Gå til innhold
Hundesonen.no

Jakthund drept - slept etter en bil

Nirm

Recommended Posts

Grusomt..

Desverre har jeg opplevd liknende jeg og. Vi var på trening og en kompis av meg sa i fra til han ene instruktøren at han festet hunden på festet på bilen hans. Men det var en helt lik bil, lik farge, til og med hundebur bak i. Det som er ganske vanvittig er at dama har stappet hunden sin inn i buret bak uten å sett bikkja.. Helt utrolig. Vi fikk stoppet dama, etter ca 500 meter og jeg lover at det ikke var et spesielt pent syn. Han levde men hadde tredjegrads forbrenninger stort sett overalt, til og med på ballene...!

Skal spare dere for detaljene for de er bare grusomme og det er syn jeg aldri kommer til å glemme.. Hunden levde til han var nesten 15, og det eneste man kunne se etter ulykken var at han manglet noen tær og hadde et lite arr over det ene øye.

Moralen er vel å aldri, aldri, aldri feste hunden til tilhengerfestet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomt..velger ikke å lese dette jeg heller, men søstra mi kunne fortelle en sørgelig ting for noen år tilbake. Faren til en venninne av henne festet hunden sin på hengerfestet. Dette var vist nok fast takst hver gang han var på besøk til sin datter å familien. Mannen begynte å dra på årene å husken deretter, litt dårlig hørsel også. Han kjørte faktisk rundt 1,5 mil før han stoppet pga alle bilene som blinket med lysene å det tutet som besett rundt ham. Først da husket han hunden. Mannen var sønderknust å ville ikke gå ut av bilen. Han visste aat det ikke var noe å gjøre. Han har aldri grått så hysterisk i hele sitt liv, skalv å kastet opp. Han sluttet å kjøre bil etter den hendelsen. Helt grusomt. Grusom måte å få seg en "lærepenge" på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt..

Desverre har jeg opplevd liknende jeg og. Vi var på trening og en kompis av meg sa i fra til han ene instruktøren at han festet hunden på festet på bilen hans. Men det var en helt lik bil, lik farge, til og med hundebur bak i. Det som er ganske vanvittig er at dama har stappet hunden sin inn i buret bak uten å sett bikkja.. Helt utrolig. Vi fikk stoppet dama, etter ca 500 meter og jeg lover at det ikke var et spesielt pent syn. Han levde men hadde tredjegrads forbrenninger stort sett overalt, til og med på ballene...!

Skal spare dere for detaljene for de er bare grusomme og det er syn jeg aldri kommer til å glemme.. Hunden levde til han var nesten 15, og det eneste man kunne se etter ulykken var at han manglet noen tær og hadde et lite arr over det ene øye.

Moralen er vel å aldri, aldri, aldri feste hunden til tilhengerfestet...

Uff... :icon_cry: Det gjelder forøvrig både din opplevelse og den Nirm har linket til. Jeg skjønner bare ikke hvordan folk kan sette seg i bilen uten å se at det faktisk sitter en hund der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes foreldre som glemmer at de har unger i baksetet på sommeren og forlater dem.. Så nei, eg. ikke så merkelig at man glemmer en hund i hengerfestet også..

Dog er det jo ganske "lett" å unngå, da - BIND ALDRI HUNDEN FAST der!

Har man ikke noe annet å binde hunden i - bruk sjåfførdøren, ha den åpen og bind hunden fast i rattet på bilen. Glemmer man hunden DA så gjør man det jo med vilje, liksom..

Grusomt, ja..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender en sjelden gang at jeg legger løkken på båndet over tilhengerfestet, fx hvis jeg skal ha begge hundene ut av bilen, men må sele på de før vi kan begynne å gå, er det praktisk å ikke ha en stk vill hund i armen som vanskeliggjør påseling av den andre hunden. Men jeg får helt noia. Når vi da skal kjøre hjem igjen (etter å ha gått tur altså), trippelsjekker jeg (det er ikke bare et uttrykk, jeg sjekker faktisk tre ganger) at hundene er i buret, burene låst og døren lukket, og ingen bånd eller hund på hengerfestet. Jeg ber også andre som evt er med om å virkelig sjekke at hundene sitter i burene sine, selv om jeg har sjekket det med egne øyne tre ganger før. Når jeg setter meg i bilen for å kjøre, kikker jeg bak for å se om jeg ser hundene, eller hører de. Gjør jeg ikke det (selv om jeg har sjekket tre ganger), går jeg bak og ser at begge hundene er i burene sine, fremdeles. Dette fortsetter jeg med et par dager etter at jeg har hatt båndet over festet. Jeg har helt panikk for at noe forferdelig skal skje. Mulig jeg hadde fått diagnosen tvangshandlinger pga dette, men det får så være..

Marianne: 500 m høres jo ikke ut som noenting, jeg var virkelig ikke klar over at man ikke trengte å kjøre "lenger" før hunden ble SÅ skadet. Stakkars, stakkars hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ikke så langt ut, men vi målte noen dager senere og det var ca 500 meter. Han løp en stund, prøvde faktisk å bremse bilen, søteste. Sansynligvis derfor tærne han gikk.. Men han løp et godt stykke før han falt og tippet rundt.. Huff, grusome minner..

Men han fikk ihvertfall et godt liv etter rekonvalisensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...