Gå til innhold
Hundesonen.no

Et skikkelig hyl


Vilde26

Recommended Posts

Hei.

Stakkar vovsen min. Min mor drev og lekte med han i stuen og kastet en leke. Han kom løpende mot henne og hoppet høyt opp i luften. Han landet skjevt, og han hylte så innmari høyt og skjærende. Han løftet på høyre forlabb og var utrøstelig. Min mor hev seg på telefonen til vetrinæren, men mens hun pratet med henne, ble hunden min den samme gamle. Han gikk og løp fint og klarte å hoppe opp på fanget mitt uten problemer.

Fikk beskjed om at vi kunne gi han smertestillende og se det an, siden han nå går fint. Det har han fått, og det virker ikke som han har vondt. (Men han har vært mye syk, og er en tøffing).

Noen som vet hva dette kan komme av? Det var så forferdelig å høre på. Jeg tenker at han kanskje har fått seg en skikkelig trøkk og at det har gått over. Noen som har erfaringer? Tanker?

Stakkar, han er bare 4 år og har hatt alt fra anemi, blødende magesår, ørebetennelser, har kronisk tørre øyne, fått erlichia etter flått - som førte til at han ble lam, han har hatt våteksem, etc. Nå synes jeg han må få være frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa nok bare "au" på hundemåten! :)

Når hunder gjør det, skal man ikke trøste - da lærer de seg raskt å hyle for mindre ting, både høyt og lenge. Overse han, ignorer han. Etter en stund kan du sjekke han, hvis du er redd for en faktisk skade. Gjør dette som om det var helt naturlig og ikke koseprat med han, trøst eller noe annet dikkedarier. Hvis du trøster og styrer og diller med han når han hyler, får du til slutt en hund som ikke tåler noen verdens ting, og som til og med kan begynne å halte bare for å få oppmerksomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er så fælt! Det har skjedd noen ganger med de hundene jeg har hatt også... men det finnes to gode triks for å finne ut om de virkelig er skadet.. 1) Riste i godbitposen å se om hunden kommer og evnt halter 2) Ta på hunden bånd og gå ut en tur.. De aller fleste gangene da har "aua" vært borte hos mine hunder i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to:-)

Jeg har jo da allerede gjort feil nr 1. Jeg la meg ned på gulvet med han med en gang, og trøstet han. Han er egentlig ganske tøff, så jeg tenkte at dette måtte være en fæl skade. Har aldri opplevd at han har pepet så høyt og lenge og så innmari intenst som idag. Før når noen feks har tråkket på han så vidt, så har han bare "skreket" med en gang og ferdig.

Når jeg fant godteri, kom han løpende så han ser fin ut nå:-) Har gitt han smertestillende for sikkerhetsskyld.

Vetrinæren sa at det hendte at hunder klarte å gå fint, etc, selv om de var skadet, men at jeg da ville se det bedre i morgen. Så jeg får vente å se. Men satser på at det bare var veldig vondt akkurat da. :-)

Stakkar gutten vår... vi er jo bare så frykelig glad i han. Og han har vært så mye syk.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med min lille klump da han var 10-11 uker.. Han sto i sofaen også gikk jeg forbi, da måtte han jo selvfølgelig hoppe ned å se hva jeg skulle :D Så han tok skikkelig sats å hoppet fra armlendet. Han pep og skrek høyt i flere minutter etterpå, helt grusomt å høre på. Trodde jo han hadde slått seg skikkelig, men det var nok bare "au".

Jeg trøstet han selvfølgelig, noe annet ville vært helt unaturlig for meg. Og han har aldri reagert på samme måte når han har slått seg eller blitt skremt senere :lol: Det var bare akkurat den gangen, fordi han ble skikkelig skremt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...