Gå til innhold
Hundesonen.no

En koselig historie..

Turnip

Recommended Posts

For 2 uker siden finner vi en vettskremt liten kattunge på rundt 2-3 måneder utenfor kattepensjonatet vårt. Vi får omsider tak i han og tatt han med inn...

En liten halvvill grå og hvit kattunge, utmagret og møkkete...

Han var utrolig sulten og spiste som en hest. Jeg døpte han Philip etter kort tid, vet ikke hvorfor det ble Philip, men det navnet traff meg med en gang jeg så han.

Han bærer preg av å ha hatt en tøff start på livet, vært villkatt og ikke hatt så mye mat.

Vi har Philip i noen dager, før det ringer en eldre dame og ønsker seg en katt da hun har mistet sin.

Alt tyder på at katten ville få det godt hos denne eldre damen. Vi skulle gjerne beholdt han selv, men da vi har 2 katter, 1 hest og en hund, så blir det for mye rett og slett.

Vi leverte Philip til denne damen for ca 2 uker siden...

Sjokket kom da vi skulle ringe henne 2 dager etter for å høre hvordan det gikk med han. Hun viste seg å være dement... Hun sa til oss at katten var 4-5 år og hun trodde han var kasterert. Hun sa også at hun hadde fått en katt til som ikke likte Philip, og at han bare gjemte seg hele tiden, hun syns han ikke var noe særlig... Vi sa at hvis hun ikke ville ha han, så kommer vi å henter han og tar med han hjem igjen.

Dagen etter, ringer vi for å høre litt mer, da sa hun at hun hadde sluppet Philip ut av soveromsvinduet så noen andre kunne ta vare på han.

Jeg trodde dette var slutten for Philip.. Frostnetter, en kattunge som er halvvill og ikke vil la seg fange..

Jeg legger ut annonser litt overalt, og i går så ringer det en utrolig koselig dame som kanskje har funnet lille Philip.

Beskrivelsen på utseendet og oppførselen hans er helt lik, hun sender meg noen bilder av han. Og må si jeg var litt i tvil om det var han, var jo noen uker siden han var hos meg. Men moren min var mer sikker på at dette var Philip enn det jeg var.

Jeg og samboeren min dro til Oslo i går kveld, for å se om dette var Philip. Jeg var utrolig spent og hadde hjertet i halsen når vi gikk opp trappen til denne damen som hadde funnet han. Vi gikk inn, og der ligger lille Philip i fanget på en dame som var på besøk der... Jeg fikk tårer i øynene over å se den lille kattungen jeg trodde var død.

Er ganske så utrolig at han faktisk har overlevd dette. Han så veldig bra ut nå, fått mer kjøtt på kroppen, litt lenger pels, og var mye tryggere enn det han var når jeg fant han utmagret og redd...

Nå er Philip hjemme hos oss og er trygg.

En stor takk til Pia som tok godt vare på han og kontaktet meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...