisker i 5 år men enda må jeg lære mere.

Håper på tilbake meldinger på godt og vondt.

bilde 1 Fryeri min favoritt

bilde2 eplesnegle

bilde 102L

Sender med noen bilder:

post-4530-1229517651_thumb.jpg

post-4530-1229517713_thumb.jpg

post-4530-1229517838_thumb.jpg

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Takk det er kjempe hyggelig med tilbake meldinger.

I dag har jeg byttet vann på alle karene.

Legger ut et bilde av 450 L

post-4530-1229530321_thumb.jpg

Skrevet

Ja tenkte det var på tide : )

men jeg hadde så dårlig kamera men nå har jeg kjøpt meg et nytt så nå må jeg bare lære meg hvordan det virker.

Prøver med noen nye bilder så de andre var litt mørke.

post-4530-1229554134_thumb.jpg

Delfin ciklide

Skrevet

Fine fisken!

Trikset som funker her for å få bra bilder er å sørge for å ha MASSE lys i rommet, litt sånn flombelysning hehe. Da får jeg de beste bildene ihvertfall :drool:

Skrevet

Ok .ja for dem blir veldig mørke å bruker jeg blitz så gir den gjennskinn i karene. Men jeg får bare prøve meg frem.

Her er bilder fra malawi karet

post-4530-1229601682_thumb.jpg

post-4530-1229601721_thumb.jpg

Skrevet

Jeg har et canon 450 D. Så kamera skal være bra men det er verre med meg hehe.

Så jeg tar 300 bilder og det er max 50 bilder jeg blir fornøyd med og dem er ikke bra dem heller, men jeg blir sikkert bedre med litt trening.

Håper jeg

Men jeg sliter også med å laste opp bilder her får bare laste opp 3 stk om dagen ser det ut til eller er det jeg som roter : )

Skrevet

Så fint! Vi liker bilder.. *S*

Mine beste bilder får jeg når jeg har det helt mørkt i rommet og kun lyset fra karet, uten blitz.. Fortsett med bilder *S*

Skrevet

Hehehehe sånn har jeg det og, tar en dullion bilder og kun noen blir bra. Det ER vanskelig å ta bilder av akvarier *sukk*

Jøss Anita, det var da veldig motsatt av meg...! Menmen, ikke noe nytt at du er litt rar da :)

Skrevet
Hehehehe sånn har jeg det og, tar en dullion bilder og kun noen blir bra. Det ER vanskelig å ta bilder av akvarier *sukk*

Jøss Anita, det var da veldig motsatt av meg...! Menmen, ikke noe nytt at du er litt rar da :)

Haha, men det var da på tide å være uenig om noe også :o (Og dessuten er det DU som er rar, thihi..) Men syns du tar fine bilder selv om du har flombelysning i stua da.. *S*

Men det er vanskelig å ta bilder av akvarium, glass og vann og fisk i bevegelse er litt vanskelig kombinasjon. Det aller beste er å bruke ekstra belysning over karet. Blits kan gå greit det også, om man ikke tar bilder rett på, men jeg syns sjelden blitsbelysning gir pene eller særlig riktig gjengivelse av farger i selve karet. Av fisk kan det bli bra. Men uansett må man vinkle litt så blitsen lyser opp i karet uten å få refleksen i glasset. Og så er det selvfølgelig forskjell på hva man skal ta bilder av, detaljer av fisk eller kar i rom.

Skrevet
Haha, men det var da på tide å være uenig om noe også :) (Og dessuten er det DU som er rar, thihi..) Men syns du tar fine bilder selv om du har flombelysning i stua da.. *S*

Søta! :o Bøtt åff kårs er jeg rar! ;)

Men Ritus, har du ingen bilder av Acaraene "mine" da?

Skrevet

Jo jeg har mange bilder av acarane men jeg får ikke lagt inn bilder jeg har vist brukt opp kvota til nedlastninger, men hva gjør jeg nå ? må jeg slette de andre bildene eller hva gjør du Marianne ?

Skrevet

Neida, du bare laster de opp i photobucket eller noen lignende :) www.photobucket.com ikke veldig vanskelig, og du kan ha nesten ubegrenset med bilder lastet opp der :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Ser ut som de har vokst mye! :)

Når du har lastet opp bildene så velger du å kopiere den som starter med img, om du skjønner.. prøv det :o Også er det lurt å forminske bildene litt, det gjør du rett under der du trykker for å hente fram bildene på pc'n din, resize eller noe tror jeg det står :P

Skrevet

Nå kom det bilder men dem var litt små.

Prøver igjen:

prver048.jpg

Her er dama til Fryerien ikke mye pen.

prver028.jpg

og her er Fryerien han er drit fin

Skrevet

Se der fikk du det til ja. Fine bilder! :)

Og det overfylte acarakaret kjenner jeg igjen ja :o Bare vent til de blir kjønsmodene og formerer seg igjen du *flirer*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...