Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen Som Kan Hjelpe? Please!

Cadyk

Recommended Posts

Skrevet

:icon_confused:;) Pusen min har alltid vært veldig leken, vil lekesloss. Men det hjelper at han er en del ute.

MEN.... Han angriper meg ofte ;) Hopper på meg når jeg sitter i sofae. Hopper på meg for så å lekesloss, og små bite. I det siste har det tatt seg opp :shocked::P

Han hopper på meg når jeg lager mat f.eks.

Og han biter hvis jeg koser med han (stryker han på kroppen)

Føler at det har tatt seg opp etter at han ble kastrert, han ble kastrert 1 oktober. Han er født 17 mars. Så nå er han 7 mnd..

NOEN SOM KAN HJELPE??? Hvorfor er han sånn ???? :P:P:lol:

Skrevet

Det at han biter når du koser med ham er helt normalt.

Han vil bare leke og han er jo fremdeles liten. Det tar litt tid før de roer seg :icon_confused:

Har han noe å leke med inne? Kanskje det kan ta vekk litt av oppmerksomheten fra bena dine :lol:

Kastrering vil også gjøre at han roer seg litt men det kan ta litt tid.

Skrevet
Det at han biter når du koser med ham er helt normalt.

Han vil bare leke og han er jo fremdeles liten. Det tar litt tid før de roer seg ;)

Har han noe å leke med inne? Kanskje det kan ta vekk litt av oppmerksomheten fra bena dine :icon_confused:

Kastrering vil også gjøre at han roer seg litt men det kan ta litt tid.

TUSEN takk, nå ble jeg lettet merker jeg :lol:;)

*håpe* *håpe*

Skrevet

I sted tenkte jeg å leke med han... Lekesloss... Det ble ganske "gale"...

Han viftet med halen, og hoppet helt opp til fjeset mitt... Jeg ble nesten litt redd... :icon_confused:;);):lol::P

Hva gale har jeg gjort??? Han som var sååååå snill og god !! :P:P:P

Skrevet
I sted tenkte jeg å leke med han... Lekesloss... Det ble ganske "gale"...

Han viftet med halen, og hoppet helt opp til fjeset mitt... Jeg ble nesten litt redd... :D:P:D:P:P

Hva gale har jeg gjort??? Han som var sååååå snill og god ! :P:P:P

SLUTT å lekesloss med han! Biter han i DEG, så avbryt ALL lek! Han skal lære at å bite betyr kjedelige ting.

Skal du leke med han, så bruk LEKER. Altså fjærpinner, papirbiter, kulepenner, whatever, BARE IKKE HUDEN DIN!

Jeg blir nesten imponert over hvor mange som for det første mener at alle katter skal bite og det liksom er greit og så de som faktisk blir sjokkert over at katten biter for å leke, og at den biter HARDT!

De aller fleste lærer jo opp katten til dette mens de er små, ved at man leker med dem med hendene sine. Da lærer jo katten at det er gøy å bite i hender og hud!

Psycho katten vår biter ALDRI i hendene eller noe som helst sted der han kan treffe huden vår, fordi han har lært dette fra han var kattunge.

Lucifer var vi ikke så konsekvente med, og han er nok en hardere "biter" enn Psycho i natur, men han lærer uansett fort at biter han for hardt, så hyler jeg og all kos/lek er brått over til han roer seg.

Skrevet
SLUTT å lekesloss med han! Biter han i DEG, så avbryt ALL lek! Han skal lære at å bite betyr kjedelige ting.

Skal du leke med han, så bruk LEKER. Altså fjærpinner, papirbiter, kulepenner, whatever, BARE IKKE HUDEN DIN!

Jeg blir nesten imponert over hvor mange som for det første mener at alle katter skal bite og det liksom er greit og så de som faktisk blir sjokkert over at katten biter for å leke, og at den biter HARDT!

De aller fleste lærer jo opp katten til dette mens de er små, ved at man leker med dem med hendene sine. Da lærer jo katten at det er gøy å bite i hender og hud!

Psycho katten vår biter ALDRI i hendene eller noe som helst sted der han kan treffe huden vår, fordi han har lært dette fra han var kattunge.

Lucifer var vi ikke så konsekvente med, og han er nok en hardere "biter" enn Psycho i natur, men han lærer uansett fort at biter han for hardt, så hyler jeg og all kos/lek er brått over til han roer seg.

Ja, nå har jeg lært! ALDRI mer lekeslossing. Jeg har pleid å leke med piner etc...

Vet ikke hvorfor jeg brukte hendene i går :D

Jeg heiv han ut i går, og da han kom igjen; så hadde han glemt alt og var veldig kosette :D:P

Håper at dette ordner seg. Tusen takk for svar

Skrevet

Spruteflaske er genialt! Eller skrik alt du kan nei når han biter. Skal love de skvetter :D Og hvertfall om de så får en sprut i ansiktet!

Skrevet

Jeg har en vill og gal maine coon gutt på 4 måneder og tre kilo. Man kjenner når HAN angriper og skal sloss. Når vi hadde han i senga om natta lå han og jaktet på oss. Da tok han sats ifra fotenden og hoppet på det som enn skulle beveget seg. Jeg lå og halvsov med hånden oppå magen da han tok sats en gang... Tre kilo BANG på magen. Dritredd og med utslått pust jaget jeg ham ut av rommet. Ble aldeles rasende. Nå sover han ikke på rommet vårt lengte :icon_confused::whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...