Gå til innhold
Hundesonen.no

Betty, Teddy og Tjalfe.


ipadda

Recommended Posts

lager en samlet tråd med alle 3 da det blir enklere med oppdateringer osv... (håper en snill mod. kan slette de andre?)

Teddy:

Teddy er eldst i flokken med sine 8år. En snill og god hund, rolig og behagelig. Han bor nå sammen med min mor, men er jo litt "min" enda da... :(

Teddy var enebarn frem til i fjord engang. Da kom Betty inn i bildet. Når jeg flyttet til oppdretteren min, hadde jeg han med meg i begynnelsen. Han trivdes ikke i flokk, og mamma savnet hund, så det ble til at han flyttet dit igjen. Han koser seg masse der, jeg får treffe ham og ta ham med meg når jeg vil, så det er veldig greit.

Jeg ble veldig imponert når jeg fikk Betty og han tok det så fint.

Betty:

Er "min" hund. Foreløpig har vi ikke vært med på så forferdelig masse. Vi har vært på ca 20 utstillinger dette året, noen hvor jeg har stillt og andre hvor hun har vært med for sosialiseringens skyld. Hun elsker å vise seg frem i ringen, og er kjempe flink! Så langt har hun gjort det veldig bra, hun har endel Bir-valp bak seg, og kanon bra plassering fra Hamar 2008 hvor hun ble 2.beste tispe og dunket ut multichampioner på rekke og rad bak henne. Vi har gått grunnferdighet trinn 2 kurs, altså.. vi fikk ikke være med på trinn 1, for vi var for gode :lol:

For tiden er hun bare sofa og tur hund, men planen er agility så fort hun er rønket :D

Tjalfe:

Mamma og Willy syns det ble så tomt med bare en hund da jeg og betty flyttet, og bestemmte seg fort for at tomrommet skulle fulles opp. De ønsket i teorien aldri en utstillingshund, men interessen har blitt stor, og mamma er nå med på ringtrening (utstillingstrening) og skal med tiden være med oss rundt på utstillinger. Willy har lenge snakket om å starte lydighet, så de har meldt seg på kurs som begynner på nyåret..

Tjalfe er også en fantastisk familie hund, for det var jo det de ønsket seg i den nye hunden, en all around hund:)

De er knall fornøyde, og jeg gleder meg til å se hva dette nye fremtidshåpet kan plukke frem i foreldrene mine :P

IMG_2681.JPG

Teddygutten.

IMG_4288.JPG

Tjalfe.

IMG_4247.JPG

Betty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...