Gå til innhold
Hundesonen.no

Lissy og Peico tråden


netteliten

Recommended Posts

3mndbildet.jpg

Lissy 4,5 år og Peico straks 2 år.

Lissy har bodd hos oss i 3 mnd i skrivende stund og Peico ble så glad for å få selskap og Lissy trives med Peico.

Det har gått over all forventning å øke fra en terrier til to.

De har samme mamma, men ikke samme pappa.

3des020.jpg

Begge to er glad i snø:whistle: Og det kan gå vilt for seg når de leker!

klvhunder.jpg

De tar sin jobb som kløvbærere svært allvorlig!

Peico og Lissy liker Agillity, spor, skiturer, trugeturer og er en fornøyelse å bo sammen med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...

Nå har Peico rekt å fylle to år. 3 juledag var den store dagen!

Vi har også hatt besøk av Luna i romjula, så hundene har kost seg ordentlig!

Jeg også, det var utrolig moro å bli kjent med Luna.

trestk.jpg

Alle gode ting er tre :ahappy:

lekestund-1.jpg

De hadde et fint samspill sammen, og Peico tok vare på Luna.

Lissy, Peico og Luna ønsker alle et riktig godt nytt år!

godtnyttr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakreste :)

Kennel Sorellhill holder til i nabobygda her, og jeg har litt kontakt med henne på mail, og skal reise å hilse på hundene hennes en dag snart :)

Så spennende, fortell meg gjerna hva du synes når du har hilst på!

Jeg kjenner ikke nevnte oppdretter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peico haltet stygt i går, foran og bak!

Jeg ble kjempe redd, så fikk tak i en vetterinær som ville se på han, enda det var søndag.

De fant ikke noe på rtg. Han har en del smerter bak. Han hadde ikke noe prolaps.

Men vi aner ikke hva det er. Han får nå smertelindring og betennelsesdempende.

Peico er en aktiv gutt som tar salto i lufta fra stå. og han gir seg ikke, er det noe han vil ha, jobber han til han får det.

Han trekker, sporer, bærer kløv, er med på truge og skiturer i 50 cm snø.

Så guts har han! Han gir seg ikke selv når han halter så mye som nå, ut på tur vil han!

Nå skal han holde seg i ro i 5 dager.

Så han må i band på tur/ i hagen, ellers spretter og hopper han etter katter/fugler etc

Det er -26 grader her vi bor, så jeg fikk på dem klær på turen i dag. Tilfelle det er kulda som plager han.

dekken.jpg

En kort rusletur og jeg så han ble mye stivere enn han var inne, så etter toalettbesøk bar det inn foran varmen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig nydelige hunder du har! Jeg kjenner ikke rasen annet enn fra bilde, så du må gjerne fortelle litt mer om dem!

Hva kan jeg si om Irsk terrier?

De har nappepels, så er en del jobb å holde dem i utstillingkondisjon.

De er alltid glade. Verdens lykkeligste.

De er fleksible, er med på alt som skjer når det skjer.

De er lett å gire opp.

De er fryktelig sosiale.

Mine går sammen med hunder, katter, unger, eldre mennesker og tilpaser seg.

De elsker å kjøre bil.

Agillity, spor, trekke, sykle med springer, apportere, alt er morsomt.

Uredde.

De er vel ikke egentlig bråkete, men sier klart i fra når det ringer på døra.

De inviterer aldri til trøbbel, men da Peico var vitne til hund som angrep hund, tok det ikke halvt sek. å fyre han opp.

Men da fighten var over var han like rolig igjen, som om ingen ting hadde skjedd.

De har en enorm personlighet, og de stirrer folk i senk. Ser på deg som om de venter på du skal svare på deres tanke.

De er matvrak de lux. Ikke ta blikket bort fra dekket bord.

Sove i senga er det beste som finnes, sofahund. De komuniserer bra, med gjesp, smattelyder og kropsspråk og andre lyder. Peico kan si "mamaaamaamamama" med en spesiell gjespetone liksom.

Er det noe du lurer på, må du bare spørre.

Jeg anser rasen som krevende, men man får mye igjen for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hundene-1.jpg

Nå er det mildt, så det er ingen som fryser på tur, så vi koser oss mer enn før!

peico9jan.jpg

Full fart på tur, og bite samme pinne, søke gjemte gjenstander, draleker osv!

Det er alltid noe som skjer med terrier på tur!

Lissy har fått løpetid, så Peico lar ikke fremmede hunder hilse på når vi er på tur, han passer på søsteren din!

Peico nøtteknekker

Kort videosnutt av Peico nøtteknekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

thesuperdog.jpg

Peico, the superdog!

4.jpg

Den siste uka kom det fryktelig mye snø!

Jipppi sier bartene. Vi har måket stier i hagen, snøhuler har de og flotte snøhauger som utsiktspost.

Så hundene klager ikke.

I dag er det -17 ute, sola skinner og det er kaldt, men praktfult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vakker rase! Jeg har ikke hverken hørt eller sett mye til denne rasen tidligere. Gøy å se bildene, de er virkelig nydelige. Blir de veldig store eller ser det bare sånn ut på bildene?

Hei på deg, koselig du liker rasen.

De er større enn foxterrier.

Men de er mindre enn weathen terrier.

Mine er store, og de er 49 og 53 cm høye. Men ønskelig ligger de på 42-49 cm høye.

10-12 kg er ønskelig, men mine som er store ligger over det. peico veide 17 kg sist jeg veide han. Hun er mindre en han.

Det er en veldig kjekk rase, som kan brukes til alt, alltid veldig glade, vennlige, elsker folk (litt for mye noen ganger) veldig veldig nysgjerrige. De er med på alt, alltid klar. Men samtidig også veldig kosehunder.

De er vel hva du gjør det til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...