Gå til innhold
Hundesonen.no

Tv-serier

ToneS

Recommended Posts

Sex and the city

Desperate housewives

Gossip Girl

Ugly Betty

Friends

Joey

Veronica Mars

EDIT: Jeg liker også veldig godt CSI, men jeg blir så mørkredd, så på denne tiden av året blir det lite av det...

Dette er de jeg har sett alle episoder som har kommet ut av, favorittene må jeg nok si er SATC, Friends og Desperate housewives! Veldig forskjellige serier, men herlig på hver sin måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar
jaktlykke: er det ikke veldig mye begravelser og død og slikt? :)

...Så en sånn boks med alle sesongene til Six Feet Under for 1600, er det mange sesonger?

Det handler om en familie som driver et begravelsesbyrå; og karakterene er utrolig fasinerende med alle sine særegenheter :) Døden er underordnet - her er det mange slags tabuer som blir tatt opp på en skikkelig måte. Det er 5 (eller var det 6?) sesonger. Du vil ikke angre på kjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Prison Break. På DVD vel og merke. Får jo aldri med meg noe på TV. Sett ut sesong tre, og synes den har tapt seg noe veldig, men har bestemt meg for å se den ut....

Ellers har jeg to sesongen av A-Team på DVD. Og V - The Original Miniserie (jeg har ikke helt sansen for TV-serien, liker filmene best, men måtte se den en gang til...). Skikkelig nostalgi fra man var liten. :)

Og første sesong av CSI Las Vegas og Miami...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Prison Break. På DVD vel og merke. Får jo aldri med meg noe på TV. Sett ut sesong tre, og synes den har tapt seg noe veldig, men har bestemt meg for å se den ut...

Men PB tatt seg opp nå i sesong 4 syns jeg:)

Bortsett fra pb, ser jeg for det meste oth og lost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg ser egentlig ikke så mye på Tv lenger. Det eneste jeg MÅ ha med meg er Hotel Cæsar :wub:

Ellers så liker jeg Top Model USA (ikke den norske versjonen, for jeg orker ikke trynet på Vendela) Og så ser jeg CSI

Savner Bones og Criminal Minds (liker krim)

Nå er det jo håndball-EM så da blir det jo litt mer Tv-titting:)

På DVD har jeg:

Buffy

Angel

CSI (Las Vegas og Miami)

Sex and the city

Ghost Whisperer (hvorfor kommer ikke sesong 3 på dvd da???)

My name is Earl

Californication

Murder one

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk. Jeg skjønner at jeg er eldre enn dere :wub:

Jeg må se:

Grey`s Anatomy

Frustrerte Fruer

71 Grader Nord

So You Think You Can Dance

Dexter (sesong 3 er visst i fullt sving i statene -vil se - vil se - vil se!)

Dirty Sexy Money

True Blood

The Apprentice

Har ingen serier på DVD.

Den beste serien EVER er Six Feet Under.

Og jeg er eldre enn deg.. så her blir det liste ja. Nå har vi fått ny tidsregning her med en dekoder som kan ta opp programmer, så jeg ser frem til et rikere TV-liv.. (og TV/filmer er noe jeg virkelig virkelig liker altså..).

Ser på TV når jeg kan:

House

CSI, helst Las Vegas (har ikke fått sett så langt at Grissom og Warwick slutter.. spørs om jeg henger med videre da..) men CSI N.Y. har jeg vendt meg til. CSI Miami er blitt så stressende og grell, at den har jeg sluttet å se på.

Cold Case

Høøk, eller annen svensk krim

Rebus

Dalziel&Pascoe ( en av yndlingsseriene pga bøkene er så vanvittig morsomme, enda serien slets ikke følger bøkene..)

Frost (og festlige bøker, enda et eksempel på at TV-serien faktisk er mye dårligere enn bøkene, men man ser serien i et velvillig lys allikevel)

Ghost whisperer

Greys anatomi hvis jeg ikke har noe bedre å se på..

2 1/2 menn synes også jeg kjempegøy, men ser den kun sporadisk

Kongen av Queens innimellom

Friends har jeg sluttet å se, har jo sett den så mange ganger at jeg kan den omtrent utenat

Scrubs - absolut en av de beste komediene!

Numbers (morer meg over alt det "matematiske" sludderet, strør rundt seg med fancy metoder som i praksis slets ikke kan brukes slik det brukes i serien)

Bones - artig serie!

Criminal Minds - sluttet jo med en ordentlig cliffhanger!

NCIS

Og så den serien med marine-detektiver eller hva det var, et eller annet bokstavnavn på den også

uhm.. stoppet opp der ja.

På DVD har jeg eller låner av poden:

The Office

Statister

Heroes

Battlestar Galactica

Dexter

Forsøkte meg på The wire, men den fikk jeg aldri helt dreis på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imprignert! (jada, vet det er feil- men det er så myye mer morsomt!) Hvordan får dere tid til alt dette her? Jeg hadde en greie med Greys på tirsdagene og House på onsdagene. Men, jeg har ikke maktet å følge med hver eneste tirsdag/onsdag i det siste. Nå tenker jeg ikke på hvordan dere makter det med hundene osv. Men er det bare meg som må ta i bruk kveldene for å få ting til NESTEN å gå opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo NCIS som handler om marine-dedektiver jo...

Øh.. da mener jeg kanskje NSIS? Den der Special Victims unit.. heter noe bokstav-greier den også..

edit: forsøkte å quote Vala her.. får ikke til.. men jeg vil si:

Jeg blir litt pissed av sånne antydninger egentlig.. "dere har ikke noe liv for dere har tid å se på TV"-liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: forsøkte å quote Vala her.. får ikke til.. men jeg vil si:

Jeg blir litt pissed av sånne antydninger egentlig.. "dere har ikke noe liv for dere har tid å se på TV"-liksom..

Fullstendig OT men:

Haha.. nei, da misforsto du meg fullstendig *flire* Poenget er, er jeg virkelig så urutinert og ustrukturert at jeg må bruke hele forbanna døgnet for å forsøke å hale meg selv i land på de tingene jeg må gjøre (hunder, barn, jobbing, eksamenslesing, "husarbeid", dugnad og komiteegjøremål). ELLER har jeg bare påtatt meg for mye?

For å være helt ærlig, så tror jeg at man har mer liv når en har mulighet til å få slappet av innimellom kastene enn hva jeg kjenner at jeg har nå. OG derfor så håpte jeg igrunnen at noen skulle si noe ala "da må du gjøre sånn og sånn og sånn". Jeg vil ha et mirakel mao *flire* Men for all del hvis det gleder deg, så kan vi late som om jeg disset "dere" - selv om det var mer meg selv det var rettet mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare to programmer jeg få med meg i løpet av dag/ uke og det er:

Grey's Anatomy

Hotel Cæsar

Men jeg ser mye på tv ellers også, og ser ofte på

Hjelpekorpset

The war at home

Friends

Scrubs (mendet går jo ikke lenger)

Ylvis møter veggen (det går jo heller ikke)

One three hill

Gossip girl

Dharma og Greg

Frustrerte Fruer(når det begynner igjen)

Serien over alle serier, som jeg har alle DVD-boksene til er

Smallville :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg ser hver uke er House.

(og prøver å få med meg berserk)

Ellers så ser jeg på the Simpsons, men det MÅ jeg ikke få med meg, ser det når jeg har tid. :lol:

Det er set samme med How I Met Your Mother og Just Shoot Me.

Ellers så ser jeg på en del anime-serier på internett/dvd, men vet ikke helt om det teller. :D

Heartbeat... :blush:

Ser det når jeg eg hjemme på lørdagen. :P

Jeg kan ikke TRO at Phil er død!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

En lite update:

Har på dvd:

Desperate Housewifes - alle sesongene utenom den siste

House - sesong 1 og 2 (3 er forhåndsbestilt)

Dexter - ses 1

Weeds - ses 1 og 2

Thats 70's Show - ses 1-4

Ally McBeal - ses 1-4 (ses 5 skal bestilles snarest)

Psych - ses 1

Heroes - ses 1 (ses 2 skal bestilles asap!)

Kommer også til å bestille 1. sesongen av Six feet under snart. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett hele sex in the city! hele shoe boxen liksom :yes:

Ellers så er jeg fan av Greys anatomy, CSI LA-NY,

Skal få fatt på alle sesongene av frustrerte fruer i påskeferien eller noe og grave meg ned..

ellers så elsker jeg NIP/TUCK!! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller dere med meg?? Er det INGEN som ser på 24?? :shocked: Hjelpe meg - det er jo verdens beste tv-serie! Jeg har aldri elsket noe på TV mer enn jeg elsker den serien... Kanskje pinlig å si det, men jeg har sett alle sesonger som er utgitt på dvd (6 stk) - alle minst tre ganger hver...! Jeg blir bare ikke lei!

Men jeg håpet jo på at helten, Jack Bauer, skulle dø i slutten av sesong 6 da, for jeg synes han er blitt mer enn en helt nå. Liksom litt udødelig (sånn der Mac Gyver - opplegg...) - og det er bare teit! MEN sesong 7 skuffer ikke, den er så langt fantastisk! Også alle de sexy skuespillerne gjennom sesongene... :D Og ikke minst tøffe våpen...

Engasjert, jeg? Jeg kan virkelig kunsten å leve meg inn i serier, og blir skikkelig lei meg når ting ikke går riktig vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en serie som jeg kjøpte for noen uker siden. - Grey's Anatomy Sesong 4.

Den gikk på TV2 for ikke lenge siden men begynte å se i slutten av sesongen, så fikk bare se ca. 3 episoder eller noe.

Det blir ikke mye tid til å se, men jeg er snart ferdig med hele sesongen.

Jeg følger med på Home and Away.

Og har nå sett litt på:

- Ugly Betty

- Top modell

- Merlin :D

Ja, hva mer, det er jo mer jeg følger med på. Er TV freak ! x)

- Kommer ikke på noe nå, men skal love deg at det er mere ! :D

Så nå på One Three Hill når det gikk (gleder meg til sesong 6 kommer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig lite serier på tv, men av de jeg ser på dataen :huh: kan det nevnes:

- Dead like me

- Big bang theory

- How I met your mother

- Bones

- True blood

- The mentalist

- Kyle XY

- Merlin

- Reaper

- LA Ink

- The Simpsons

- Futurama

- Gilmore Girls

På DVD har jeg:

- CSI: Las Vegas

- Prison Break

- Buffy og Angel

- Tru Calling

Skulle jeg anbefalt noen ville det blitt:

- Merlin

- True blood

- Bones

- The Mentalist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...