Gå til innhold
Hundesonen.no

Alternativ til Biabed


Recommended Posts

Åssen ser de ut? Har du bilde? Jeg skal ta en titt på Ikea nå for å se om jeg finner dem der men...

Bridie hverken graver eller tygger på senga, så slik sett burde det ikke være noe problem. Jeg bare vurderer gode senger med glatt overflate som er enkle å vaske av med tanke på mulig allergi på Bridie :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle prøve å vaske en skikkelig skitten (mest gjørmestøv) biabed en gang, og den ble IKKE ren. Kan jo hende jeg er dårlig på å vaske, men du og du så enkelt det er å bare slenge trekket til sengene inn i vaskemaskinen, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk en problem med at sengene her blir fort ødelagte og det ligger mye hår og små stein ol. i senga.

Han må nesten ha ny seng hver 3mnd! Derfor har vi ikke kjøpt noe dyre senger. Men kunne biabed ha vært noe da? Synes de er litt dyre, og veldig dumt og jeg må kjøpe ny og en liten stund...

Men har ikke sett noe biabad på ikea jeg, er det denne du mener?

5-4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere som har kjøpt Bia bed kopier på My one i Sverige. De er mye billigere og helt like, jeg har ikke sett forskjell hvertfall. Bia bed (/kopi) og harde plastsenger er de eneste hundesengene jeg vet om som har lett vaskbar flate.

Skal muligens til SVerige i morra, så får sjekke der da...

For ja, jeg har samme erfaring som deg. Og jeg VIL ha noe som da er allergi vennlig evnt. Ellers har jeg jo hjemmelagede senger liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at My One kaller dem for BiaBäd... Har de lov å kalle det det om det ikke er den ekte da?

Hvilken størrelse må man evnt ha til en aussie? 20 kg, 53 cm høy...

Ojsann, det ser ut som jeg har feilformert deg.. :lol: Sorry!

Nå snakket jeg akkurat med venninnen min som har 3 stk (!). En original Bia bed som hun kjøpte billigere på dyrebutikken ved Svinesund (Biabed er mye billigere i Sverige), og 2 kopier som hun kjøpte i den lille dyrebutikken ved kanalen i Strömstad, (ikke på MyOne som jeg trodde).

Derfor er det ikke rart at MyOne linker til original Bia bed.. ;)

Sophus (64 cm høy 26 kg) hadde Biabed str 70 x 85. Men det kommer i bunn og grunn ann på hvordan hunden sover, sammenkrøllet eller rett ut.. Sophus sov sammenkrøllet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, det ser ut som jeg har feilformert deg.. :lol: Sorry!

Nå snakket jeg akkurat med venninnen min som har 3 stk (!). En original Bia bed som hun kjøpte billigere på dyrebutikken ved Svinesund (Biabed er mye billigere i Sverige), og 2 kopier som hun kjøpte i den lille dyrebutikken ved kanalen i Strömstad, (ikke på MyOne som jeg trodde).

Derfor er det ikke rart at MyOne linker til original Bia bed.. ;)

Sophus (64 cm høy 26 kg) hadde Biabed str 70 x 85. Men det kommer i bunn og grunn ann på hvordan hunden sover, sammenkrøllet eller rett ut.. Sophus sov sammenkrøllet.

Ahhh, ja jeg har sett de har dem på den butikken ved strømstad. Du aner ikke prisen på dem der??

Bridie sover sammenkrøllet... Jeg så på den størrelses guiden de har på Biabed.com, men der er ikke aussien nevnt. Kun BC, og til den anbefaler de 75x80 eller hva det var (selvfølgelig får jeg ikke opp siden igjen nå da)

http://www.borjes-tingsryd.se/ har i sin nettbutikk under hund&katt->bädd,plädd & tacke.

80*100 til 495kr tror jeg er billig.

Ei venninne av meg har den sengen og er kjempe fornøyd ;)

Se der ja, der var den billigere. Men åssen skal jeg få den hjem til meg? De sender til nærmeste svenske postkontor står det.. Ehhh, det er fortsatt minst 3 timer unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!Jeg er veldig glad i bia bedd sengene.Synes de er supre da lett tørke av,greit med hodestøtte til hundene som foretrekker det og min erfaring er at så lenge hundene ikke ødelegger så varer de leeeenge!

Forrige hunden min(engelsk setter)elsket senga si,lå der hele tiden etter 11 år var det ikke noe særlig tegn til slitasje men,jeg kjøpte ny da tenkte at den nok ikke var like myk lengere!

Så jeg synes det er verd kjøpe det :lol: jeg har hørt om mange som har kjøpt kopiene at de har raknet raskt i sømmene,trenger ikke skje men,bare så du vet det...Hun jeg har nå liker også senga veldig godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte ganske stor pakke forrige gang og det kom på ca 100kr i porto, det står opplysninger om det på siden dems

med porto så kommer den da på 523 kr.... for den som er 85*70...

Hos My One koster Biabädden (det må vel være den ekte???) 495kr i str 85*70.. Så OM vi skal til Sverige i morra så er iallefall det et bedre alternativ foreløpig.

Men jeg skal stikke innom på grensa først for å se på den butikken ved Strømstad der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er'n.

Men den der har overflate i "ikke-allergivennlig" stoff, har den ikke?

Da har jeg alstå vært i sverige...

På butikken ved Svinesund, hadde de uekte Bia (det var Dogman senger). Der kostet 70x85 495 kr mener jeg å huske.

På My One hadde de ekte Bia, og noe som het Request. Ca samme pris på disse. 495 kr for 70x85. Men Request SÅ mye dårligere ut enn ekte Bia, så jeg turte ikke kjøpe det. De hadde ikke igjen svart i den størrelsen jeg sku ha der.

MEN, på MaxiMat på Nordby senteret så hadde de et lite utvalg senger. EKTE Bia. Der kostet 70x85 479 kr... Men ei heller her hadde de svart inne. Men de kunne fint bestille om jeg ringte dem 1-2 uker før jeg skulle nedover.

Da får jeg sjekke litt priser her i landet. Evnt se på Hundelivsmessa om 2 uker. Ellers får det bli en ny svensketur og bestille på forhånd.

For ja, det blir nok Bia... og den EKTE tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den der har overflate i "ikke-allergivennlig" stoff, har den ikke?

Da har jeg alstå vært i sverige...

På butikken ved Svinesund, hadde de uekte Bia (det var Dogman senger). Der kostet 70x85 495 kr mener jeg å huske.

På My One hadde de ekte Bia, og noe som het Request. Ca samme pris på disse. 495 kr for 70x85. Men Request SÅ mye dårligere ut enn ekte Bia, så jeg turte ikke kjøpe det. De hadde ikke igjen svart i den størrelsen jeg sku ha der.

MEN, på MaxiMat på Nordby senteret så hadde de et lite utvalg senger. EKTE Bia. Der kostet 70x85 479 kr... Men ei heller her hadde de svart inne. Men de kunne fint bestille om jeg ringte dem 1-2 uker før jeg skulle nedover.

Da får jeg sjekke litt priser her i landet. Evnt se på Hundelivsmessa om 2 uker. Ellers får det bli en ny svensketur og bestille på forhånd.

For ja, det blir nok Bia... og den EKTE tror jeg.

Enig med deg, jeg ville gått for den helt ekte dersom du får tak i den billigere i Sverige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte BiaBed på dyrebutikken i Charlottenberg. Betalte ca 750 SEK for en av de litt større sengene. Tror ikke vi sparte flust med penger, men er kjempefornøyd med sengen!

Så lenge man har en hund som røyter (MYE!) er det helt uaktuelt med en seng som ikke er lett å holde ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
    • Første feil var av oppdretter å selge valpen til deg når du har sagt at du vil ha en hund til utstilling. En annen feil var av deg å faktisk ta med deg valpen når du fikk en valp med underbitt og veterinærattest med dette påpekt. Jeg forstår at det er vanskelig når man står der, har betalt på forhånd og reist langt. Men det gjør såklart problemet vanskeligere nå. Når det er sagt må hunder med feil og mangler også ha hjem, og det er mange som ikke synes det er viktig. Vi ville gjerne ha en ridgeback uten ridge for eksempel (men endte av ulike grunner ikke opp med det). Men såklart ikke til folk som skal stille ut for eksempel. Og noen oppdrettere er uærlige og utnytter uerfarne kjøpere, men det er nok ikke vanlig som sådan. Det som er viktig, og som alle som spør her på forumet om råd blir anbefalt, er å gjøre gode undersøkelser på forhånd om helse både hos rasen de skal ha, linjene de skal ha fra, og oppdretter. I forhold til kjøpsloven er valpen en ting, en vare, og følger de reglene som gjelder kjøpt og salg mellom privatpersoner. Om du har fått en vare med feil så har du rett til å levere den tilbake eller få en prisreduksjon. Ellers er det dessverre ikke så mye å gjøre. Du kan jo fortsatt stille ut hunden, men du kan kanskje ikke forvente å få championat eller førstepremier.  
    • Er det flere her som også har blitt lurt av dette til dere som kjøpte valp som var ca. 4 måneder? Hadde skjønt det mere om valpen var 2 måneder men valpen fikk også kommentert underbitt da fra vetrinæren. Bare spør fordi er redd det er vanlig praksis å gjøre sånn.
    • Tennene til valpen står hulter til bulter så lurer på hvordan dette skal gå fremover. Men hun er skikkelig underbitt. Er bare så lei meg for at oppdretteren lurte meg helt siden får ikke stilt hun ut.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...