Gå til innhold
Hundesonen.no

PM Stord


Scarlet

Recommended Posts

Den er oppe nå: PM

Litt deilig å begynne tidlig, så får jeg ikke tid til å bli for nervøs :P Men mange grønniser var det ikke.

Hehe... Det blir jo kjekt for dere det der :huh: Litt surt at jeg ikke fikk kommet meg nedover, (banne på NKK og den Belgiske Kennelklubben...og nakenhunder...) men men... sånn er det...

Snakkes vi i kveld?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det blir jo kjekt for dere det der :) Litt surt at jeg ikke fikk kommet meg nedover, (banne på NKK og den Belgiske Kennelklubben...og nakenhunder...) men men... sånn er det...

Snakkes vi i kveld?! :P

Nakenhunder ja... tror Luno beveger seg i den retning for å si det sånn, pelsdottene flyger rundt omkring for tiden :rolleyes: Og tror nok ikke helt dette kommer til å bli kjemperesultater, men treningen trenger vi (så får vi se om han kommer til å ha "a tendency to move a bit sideways" på lørdag :huh: )

Og yus da, vi kommer i kveld. Kanskje du kan leke dommer igjen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er oppe nå: PM

Litt deilig å begynne tidlig, så får jeg ikke tid til å bli for nervøs :) Men mange grønniser var det ikke.

Tusen takk for PM :huh:

...og jeg har oppmøte kl. 12.00. Det blir deilig for jeg skal kjøre fra Kristiansand om natten og er ikke hjemme før utpå morgenkvisten engang. Så da blir det forhåpentligvis bittelitt søvn på oss!

Jeg har oppmøte kl 1100 og ser det er påmeldt 5 valper i min rase. Gleder meg veldig til å treffe både deg og Sølvi igjen. Lenge siden sist nå. Dumt at jeg ikke var på NKK Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pm har vi fått pr mail(de sparer penger og gidd ikke sende ut papir lengre) hvordan gjør de det med folk som ikke har tilgang til pc egentlig?

Vi skal søndagen kl 9 enda jeg sendte mail og spurte pent om ikke japanerene kunne tas litt senere på dagen(skal på julebord dagen før, ikke at det blir problem for meg for jeg drikker ikke og det skal ikke han heller, men gubben skal jo kjøre da og når julebordet er ferdig vet ikke jeg så det blir lite søvn). Men men møtetiden vår ble som vanlig kl 09:00 så da må vi altså kjøre hjemmefra kl 6 om morgenen. Kan bare ikke fatte og begripe hvorfor vi alltid på død og liv må få møtetid kl 9 jeg altså.

Jeg er litt i stuss på å stille den ene jeg har meldt på da men det vil vurderes helt til vi er der, hun begynnt å løpe på torsdag så søndagen når vi skal stille så er hun veldig lkar for å si det sånn. Skal i hvertfall holdes i bur lengst mulig før hun skal i ringen.

Siden det blir siste utstillingen i år så blir det vel til at jeg stiller alle 3 jeg har meldt på. Er jo en dommer vi aldri har stilt for før så vi er spent på hva hun liker. Jeg skal stille en liten hannhund og en stor tispe også en mellomstor tispe(begge tispene er større en hannhunden). Finner i hvertfall ut om dommeren liker små eller store japanere hehe, har gradert meg med litt forskjellige størrelser denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at japanske spisshund skal stille i ring 4 og jeg i ring 5. tror jeg holder min hund laaaangt vekke fra japanerne den dagen hvis hun har løpetid. en gang på utstilling fikk han et kjapt møte med ei tispe som nettopp hadde hatt løpetid og da ble han helt fjern. halen hang (han har krøllhale!) og han var liksom ikke tilstede lenger, hehe :-) Er d lov å stille løpske tisper?? Bare lurer altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at japanske spisshund skal stille i ring 4 og jeg i ring 5. tror jeg holder min hund laaaangt vekke fra japanerne den dagen hvis hun har løpetid. en gang på utstilling fikk han et kjapt møte med ei tispe som nettopp hadde hatt løpetid og da ble han helt fjern. halen hang (han har krøllhale!) og han var liksom ikke tilstede lenger, hehe :-) Er d lov å stille løpske tisper?? Bare lurer altså :-)

Jepp, det er lov å stille løpske tisper på utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at japanske spisshund skal stille i ring 4 og jeg i ring 5. tror jeg holder min hund laaaangt vekke fra japanerne den dagen hvis hun har løpetid. en gang på utstilling fikk han et kjapt møte med ei tispe som nettopp hadde hatt løpetid og da ble han helt fjern. halen hang (han har krøllhale!) og han var liksom ikke tilstede lenger, hehe :-) Er d lov å stille løpske tisper?? Bare lurer altså :-)

Stiller en hannhund bør en være forberdt på at det kan være løpetid i hvilken som helst ring - ikke bare i naboringen varskuet over Doggis. Det er en del av gamet når en har hannhund - men tispeeiere med løpetidstispe bør også ta såpass hensyn at de "gjemmer" tispa mest mulig, og ikke svinser rundt det hele.

Det er en fordel for en hannhund å kunne ha løpetidstisper rundt seg uten å gå helt av hengslene, det er så å si en del av sosialiseringen i mine øyne - i hvert fall om den skal konkurrere i det ene eller det andre. Hva gjør du den dagen har blir beste hannhund og skal møte ei løpetidstispe i BIR og BIM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg har oppmøte kl. 12.00. Det blir deilig for jeg skal kjøre fra Kristiansand om natten og er ikke hjemme før utpå morgenkvisten engang. Så da blir det forhåpentligvis bittelitt søvn på oss!

Nå ser det ut til at jeg ikke kommer til Stord allikevel. Det handler litt om prioritering. Har en del ting jeg må i mål med som ikke kan vente, da jeg har tidsfrister å forholde meg til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde nok ikke møttes likevel Scarlet siden jeg er i Danmark på lørdagen :ahappy: Synd det, men vi treffes vel muligens i Ølen i februar (da har gr. 7 ENDELIG tilgang :whistle: )

:P Garantert ser du meg i Ølen. Da er både jeg og et par av hundene helt klar for utstilling. Da er jo min lille Angel blitt større også. Du får ta en titt på henne i tråden Din hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at japanske spisshund skal stille i ring 4 og jeg i ring 5. tror jeg holder min hund laaaangt vekke fra japanerne den dagen hvis hun har løpetid. en gang på utstilling fikk han et kjapt møte med ei tispe som nettopp hadde hatt løpetid og da ble han helt fjern. halen hang (han har krøllhale!) og han var liksom ikke tilstede lenger, hehe :-) Er d lov å stille løpske tisper?? Bare lurer altså :-)

He he jeg kan jo tørke henne litt etter hun har tisset så kan du få papiret å lokke han med, noen sier at det funker som fy på hannhunder hehehe. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Haha jeg voknet i elendig humør, men det kom seg etter den :icon_confused:

ja ikke sant. bra vi kan ordne humøret på noen da he he

Men det er ikke spøk det var en fyr på en utstilling som sa det til meg for ikke så lange siden faktisk.

Men dere får trøste dere med det at jeg faktisk skal stille hannhund selv også, men han får jo ingenting på denne tispen i denne omgang i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke fått PM.. Men er det noen som har fått som ha lyst til å sjekke hvilken dag samojed er og når de skal stilles i ringen?

Mamma snakket med en dame som hadde funnet pm sitt til stord på nettet en plass. Noen som vet om dette stemmer og i tilfelle hvor ? :rolleyes2:

Samojed valp er søndag. oppmøtetid er kl 10.00. Det er 2 stk påmeldt her :) (ring 4) De voksne er i en annen ring og der er det 6 stk (ring 5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma snakket med en dame som hadde funnet pm sitt til stord på nettet en plass. Noen som vet om dette stemmer og i tilfelle hvor ? :rolleyes2:

Ringfordeling og informasjon

Startnr. fikk jeg på mail for nesten en uke siden. Dersom du ikke har fått det så må du kontakte klubben direkte. fshk@start.no eller lederen på tlf 53497490.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...