Gå til innhold
Hundesonen.no

Morsomme triks

Aisa

Recommended Posts

Skrevet
Men hvorfor bruke en sånn klikkerboks i det hele tatt :ahappy:

Jeg bruker bare et spesielt ord som alltid betyr belønning. Det bør være et ord som man ikke kan risikere å si når man ikke mener det (feks bra), men heller feks : KLIKK, Perfekt!, Riktig e.l

Er det noen spesiell grunn til at man bruker klikkerboks på hund og ikke på hest ?

Stemmen har man jo som regel alltid med seg uansett :ahappy:

Hva om hunden gjør noe impulsivt kjempebra du har lyst til å belønne, men så ligger klikkeren i et annet rom feks ? Virker litt tungvindt syntes jeg...

Jo, det kan nok være litt tungvindt, men jeg synes et klikk er mer presist enn "bra!", men det går jo fint ann å bruke det også. Vet om ei som lager klikke-lyder med tungen fordi hun har gitt opp å huske å ta med klikker. :ahappy:

Skrevet

Tja, kunne brukt et ord.. men jeg er så dårlig til å huske å bruke samme tonefall osv. Da er det lettere med en konstant klikke-lyd. Men jeg har den ikke alltid med, men roser ofte bare med "ros" og kos.

Skrevet

Jeg ville aldri gjort meg avhengig av selve klikkeren. Det er jo bare en dings som lager en lyd. Jeg bruker både klikker og "bra". Klikkeren er grei å bruke når du vil time best mulig, men til daglig bruker jeg ord.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...