Gå til innhold
Hundesonen.no

Vår Boxer Toya

Just-Me

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er en 8 og en halv uke gammel Boxer tispevalp som har fått navnet Toya av mine nye eiere som skal hente meg i morgen :D

De valgte meg grunnet de syntes jeg er vakker og en skikkelig tøff jente som gjerne bryner meg på faren min som vist nok er en skikkelig plugg på 45 kilo.

Jeg har 7 søsken og alle har fått nye foreldre men jeg ble faktisk valgt helt først så det bruker jeg mot guttene i gjengen her når de prøver seg "girlpower" heter det på menneskespråk tror jeg?

Min nåværende matmor tror ikke at jeg blir av de største slik min far men nett og fin og slank sies det her.

Jeg må fortelle litt om mine nye foreldre også for de liker jeg

Mamma er veldig snill og har hatt en hund før i nesten 15 år og den var hennes hele tiden fra hun bare var 10 år gammel. Den hunden var en tøffing da han var blanding av sort elghund og golden R men lignet mest på elghunden i lynnet og hadde jaktegenskaper til og med men hun elsket han og savner han enda selv om det nå har gått over et år siden han ble borte "tårer" hos den som skriver...

Nå har Mamma endelig både tid og lyst på en hund igjen og hun har alltid hatt et godt øye til Boxer da hun hadde en slik som bestevenn i mange år da hennes hyttenabo hadde en slik tispe akkurat som meg selv.

Så til Pappan min han er veldig kosete til å være så stor og så liker han veldig å leke med meg, jeg tror han er en liten luring men det skal jeg nok finne mer ut av etter hvert. Jeg liker han veldig godt og noen sa at det var kjærlighet ved første blikk mellom oss to? Pappa har også hatt hund før en Rottweiler og den var vel så tøff som Mamma sin men allikevel en snill familiehund.

Jeg er litt heldig for jeg slipper å flytte langt da nåværende matmor og mine nye foreldre bor bare 2 mil fra hverandre, vi bor i Norges største kommune som produserer korn så her har jeg mange områder hvor jeg kan løpe og rase fra meg. Det er også mye skog der jeg bor og Mamma og Pappa syntes det er koselig å gå turer der så jeg gleder meg veldig til i morgen for da skal jeg få all oppmerksomheten helt helt alene uten denne gjengen jeg har rundt meg nå :D

post-4846-1225308037_thumb.jpg

Skrevet
Nommen, så søt! Håper det blir mange bilder når hun kommer i hus :-)

Tusen takk verdens nydligste i våre øyne selvsagt :happy:

Ja det blir mange bilder i tiden fremover det lover jeg, nå reiser vi om 40 min for å hente tulla vår :D

Skrevet

Stolt Mamma jeg ble i dag :lol:

Det er ikke lett og ta bilder av en valp gitt og jeg syntes hun ser så stor ut på bildene men hun er jo bare ca 40 cm lang ;) Det ble noen nærbilder i dag og ja kvaliteten er ikke bra men jeg er bare så stolt at jeg måtte poste de alikevel ;)

post-4846-1225375851_thumb.jpg

post-4846-1225375867_thumb.jpg

post-4846-1225375881_thumb.jpg

post-4846-1225375894_thumb.jpg

Skrevet
Vakker valp, hvor er hun ifra ?

Hun kommer fra en bekjent av meg som hadde sitt føste valpekull nå så ikke noen kjent kennel hvis det var det du lurte på men like vakker for det :happy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
    • Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...