Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye fôr får din hund på 25kg?


Renate A

Recommended Posts

Lurer litt på hvor stor mengde fôr du gir din hund som veier rundt 25kg?

Cane veier 27 kilo og får 1 kg vom og hundemat per dag. Hvis han får tørrfor er det to fulle målebeger per dag.

Hvilken rase?

Belgisk fårehund, groenendael

Hvordan er holdet på hunden din?

Akkurat nå er han litt tynn, men ellers slank og greit med muskler

Hvilket fôr?

Vom og hundemat og Proplan Performance

Hvor mye aktivitet får hunden i løpet av en dag?

Normalt 1-1/2 time tur og lydighet, felt + rundering eller spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min riesenschnauzer er 45 kg, han går på pro plan og får 12 dl hver dag;) Han er akuratt passe, ikke feit og ikke for tynn. Vi er i minstefall ute en time om dagen, varierer veldig fra dag til dag;)

Er det ikke andre her me stor hund som kan fortelle hva de gir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner faktisk ikke mengden til mine hunder, men det kan jeg jo sjekke når de skal fôres i morgen.

Orry veier 26-27 kilo, Norma veier 19-20 kg. Begge fôres for tiden på RC Medium Sensible, men om fryseplassen hadde vært stor nok hadde vi fôret på V&H. Når jeg fôret på V&H fikk de ca 350-400 gram om dagen, samt litt tørrfôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna veier 24,xx og får 300 g Hills Scientific large breed puppy. Står på pakka at hu skal ha 600, mennehhh, nei.

Får nå godbiter og ellers om dagen som utgjør en del da. Får spørsmål om jeg har jaktlabrador, men bikkja er lita av vekst generelt. 1 times frislipp og 2 x tur hver dag.

Ups, veier visst 26 kg nå :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...