Gå til innhold
Hundesonen.no

Jakthund drept - slept etter en bil

Nirm

Recommended Posts

Grusomt..

Desverre har jeg opplevd liknende jeg og. Vi var på trening og en kompis av meg sa i fra til han ene instruktøren at han festet hunden på festet på bilen hans. Men det var en helt lik bil, lik farge, til og med hundebur bak i. Det som er ganske vanvittig er at dama har stappet hunden sin inn i buret bak uten å sett bikkja.. Helt utrolig. Vi fikk stoppet dama, etter ca 500 meter og jeg lover at det ikke var et spesielt pent syn. Han levde men hadde tredjegrads forbrenninger stort sett overalt, til og med på ballene...!

Skal spare dere for detaljene for de er bare grusomme og det er syn jeg aldri kommer til å glemme.. Hunden levde til han var nesten 15, og det eneste man kunne se etter ulykken var at han manglet noen tær og hadde et lite arr over det ene øye.

Moralen er vel å aldri, aldri, aldri feste hunden til tilhengerfestet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomt..velger ikke å lese dette jeg heller, men søstra mi kunne fortelle en sørgelig ting for noen år tilbake. Faren til en venninne av henne festet hunden sin på hengerfestet. Dette var vist nok fast takst hver gang han var på besøk til sin datter å familien. Mannen begynte å dra på årene å husken deretter, litt dårlig hørsel også. Han kjørte faktisk rundt 1,5 mil før han stoppet pga alle bilene som blinket med lysene å det tutet som besett rundt ham. Først da husket han hunden. Mannen var sønderknust å ville ikke gå ut av bilen. Han visste aat det ikke var noe å gjøre. Han har aldri grått så hysterisk i hele sitt liv, skalv å kastet opp. Han sluttet å kjøre bil etter den hendelsen. Helt grusomt. Grusom måte å få seg en "lærepenge" på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt..

Desverre har jeg opplevd liknende jeg og. Vi var på trening og en kompis av meg sa i fra til han ene instruktøren at han festet hunden på festet på bilen hans. Men det var en helt lik bil, lik farge, til og med hundebur bak i. Det som er ganske vanvittig er at dama har stappet hunden sin inn i buret bak uten å sett bikkja.. Helt utrolig. Vi fikk stoppet dama, etter ca 500 meter og jeg lover at det ikke var et spesielt pent syn. Han levde men hadde tredjegrads forbrenninger stort sett overalt, til og med på ballene...!

Skal spare dere for detaljene for de er bare grusomme og det er syn jeg aldri kommer til å glemme.. Hunden levde til han var nesten 15, og det eneste man kunne se etter ulykken var at han manglet noen tær og hadde et lite arr over det ene øye.

Moralen er vel å aldri, aldri, aldri feste hunden til tilhengerfestet...

Uff... :icon_cry: Det gjelder forøvrig både din opplevelse og den Nirm har linket til. Jeg skjønner bare ikke hvordan folk kan sette seg i bilen uten å se at det faktisk sitter en hund der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes foreldre som glemmer at de har unger i baksetet på sommeren og forlater dem.. Så nei, eg. ikke så merkelig at man glemmer en hund i hengerfestet også..

Dog er det jo ganske "lett" å unngå, da - BIND ALDRI HUNDEN FAST der!

Har man ikke noe annet å binde hunden i - bruk sjåfførdøren, ha den åpen og bind hunden fast i rattet på bilen. Glemmer man hunden DA så gjør man det jo med vilje, liksom..

Grusomt, ja..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender en sjelden gang at jeg legger løkken på båndet over tilhengerfestet, fx hvis jeg skal ha begge hundene ut av bilen, men må sele på de før vi kan begynne å gå, er det praktisk å ikke ha en stk vill hund i armen som vanskeliggjør påseling av den andre hunden. Men jeg får helt noia. Når vi da skal kjøre hjem igjen (etter å ha gått tur altså), trippelsjekker jeg (det er ikke bare et uttrykk, jeg sjekker faktisk tre ganger) at hundene er i buret, burene låst og døren lukket, og ingen bånd eller hund på hengerfestet. Jeg ber også andre som evt er med om å virkelig sjekke at hundene sitter i burene sine, selv om jeg har sjekket det med egne øyne tre ganger før. Når jeg setter meg i bilen for å kjøre, kikker jeg bak for å se om jeg ser hundene, eller hører de. Gjør jeg ikke det (selv om jeg har sjekket tre ganger), går jeg bak og ser at begge hundene er i burene sine, fremdeles. Dette fortsetter jeg med et par dager etter at jeg har hatt båndet over festet. Jeg har helt panikk for at noe forferdelig skal skje. Mulig jeg hadde fått diagnosen tvangshandlinger pga dette, men det får så være..

Marianne: 500 m høres jo ikke ut som noenting, jeg var virkelig ikke klar over at man ikke trengte å kjøre "lenger" før hunden ble SÅ skadet. Stakkars, stakkars hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ikke så langt ut, men vi målte noen dager senere og det var ca 500 meter. Han løp en stund, prøvde faktisk å bremse bilen, søteste. Sansynligvis derfor tærne han gikk.. Men han løp et godt stykke før han falt og tippet rundt.. Huff, grusome minner..

Men han fikk ihvertfall et godt liv etter rekonvalisensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...