Gå til innhold
Hundesonen.no

PM Stord

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet
Den er oppe nå: PM

Litt deilig å begynne tidlig, så får jeg ikke tid til å bli for nervøs :P Men mange grønniser var det ikke.

Hehe... Det blir jo kjekt for dere det der :huh: Litt surt at jeg ikke fikk kommet meg nedover, (banne på NKK og den Belgiske Kennelklubben...og nakenhunder...) men men... sånn er det...

Snakkes vi i kveld?! :)

Skrevet

...og jeg har oppmøte kl. 12.00. Det blir deilig for jeg skal kjøre fra Kristiansand om natten og er ikke hjemme før utpå morgenkvisten engang. Så da blir det forhåpentligvis bittelitt søvn på oss!

Skrevet
Hehe... Det blir jo kjekt for dere det der :) Litt surt at jeg ikke fikk kommet meg nedover, (banne på NKK og den Belgiske Kennelklubben...og nakenhunder...) men men... sånn er det...

Snakkes vi i kveld?! :P

Nakenhunder ja... tror Luno beveger seg i den retning for å si det sånn, pelsdottene flyger rundt omkring for tiden :rolleyes: Og tror nok ikke helt dette kommer til å bli kjemperesultater, men treningen trenger vi (så får vi se om han kommer til å ha "a tendency to move a bit sideways" på lørdag :huh: )

Og yus da, vi kommer i kveld. Kanskje du kan leke dommer igjen? :P

Skrevet
Den er oppe nå: PM

Litt deilig å begynne tidlig, så får jeg ikke tid til å bli for nervøs :) Men mange grønniser var det ikke.

Tusen takk for PM :huh:

...og jeg har oppmøte kl. 12.00. Det blir deilig for jeg skal kjøre fra Kristiansand om natten og er ikke hjemme før utpå morgenkvisten engang. Så da blir det forhåpentligvis bittelitt søvn på oss!

Jeg har oppmøte kl 1100 og ser det er påmeldt 5 valper i min rase. Gleder meg veldig til å treffe både deg og Sølvi igjen. Lenge siden sist nå. Dumt at jeg ikke var på NKK Stavanger.

Skrevet

Pm har vi fått pr mail(de sparer penger og gidd ikke sende ut papir lengre) hvordan gjør de det med folk som ikke har tilgang til pc egentlig?

Vi skal søndagen kl 9 enda jeg sendte mail og spurte pent om ikke japanerene kunne tas litt senere på dagen(skal på julebord dagen før, ikke at det blir problem for meg for jeg drikker ikke og det skal ikke han heller, men gubben skal jo kjøre da og når julebordet er ferdig vet ikke jeg så det blir lite søvn). Men men møtetiden vår ble som vanlig kl 09:00 så da må vi altså kjøre hjemmefra kl 6 om morgenen. Kan bare ikke fatte og begripe hvorfor vi alltid på død og liv må få møtetid kl 9 jeg altså.

Jeg er litt i stuss på å stille den ene jeg har meldt på da men det vil vurderes helt til vi er der, hun begynnt å løpe på torsdag så søndagen når vi skal stille så er hun veldig lkar for å si det sånn. Skal i hvertfall holdes i bur lengst mulig før hun skal i ringen.

Siden det blir siste utstillingen i år så blir det vel til at jeg stiller alle 3 jeg har meldt på. Er jo en dommer vi aldri har stilt for før så vi er spent på hva hun liker. Jeg skal stille en liten hannhund og en stor tispe også en mellomstor tispe(begge tispene er større en hannhunden). Finner i hvertfall ut om dommeren liker små eller store japanere hehe, har gradert meg med litt forskjellige størrelser denne gangen.

Skrevet

ser at japanske spisshund skal stille i ring 4 og jeg i ring 5. tror jeg holder min hund laaaangt vekke fra japanerne den dagen hvis hun har løpetid. en gang på utstilling fikk han et kjapt møte med ei tispe som nettopp hadde hatt løpetid og da ble han helt fjern. halen hang (han har krøllhale!) og han var liksom ikke tilstede lenger, hehe :-) Er d lov å stille løpske tisper?? Bare lurer altså :-)

Skrevet
ser at japanske spisshund skal stille i ring 4 og jeg i ring 5. tror jeg holder min hund laaaangt vekke fra japanerne den dagen hvis hun har løpetid. en gang på utstilling fikk han et kjapt møte med ei tispe som nettopp hadde hatt løpetid og da ble han helt fjern. halen hang (han har krøllhale!) og han var liksom ikke tilstede lenger, hehe :-) Er d lov å stille løpske tisper?? Bare lurer altså :-)

Jepp, det er lov å stille løpske tisper på utstilling.

Skrevet

Stiller en hannhund bør en være forberdt på at det kan være løpetid i hvilken som helst ring - ikke bare i naboringen varskuet over Doggis. Det er en del av gamet når en har hannhund - men tispeeiere med løpetidstispe bør også ta såpass hensyn at de "gjemmer" tispa mest mulig, og ikke svinser rundt det hele.

Det er en fordel for en hannhund å kunne ha løpetidstisper rundt seg uten å gå helt av hengslene, det er så å si en del av sosialiseringen i mine øyne - i hvert fall om den skal konkurrere i det ene eller det andre. Hva gjør du den dagen har blir beste hannhund og skal møte ei løpetidstispe i BIR og BIM?

Skrevet

Nå ser det ut til at jeg ikke kommer til Stord allikevel. Det handler litt om prioritering. Har en del ting jeg må i mål med som ikke kan vente, da jeg har tidsfrister å forholde meg til :P

Skrevet

Vi hadde nok ikke møttes likevel Scarlet siden jeg er i Danmark på lørdagen :ahappy: Synd det, men vi treffes vel muligens i Ølen i februar (da har gr. 7 ENDELIG tilgang :whistle: )

Skrevet
Vi hadde nok ikke møttes likevel Scarlet siden jeg er i Danmark på lørdagen :ahappy: Synd det, men vi treffes vel muligens i Ølen i februar (da har gr. 7 ENDELIG tilgang :whistle: )

:P Garantert ser du meg i Ølen. Da er både jeg og et par av hundene helt klar for utstilling. Da er jo min lille Angel blitt større også. Du får ta en titt på henne i tråden Din hund

Skrevet

He he jeg kan jo tørke henne litt etter hun har tisset så kan du få papiret å lokke han med, noen sier at det funker som fy på hannhunder hehehe. :whistle:

Skrevet
He he jeg kan jo tørke henne litt etter hun har tisset så kan du få papiret å lokke han med, noen sier at det funker som fy på hannhunder hehehe. :whistle:

LOL! Haha jeg voknet i elendig humør, men det kom seg etter den :ahappy:

Skrevet
Du har ikke fått det på mail? Om ikke høres det litt rart ut, så jeg ville nok tatt kontakt med dem da.

Jeg fikk den i posten i går.

Skrevet
LOL! Haha jeg voknet i elendig humør, men det kom seg etter den :icon_confused:

ja ikke sant. bra vi kan ordne humøret på noen da he he

Men det er ikke spøk det var en fyr på en utstilling som sa det til meg for ikke så lange siden faktisk.

Men dere får trøste dere med det at jeg faktisk skal stille hannhund selv også, men han får jo ingenting på denne tispen i denne omgang i hvertfall.

Skrevet

Jeg har enda ikke fått PM.. Men er det noen som har fått som ha lyst til å sjekke hvilken dag samojed er og når de skal stilles i ringen?

Mamma snakket med en dame som hadde funnet pm sitt til stord på nettet en plass. Noen som vet om dette stemmer og i tilfelle hvor ? :icon_confused:

Skrevet
Jeg har enda ikke fått PM.. Men er det noen som har fått som ha lyst til å sjekke hvilken dag samojed er og når de skal stilles i ringen?

Mamma snakket med en dame som hadde funnet pm sitt til stord på nettet en plass. Noen som vet om dette stemmer og i tilfelle hvor ? :rolleyes2:

Samojed valp er søndag. oppmøtetid er kl 10.00. Det er 2 stk påmeldt her :) (ring 4) De voksne er i en annen ring og der er det 6 stk (ring 5)

Skrevet
Nå ser det ut til at jeg ikke kommer til Stord allikevel. Det handler litt om prioritering. Har en del ting jeg må i mål med som ikke kan vente, da jeg har tidsfrister å forholde meg til :)

Kjem ikkje du??? :rolleyes2:

Skrevet
Kjem ikkje du??? :rolleyes2:

Får se om jeg kommer i mål med det jeg skal. Sender deg en sms når jeg har bestemt meg, dog uten bilde av poteter hihihi :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...