Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan tursko/støvler bruker du?

Renate A

Recommended Posts

Ah,herlig tråd! Jeg er seriøst aldri tørr når jeg kommer inn fra tur.. Har et par sorel-sko,sånne svære sorte med hvit teddyfor-kant øverst. De er jo varme og vanntette(hvertfall nederts),men blir jo så klam i dem.Også er de tunge. Også har jeg et par gore-tex climaproof,og de slipper inn vann som bare det,etter kun 2-3mnd bruk.. Må vel investere litt ekstra neste gang ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah,herlig tråd! Jeg er seriøst aldri tørr når jeg kommer inn fra tur.. Har et par sorel-sko,sånne svære sorte med hvit teddyfor-kant øverst. De er jo varme og vanntette(hvertfall nederts),men blir jo så klam i dem.Også er de tunge. Også har jeg et par gore-tex climaproof,og de slipper inn vann som bare det,etter kun 2-3mnd bruk.. Må vel investere litt ekstra neste gang ja.

Sorel-skoene føles nok fort klamme ja. Jeg skjønte ikke hva som feilet de, helt til jeg fant ut at jeg rett og slett er så varm at jeg svetter i de! Du må ta ut den tovete ull"sokken" inni skoen og tørke den skikkelig, da føles de nok ikke like klamme. :wub: Første gangen jeg gjorde det, ble jeg helt forundret over hvor mye vann skoen hadde tatt inn, selv om jeg gikk i snø..! :P Men det var jo svette.. :P Har funnet ut at det holder å tørke ullsokken etter hver andre/tredje tur. Det blir jo også fort kaldt hvis man går med våte sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slipper du med det paret jeg linket til. Det er et eller annet for eller noe inni dem som leder varme/svette vekk fra føttene - uten at du noen gang må ta noe ut og tørke det. Jeg skjønner IKKE hvor det blir av, men det er sikkert laget sånn at det tørker vekk når du ikke bruker skoene. Ikke lukter de stygt, og aldri har jeg vært klam i dem. Det samme foret gjør at du alltid er passe varm på føttene og at skoen sitter som støpt på foten. Helt geniale sko, får ikke skrytt nok av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nesten bare muck bootsene nå, syns de er sååå greie å smette på beina når man skal ut å gå med hundene. Syns den har enormt bra feste i terrenget i skog og mark, og ganske godt feste på "glatthålka" (islagte veier)

Ikke minst så har jeg veldig dårlige ankler og trør over veldig lett og ender opp med tennisball-fot i minst 5 dager.. Men jeg har ikke tråkket over èn gang siden jeg fikk muck boots'ene, bank i bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse:

sml107826.jpg

Timberland Chochorua Trail

Jeg jobber på skobutikk, så akkurat dette paret fikk jeg gratis (får ett par timerland i året). Jeg er veldig fornøyd, de er med gore tex og er svært lette. De er også veldig overlevlig i pris i forhold til mange andre konkurrerende sko (kr. 1000) :wub:

Dette er forresten en sko som kommer fra str. 35 (mulig også barnestørrelser, men det har jeg ikke skjekket) til 47 (og sikkert høyere om man spesialbestiller!). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...