Gå til innhold
Hundesonen.no

Tjenester fra 2150


Benedicte

Recommended Posts

Jeg fikk mobiltelefon når jeg var 12 år gammel, og har hatt det samme telefon-nummeret siden da. Jeg har alltid hatt kontantkort, og hatt lite oversikt over hva jeg har brukt. Det har aldri vært noe krise om jeg har brukt mye penger, siden jeg aldri hadde abonement og derfor kjøpte "mobilpenger" når jeg hadde penger til det, liksom.

Nå, 5-6 år senere, bor jeg for meg selv og har abonement. I det siste har jeg reagert på at jeg faktisk ikke har råd til å betale disse telefonregningene som ligger på mellom 1000-2000,- kroner hver mnd! Og jeg har begynt å lure på hva i alle dager jeg bruker så mye penger på. Jeg sender 100 gratis sms i mnd og ringer gratis til alle telenorkunder, hva er det da 2000 kroner går til??

Så jeg tar og sjekker opp dette da (og ja, jeg burde ha gjort det tidligere, men det har ikke vært et problem før nå), og det viser seg at en del av regningen går til ringing og en annen del til meldinger (når jeg har kommet over 100 stk), men i tillegg til det ser jeg at en telefontjeneste med nummer "2150" har trukket mellom 300-500 kroner på kontoen min HVER MÅNED!

Og dette fordi jeg en eller annen gang har kjøpt en ringetone hos dem?! Jeg har ikke kjøpt ringetoner siden jeg var 12 år gammel, og tanken på at de har trukket så mye penger fra meg i 5-6 år er skremmende! Og selv som 12åring har jeg vært nøye med å bare kjøpe stæsj til mobilen dersom det ikke er noen andre betalingsforpliktelser.

Blame me, blame my parents, men i dette tilfellet syns jeg det er helt og holdent telefontjeneste-selskapet sin feil. Et raskt google-søk viser at veldig mange har hatt problemer med akkurat det samme, og det har også vært oppe i media. Hver gang de får klage på seg beklager de og sier det har vært en teknisk feil, og overfører pengene tilbake.

Er det flere som har vært borti dette?

Er det flere enn meg som mener dette er svindel? ;)

Ps; Jeg skal hvertfall ta en telefon til selskapet i morgen!

Edit: Begynne å regne litt på hvor mye penger jeg skal ha igjen jeg :angel: Plutselig ble jeg rik..

300kr x 12md x 5år = 18.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shocked: Å dæven. Hater å skuffe deg, men mistenker vel ikke at du vil få igjen alt.. Er det så vel så er det jo kjempe bra, men tipper de klarer å sno seg unna.

Uansett så vil du nok iallefall ikke få igjen mer enn fra når du har hatt abonnement. Siden tidligere enn det så har de sannsynligvis ikke fått sine penger når du har hatt tomt kort.

men masse lykke til med å kontakte dem! krysse labber og tær for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abonnement, eller noe slikt?

Det er jo den nye og "ordentlige" måten å svindle folk på nå for tiden (også?). La de bestille en ringetone, bilde, eller svare på et spørsmål - og samtidig involvere dem i et abonnement som koster X antall kroner i mnd.

Dette abonnementet fortsetter å gjelde helt til man faktisk avslutter det selv.

Lykke til med dèn kampen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du fått varene du sånn "egentlig" skal ha bestilt, da?

Jeg fikk sikkert ringetonen jeg kjøpte for 5 år siden, noe annet har jeg ikke fått. 20.000 for en ringetone er veldig dyrt syns jeg ;)

Susanne: Men jeg burde jo ha fått tilbud om å avslutte det hvertfall :P Jeg aner ikke hvordan man gjør det (står ingenting om det på nettet heller), så jeg skal be telenor gjøre det nu!

Edit: Nå har jeg fått tjenesten sperret av telenor. De kunne bare sjekke regningen min f.o.m mai 2008, men det hadde gått noen tusenlapper bare der.... Nå ba jeg pappa ta en rasende telefon til de og kreve alle pengene mine tilbake (jeg er ikke så god på slikt selv, og vet ikke hva jeg kan true firmaet med ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hele "clou'et" til disse aktørene på telemarkedet er jo selvsagt at man IKKE tenker over at de trekker månedlige beløp. Men jeg trodde at man fikk en melding litt nå og da med et eller annet "tilbud" - og da bør man jo bli oppmerksom på at man har et løpende abonnement. Men kanskje det ikke funger slik?

JEG mistenker at det er vanskelig å få tilbakebetalt noe som helst, hvis det er et sånt abonnement man har bestilt for "ørti år siden".

Men samtidig kan jeg jo se for meg at DE har et ansvar å gjøre folk klar over at man har det også.

Håper din far får noen mer fornuftige svar!

Susanne

Denne (http://www.tulletelefon.no/) du har hatt? I så fall ligger medl.reglene der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike saker er syke og har vært borti dem selv. Hadde blandt annet slik medlemskap i VIP klubben og det fikk jeg aldri sagt opp. Og tro meg, jeg prøvde. Det samme gjelder mange andre slike ting. Det står at man f.eks skal skrive "stopp" til 2050 og da vil det stoppe, men meldingen man får er : kan ikke leveres til mottaker.

Denne måten, som du har blitt utsatt for burde vært oppe i media og blitt belyst litt syntes jeg.

Håper det ordner seg.

Mvh Linda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det faren din kanskje kan spille på er jo at du faktisk var VELDIG ung når du bestilte dette første gangen... Og de burde absolutt ikke KUNNE lure unger på den måten!

Stå på deres og håp det beste!

Ellers er vel "stopp" til det spesielle nr måten å avbestille på.

Jeg dreit meg ut på dette engang... Jeg bestilte 2 ringetoner, og det stod at man kunne laste ned så mye man ville den neste uka for 25 kr eller hva det nå enn var. Man sku sende stopp når man ville stoppe det.

Jeg sendte STOPP etter et par dager, og trodde jo da at alt var i orden. Men så prøvde jeg for moro skyld å laste ned en til, og fikk jo den, uten noen meldinger. Så da antok jeg at ab. allikevel holdt ut den uka, selv om jeg hadde sagt stopp.

Men saken var alstå at så fort jeg bestilte EN ting til da, så startet ab på nytt uten at jeg visste det. Og jeg fant det ikke ut før 3 mnd etterpå når jeg fikk tlf regning fra telenor.

Men jeg følger godt med på alle regninger da... Fikk ikke tilbakebetalt noe, men jeg fikk jo stoppet det ganske fort. ble vel 300 kr i tap eller noe tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å sende "stopp" til nr flere ganger, uten å få noe som helst svar.

Men det ordnet seg, folkens! Det viser seg at jeg har bestilt en ringetone på nettet 25 desember 2005 (fikk sikkert ny mobil på julaften tenker jeg!), og samtidig takket ja til et abonnement hvor jeg kan få lastet ned ting fra siden dems gratis (Mquest heter de forresten). Damen fortalte at de trakk rundt 300 kroner fra kontoen min hver mnd, men den perioden jeg hadde kontantkort var det ikke alltid de fikk trukket såpass.

Pappa anklaget de for å bevisst loppe ungdommer for penger, og nå må vi bare finne ut summen de har trukket fra meg siden 25/12/05, og så får jeg aaaallle pengene tilbake på konto! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No begynner jammen meg eg å lure på om eg kanskje har nokon abonnoment gåande. For nokre mnd sidan spurte pappa meg om eg hadde bestilt ringetonar til 200,-(eller noko i den dur..) Dette med løpande abonnement visste faktisk ikkje eg om. Eg har ikkje bestilt nokon ringetonar eller noko slikt på fleire år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Labbis!

Det var hyggelig å høre at rettferdigheten seirer av og til også (trodde virkelig ikke det i denne saken, dessverre).

På den abonn.greia 2150 som jeg linket til står det at de skal sende meldinger som sier at du blir belastet for slikt. Så Susi &Nica - du får ikke slike "tilbudsmeldinger" med jevne mellomrom som heeeelt på slutten sier noe om at de koster 20-30-40,- stykket ?

I så fall er det nok fare på ferde, ja..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Labbis!

Det var hyggelig å høre at rettferdigheten seirer av og til også (trodde virkelig ikke det i denne saken, dessverre).

På den abonn.greia 2150 som jeg linket til står det at de skal sende meldinger som sier at du blir belastet for slikt. Så Susi &Nica - du får ikke slike "tilbudsmeldinger" med jevne mellomrom som heeeelt på slutten sier noe om at de koster 20-30-40,- stykket ?

I så fall er det nok fare på ferde, ja..

Susanne

Nei, eller eg fekk tilbusmeldingar frå hestemarked då. Men det får eg ikkje lenger fordi eg ikkje har profil der lengre. Så eg trur ikkje har noko slikt, men det kan no alltid vere lurt å sjekke for sikkerhetskuld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups... dette minner meg på at jeg til stadighet får tilbud om å laste ned spill til mobilen grunnet en litt svak periode da tøtto sutret seg til at min mobil skulle bli litt "fetere".. kanskje jeg burde undersøke om dette har medført et abonnement jeg blir avkrevd penger for :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe så dumt å sjekke opp regningen sin da, ja.. 30,- uka' blir 120,- mnd og 1440,- i året - som sikkert kan brukes til noe bedre enn det der...

Jeg har brukt inpoc.no når jeg vil ha noe nytt til min mobil - der betaler man for DEN ringetonen, bildet, sangen eller hva det nå er, men ikke noe mere mas fra dem, ikke noe abonnement eller noe.

Greit å holde oversikten da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe så dumt å sjekke opp regningen sin da, ja.. 30,- uka' blir 120,- mnd og 1440,- i året - som sikkert kan brukes til noe bedre enn det der...

Jeg har brukt inpoc.no når jeg vil ha noe nytt til min mobil - der betaler man for DEN ringetonen, bildet, sangen eller hva det nå er, men ikke noe mere mas fra dem, ikke noe abonnement eller noe.

Greit å holde oversikten da.

Susanne

Men det er jo i utgangspunktet det man TROR at man gjør når man laster ned noe. Jeg pleier jo aldri å gjøre noe sånt, har som sagt bare gjort det en gang. OG jeg har finlest teksten i det bladet jeg fant reklamen for det i. Men ja.. de må jo tjene peng på en måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...