Gå til innhold
Hundesonen.no

Fy F!


Inustaff

Recommended Posts

Sant eller ikke, men liknende eksperiment er jo forsøkt av andre "forskere" enn bare han her også, da.... F.eks. i Auswitch under andre verdenskrig. Hva slags syke eksperimenter gjorde de ikke på mennesker der? Der var det vel også forsøk som gikk ut på å sy sammen folk og diverse andre mindre hyggelige ting.

Har dere sett på klippet anebanana linker til? Selvsagt kan det også være fake, men det "enslige hodet" ser forholdsvis ekte ut... Men for all del... En får mye fint i plastikk...

Uansett har det jo blitt eksperimentert høyt og lavt på både dyr og mennesker siden lenge før 1900-tallet. Noe forskning har vel kanskje vært "nødvendig" for å få kunnskap om f.eks. områder innen medisinsk forskning, men dessverre er det mange unødvnedige, smertefulle og håpløse forsøk som har blitt og blir gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sovjetiske forsøk det stort sett er nevnt? Sovjet og kina var jo rimelig tett en stund... Ser bare at Latvia er nevnt som stedet den tohodete hunden befinner seg nå, jeg...?

Forøvrig er eksperimentene til Vladimir Demikhov nevnt her og en av hans "tilhengere" driver med lignende ting i nyere tid i førlge dette.

Og for de som lurte på hvordan han fikk de to hundene "sammenkoblet":

He had stitched the head and upper-body of the puppy onto the neck of the larger dog, connecting their blood-vessels and windpipes.
Kilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen lest det jeg skrev?

La meg quote meg selv:

Hvis blodtilførselen var der trenger den jo ikke tilkobling til hverken hjerte, hals eller magesekk; dette er jo ting som skaper næring i blodet og dermed ville være gitt. Jeg har mer problemer med å se for meg ryggmargen og nervene, men igjen: blod er jo oksygen så i teorien skulle det gå. Men ryggmargs-væsken må jo "stoppes" , den kan jo ikke bare kappes av?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig STORE problemer med å tro på dette her, men for all del; hva vet jeg?

Som jeg skrev, en får jo mye fint i plastikk... Men det er ikke en nyhet at mennesker kan gjøre de merkeligste og mest groteske ting mot våre medskapninger, så om det faktisk er sant hadde hvertfall ikke jeg blitt sjokkert...

Hvordan de skulle ha fått det til er jo en sak i seg selv selvsagt, men hvis en virkelig vil så finner en alltid en løsning, er det ikke så de sier? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt, men fasinerende... :P

Det mest fascinerede er jo at de har klart å omgå fysikkens lover ved at et hundehode uten kropp klarer å løfte seg selv som respons på stimuli. ;)

Tenker litt på Baron von Münchhausen som red ut i en myr - og reddet både seg selv og hesten ved å ta et grepa tak i sin egen pannelugg og dra dem opp igjen. *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg ikke på ett sekund. Det er vel bare å bruke sunn fornuft. Hvordan kan en hund overleve i en måned uten lunger, nyrer, urinblære og magesekk?

Tror denne mannen er en fjern slektning av David Copperfield jeg :P

Tro ikke alt hva du hører, tro ikke alt hva du ser, er det noe som heter................... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fascinerede er jo at de har klart å omgå fysikkens lover ved at et hundehode uten kropp klarer å løfte seg selv som respons på stimuli.

Tja. Kroppen er jo ikke direkte koblet fra hverandre heller. De er bare isolert. Hodet responderer på en ekstern stimuli. Reflekser er litt artige sånn. Jeg tror ikke det vil være en umulighet, men jeg tror ikke hunden ville levd såpass. Jeg tror ikke at en såpass "stor" mann som Bryukhonenko vil komme ut med sånt skvip ute av det blå.

Muligens litt propoganda i bildet. Sovjetunionen på den tiden, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Kroppen er jo ikke direkte koblet fra hverandre heller. De er bare isolert. Hodet responderer på en ekstern stimuli. Reflekser er litt artige sånn. Jeg tror ikke det vil være en umulighet, men jeg tror ikke hunden ville levd såpass. Jeg tror ikke at en såpass "stor" mann som Bryukhonenko vil komme ut med sånt skvip ute av det blå.

Muligens litt propoganda i bildet. Sovjetunionen på den tiden, liksom...

Hva mener du? Var ikke hodet separert fra kroppen? Jeg så ikke lenger enn dit jeg, så ikke poenget.

Jeg snakker altså om rent muskulære forhold - musklene som trengs for å løfte et hundehode som ligger på "gulvet" sitter utenfor selve hodet - altså ville det være en fysisk umulighet et hundehode uten kropp å løfte seg, uansett stimulus.

Selvfølgelig er det propaganda - og ren, skjær løgn. Hadde det vært sant, hadde han fått nobelprisen - og det har han vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg ikke på ett sekund. Det er vel bare å bruke sunn fornuft. Hvordan kan en hund overleve i en måned uten lunger, nyrer, urinblære og magesekk?

Tror denne mannen er en fjern slektning av David Copperfield jeg :whistle:

Tro ikke alt hva du hører, tro ikke alt hva du ser, er det noe som heter................... :ahappy:

Fordi alt dette er koblet til blodtilførselen og du kan se på det som et ekstra lem. En påsydd finger i så forstand. Trengte ikke å puste engang. Hvis vi skal se særs teoretisk på det.

Men skal dette ha fungert må det ha blitt funnet om en fantastisk måte å feste musklene til kroppen på "hovedhunden" slik at de funket på vanlig vis. Det ville også måtte blitt laget en ny måte å stoppe lumbarvæsken i ryggmargen. Kapper man av ryggen så må det jo stoppes?? Går ut i fra at ryggsøyle/nakkeområde ikke er fjernet siden hunden beveger seg. Til dette trengs indre struktur og muskler. Muskler som kontrolleres av hjerneimpusler. Nerver. Hvordan ville dette bli løst i overgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fascinerede er jo at de har klart å omgå fysikkens lover ved at et hundehode uten kropp klarer å løfte seg selv som respons på stimuli. :whistle:

Tenker litt på Baron von Münchhausen som red ut i en myr - og reddet både seg selv og hesten ved å ta et grepa tak i sin egen pannelugg og dra dem opp igjen. *fnis*

:ahappy: Vettu, det tenkte jeg ikke over engang. Var så fasinert av det hodet som liksom skulle "leve" helt av seg selv, jeg. Snodige greier - tipper det er noe heftig pr-stunt inni bildet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

De planter ører på muserygger i dag. Og romerne hadde en byggteknikk som knuser dagens på ett par punkter, og det for over 1000 år siden... bare til sammenligning...

Mennesker har alltid vært kreative og undersøkende... og syke... Så at disse operasjonene er reele overrasker meg ikke. Problemet med ryggmargvæske løses nok som en del av operasjonen, og manglene blære ol løses vel med at hunden ikke lenger trenger det da den på mange måter lever i en kunstig symbiose med "vertshunden"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...