Gå til innhold
Hundesonen.no

I need a puppy. står det i en mail jeg fikk


fly

Recommended Posts

Hello there,

Good day to you and i hope everything is going on fine?

my purpose of sending this message to you is that i'm interested in buying a male/female pup from you, so i'll like to know if there's anyone available to be sold out.

Jeg lurte på om det er flere her inne som har mottatt en mail med slik ordlyd. Det er jo ikke uvanlig at ivrige sjeler glemmer intresant info når de ønsker valp, men når man svarer at man ønsker slik info om hvem person bak mailen er og får dette svaret.

Kindly get me notified as soon as the pup were available

Ja da gir jeg opp i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er svindelmail!! Om man biter på, vil de veldig gjerne forskuddsbetale til din konto eller kredittkort. De avbestiller så valpen pga dødsfall, ulykke osv og ber deg tilbakebetale summen. Problemet er bare at du aldri mottok pengene i første omgang, og dermed ble du svindlet for x antall kroner. Slett slik mail umiddelbart, og legg gjerne inn mailadressen i spamfilteret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt skeptisk til mail med engelsk tekst jeg da (litt dårlig gjort kanskje siden det faktisk finnes folk som skriver på engelsk til meg.. mulig jeg har dumpet noen av dem ulest... :whistle: ) og jeg tror vel kanskje ikke jeg engang hadde kommet så langt som til å åpne en mail som hadde "I need a puppy" som emne......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer bare liksom ikke å la være jeg da, må bare finne ut hvilken person som er så desperat på jakt etter valp. Kanskje det er en valpefabrikk i østeuropa, eller denne løken forsøkskennel på jakt etter nye raser. Eller en slik nigeriansk liga, eller en som ikke kan stå fram med fullt navn i mailen for da vil person garantert ikke få kjøpt valp. Uansett hva det måtte være, så er det nesten håpløst å få kjøpt valp i norge med så lite info om seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer bare liksom ikke å la være jeg da, må bare finne ut hvilken person som er så desperat på jakt etter valp. Kanskje det er en valpefabrikk i østeuropa, eller denne løken forsøkskennel på jakt etter nye raser. Eller en slik nigeriansk liga, eller en som ikke kan stå fram med fullt navn i mailen for da vil person garantert ikke få kjøpt valp. Uansett hva det måtte være, så er det nesten håpløst å få kjøpt valp i norge med så lite info om seg selv.

Dette er en scam. Tulip forklarer det ganske bra, det er ren svindel. Det er ikke noe ønske om valp her, bare et oppriktig ønske om å få tak i pengene dine. Legg merke til at de ofte ikke spesifiserer noen ting, de nevner ikke rase, de nevner ikke ditt navn eller kennelnavnet ditt etc. Det er fordi den samme mailen sendes til utallige oppdrettere i håp om å få napp.

Framgangsmåten er forskjellig. Vanligvis fabrikerer de en følelsesladet historie som spiller på samvittigheten din, og skal gjøre deg ekstra medgjørelig. Noe i gaten om at deres fysisk handicapete ti år gamle sønn mistet sin eneste venn her i livet (sin hund selvsagt, og den døde på mest mulig tragisk vis), nå leter de så inderlig etter en ny og penger ikke er noe problem, de er villig til å betale hva enn det måtte koste. Bla bla bla. Når man svarer så settes mølla i gang. Ref tulips innlegg eller noe i den duren.

http://www.dogmagazine.net/archives/1115/c...g-breeder-scam/

I søpla med slike mailer. Ikke spekuler noe rundt de, ikke svar de heller, men sett heller pris på at du ikke er så naiv at du lar deg lure. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...