Gå til innhold
Hundesonen.no

Vår Boxer Toya

Just-Me

Recommended Posts

Jeg er en 8 og en halv uke gammel Boxer tispevalp som har fått navnet Toya av mine nye eiere som skal hente meg i morgen :D

De valgte meg grunnet de syntes jeg er vakker og en skikkelig tøff jente som gjerne bryner meg på faren min som vist nok er en skikkelig plugg på 45 kilo.

Jeg har 7 søsken og alle har fått nye foreldre men jeg ble faktisk valgt helt først så det bruker jeg mot guttene i gjengen her når de prøver seg "girlpower" heter det på menneskespråk tror jeg?

Min nåværende matmor tror ikke at jeg blir av de største slik min far men nett og fin og slank sies det her.

Jeg må fortelle litt om mine nye foreldre også for de liker jeg

Mamma er veldig snill og har hatt en hund før i nesten 15 år og den var hennes hele tiden fra hun bare var 10 år gammel. Den hunden var en tøffing da han var blanding av sort elghund og golden R men lignet mest på elghunden i lynnet og hadde jaktegenskaper til og med men hun elsket han og savner han enda selv om det nå har gått over et år siden han ble borte "tårer" hos den som skriver...

Nå har Mamma endelig både tid og lyst på en hund igjen og hun har alltid hatt et godt øye til Boxer da hun hadde en slik som bestevenn i mange år da hennes hyttenabo hadde en slik tispe akkurat som meg selv.

Så til Pappan min han er veldig kosete til å være så stor og så liker han veldig å leke med meg, jeg tror han er en liten luring men det skal jeg nok finne mer ut av etter hvert. Jeg liker han veldig godt og noen sa at det var kjærlighet ved første blikk mellom oss to? Pappa har også hatt hund før en Rottweiler og den var vel så tøff som Mamma sin men allikevel en snill familiehund.

Jeg er litt heldig for jeg slipper å flytte langt da nåværende matmor og mine nye foreldre bor bare 2 mil fra hverandre, vi bor i Norges største kommune som produserer korn så her har jeg mange områder hvor jeg kan løpe og rase fra meg. Det er også mye skog der jeg bor og Mamma og Pappa syntes det er koselig å gå turer der så jeg gleder meg veldig til i morgen for da skal jeg få all oppmerksomheten helt helt alene uten denne gjengen jeg har rundt meg nå :D

post-4846-1225308037_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nommen, så søt! Håper det blir mange bilder når hun kommer i hus :-)

Tusen takk verdens nydligste i våre øyne selvsagt :happy:

Ja det blir mange bilder i tiden fremover det lover jeg, nå reiser vi om 40 min for å hente tulla vår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt Mamma jeg ble i dag :lol:

Det er ikke lett og ta bilder av en valp gitt og jeg syntes hun ser så stor ut på bildene men hun er jo bare ca 40 cm lang ;) Det ble noen nærbilder i dag og ja kvaliteten er ikke bra men jeg er bare så stolt at jeg måtte poste de alikevel ;)

post-4846-1225375851_thumb.jpg

post-4846-1225375867_thumb.jpg

post-4846-1225375881_thumb.jpg

post-4846-1225375894_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...