Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen Som Kan Hjelpe? Please!

Cadyk

Recommended Posts

:icon_confused:;) Pusen min har alltid vært veldig leken, vil lekesloss. Men det hjelper at han er en del ute.

MEN.... Han angriper meg ofte ;) Hopper på meg når jeg sitter i sofae. Hopper på meg for så å lekesloss, og små bite. I det siste har det tatt seg opp :shocked::P

Han hopper på meg når jeg lager mat f.eks.

Og han biter hvis jeg koser med han (stryker han på kroppen)

Føler at det har tatt seg opp etter at han ble kastrert, han ble kastrert 1 oktober. Han er født 17 mars. Så nå er han 7 mnd..

NOEN SOM KAN HJELPE??? Hvorfor er han sånn ???? :P:P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han biter når du koser med ham er helt normalt.

Han vil bare leke og han er jo fremdeles liten. Det tar litt tid før de roer seg :icon_confused:

Har han noe å leke med inne? Kanskje det kan ta vekk litt av oppmerksomheten fra bena dine :lol:

Kastrering vil også gjøre at han roer seg litt men det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han biter når du koser med ham er helt normalt.

Han vil bare leke og han er jo fremdeles liten. Det tar litt tid før de roer seg ;)

Har han noe å leke med inne? Kanskje det kan ta vekk litt av oppmerksomheten fra bena dine :icon_confused:

Kastrering vil også gjøre at han roer seg litt men det kan ta litt tid.

TUSEN takk, nå ble jeg lettet merker jeg :lol:;)

*håpe* *håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sted tenkte jeg å leke med han... Lekesloss... Det ble ganske "gale"...

Han viftet med halen, og hoppet helt opp til fjeset mitt... Jeg ble nesten litt redd... :icon_confused:;);):lol::P

Hva gale har jeg gjort??? Han som var sååååå snill og god !! :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sted tenkte jeg å leke med han... Lekesloss... Det ble ganske "gale"...

Han viftet med halen, og hoppet helt opp til fjeset mitt... Jeg ble nesten litt redd... :D:P:D:P:P

Hva gale har jeg gjort??? Han som var sååååå snill og god ! :P:P:P

SLUTT å lekesloss med han! Biter han i DEG, så avbryt ALL lek! Han skal lære at å bite betyr kjedelige ting.

Skal du leke med han, så bruk LEKER. Altså fjærpinner, papirbiter, kulepenner, whatever, BARE IKKE HUDEN DIN!

Jeg blir nesten imponert over hvor mange som for det første mener at alle katter skal bite og det liksom er greit og så de som faktisk blir sjokkert over at katten biter for å leke, og at den biter HARDT!

De aller fleste lærer jo opp katten til dette mens de er små, ved at man leker med dem med hendene sine. Da lærer jo katten at det er gøy å bite i hender og hud!

Psycho katten vår biter ALDRI i hendene eller noe som helst sted der han kan treffe huden vår, fordi han har lært dette fra han var kattunge.

Lucifer var vi ikke så konsekvente med, og han er nok en hardere "biter" enn Psycho i natur, men han lærer uansett fort at biter han for hardt, så hyler jeg og all kos/lek er brått over til han roer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLUTT å lekesloss med han! Biter han i DEG, så avbryt ALL lek! Han skal lære at å bite betyr kjedelige ting.

Skal du leke med han, så bruk LEKER. Altså fjærpinner, papirbiter, kulepenner, whatever, BARE IKKE HUDEN DIN!

Jeg blir nesten imponert over hvor mange som for det første mener at alle katter skal bite og det liksom er greit og så de som faktisk blir sjokkert over at katten biter for å leke, og at den biter HARDT!

De aller fleste lærer jo opp katten til dette mens de er små, ved at man leker med dem med hendene sine. Da lærer jo katten at det er gøy å bite i hender og hud!

Psycho katten vår biter ALDRI i hendene eller noe som helst sted der han kan treffe huden vår, fordi han har lært dette fra han var kattunge.

Lucifer var vi ikke så konsekvente med, og han er nok en hardere "biter" enn Psycho i natur, men han lærer uansett fort at biter han for hardt, så hyler jeg og all kos/lek er brått over til han roer seg.

Ja, nå har jeg lært! ALDRI mer lekeslossing. Jeg har pleid å leke med piner etc...

Vet ikke hvorfor jeg brukte hendene i går :D

Jeg heiv han ut i går, og da han kom igjen; så hadde han glemt alt og var veldig kosette :D:P

Håper at dette ordner seg. Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vill og gal maine coon gutt på 4 måneder og tre kilo. Man kjenner når HAN angriper og skal sloss. Når vi hadde han i senga om natta lå han og jaktet på oss. Da tok han sats ifra fotenden og hoppet på det som enn skulle beveget seg. Jeg lå og halvsov med hånden oppå magen da han tok sats en gang... Tre kilo BANG på magen. Dritredd og med utslått pust jaget jeg ham ut av rommet. Ble aldeles rasende. Nå sover han ikke på rommet vårt lengte :icon_confused::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...