Gå til innhold
Hundesonen.no

Fiskene på Kløfta

ritus

Recommended Posts

Hei jeg er en jente på 37 år som bor på kløfta.

Min familie består av en mann, to barn ( 10-15 år), en hund som heter Sara og 5 akvarier.

Karene mine er:

450 L med Malawi og to gibbiceps + sandsnegler

160 L med L-144, Blå Acara yngler, Corydoraser og lilla eplesnegler + sandsnegler.

102 L med molly, guppy, ancitrius lekspar med yngler og gule eplesnegler.

60 L med Endlers , reker og hvite eplesnegler + sandsnegler.

20 L kampfisk , en liten ancitrius og blå eplesnegler.

Jeg har hatt fisker i 5 år men enda må jeg lære mere.

Håper på tilbake meldinger på godt og vondt.

bilde 1 Fryeri min favoritt

bilde2 eplesnegle

bilde 102L

Sender med noen bilder:

post-4530-1229517651_thumb.jpg

post-4530-1229517713_thumb.jpg

post-4530-1229517838_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Ja tenkte det var på tide : )

men jeg hadde så dårlig kamera men nå har jeg kjøpt meg et nytt så nå må jeg bare lære meg hvordan det virker.

Prøver med noen nye bilder så de andre var litt mørke.

post-4530-1229554134_thumb.jpg

Delfin ciklide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et canon 450 D. Så kamera skal være bra men det er verre med meg hehe.

Så jeg tar 300 bilder og det er max 50 bilder jeg blir fornøyd med og dem er ikke bra dem heller, men jeg blir sikkert bedre med litt trening.

Håper jeg

Men jeg sliter også med å laste opp bilder her får bare laste opp 3 stk om dagen ser det ut til eller er det jeg som roter : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe sånn har jeg det og, tar en dullion bilder og kun noen blir bra. Det ER vanskelig å ta bilder av akvarier *sukk*

Jøss Anita, det var da veldig motsatt av meg...! Menmen, ikke noe nytt at du er litt rar da :)

Haha, men det var da på tide å være uenig om noe også :o (Og dessuten er det DU som er rar, thihi..) Men syns du tar fine bilder selv om du har flombelysning i stua da.. *S*

Men det er vanskelig å ta bilder av akvarium, glass og vann og fisk i bevegelse er litt vanskelig kombinasjon. Det aller beste er å bruke ekstra belysning over karet. Blits kan gå greit det også, om man ikke tar bilder rett på, men jeg syns sjelden blitsbelysning gir pene eller særlig riktig gjengivelse av farger i selve karet. Av fisk kan det bli bra. Men uansett må man vinkle litt så blitsen lyser opp i karet uten å få refleksen i glasset. Og så er det selvfølgelig forskjell på hva man skal ta bilder av, detaljer av fisk eller kar i rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, men det var da på tide å være uenig om noe også :) (Og dessuten er det DU som er rar, thihi..) Men syns du tar fine bilder selv om du har flombelysning i stua da.. *S*

Søta! :o Bøtt åff kårs er jeg rar! ;)

Men Ritus, har du ingen bilder av Acaraene "mine" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ser ut som de har vokst mye! :)

Når du har lastet opp bildene så velger du å kopiere den som starter med img, om du skjønner.. prøv det :o Også er det lurt å forminske bildene litt, det gjør du rett under der du trykker for å hente fram bildene på pc'n din, resize eller noe tror jeg det står :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...