Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor gammel ble verdens eldste hund?


ipadda

Recommended Posts

Jeg fikk opp flere treff på hunder som hadde blitt 29 år (en papillon, en labrador, en beagle, australian cattledog ++). Høres helt sprøtt ut. Kanskje eierne også har blitt gamle og falt ut av tellinga på hvor mange år hunden er. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg kan se for meg at en hund blir så gammel.

morfaren min i italia hadde en blandingshund som ble 21 år... den burde i teorien aldri blitt mer en kanskje 18.... :closedeyes:

Men.. hallO?? 29år, det er jo sykt gammelt?

Hva er eldste hunden her på sonen?? Hvor mange her inne har hund som har blitt mer en 15 år??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, eldste hesten i verden ble jo 62 år, og jobba til han var 59. Så at en hund blir 29, synes ikke jeg virker rart. Her jeg bor nå, var det en ulv som trakk over fjellet mot øst hver vår, og tilbake igjen hver høst, i 15 år. Var en kar som fulgte spora hvert år. Bare en ulv. Så om den har vært et par år når den la ut på vandring, så har jo den blitt 17 iallefall. Og at da en tamhund, med rett kosthold og riktig mosjon, kan bli 29, ser jeg ikke bort fra, spesielt småhundene som gjerne lever lenger. :icon_confused:

Og jeg vet sjefen og dem hadde en bichon frisé som ble 16, og mora dens ble 17. :lol:

Og ikke minst foreldrene til Leo Newfoundlender, som ble 13 og 14, og det er jo litt av en alder for en nuffe, som stort sett bare blir 8-9 år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy......en hund på 29,5 år...det vil si over 200 hundeår det...første leveår til en hund=14 år, ytterligere regnes 7 hundeår i ett år...på 30 år så blir det 210 år........ikke mye hund igjen da vil jeg tro...men det går sikkert an... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai, Marco er av en rase som lever lenge 15-17 er ikke veldig uvanlig, men 12-13 år er vel mer sannsynlig, men 29 år a gitt! Hvis hunden er frisk og lever et bra liv den tiden så er jo det helt utrolig. :D Hvis Marco blir 18 år har jeg tilbrakt halve livet mitt med han :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ULV som ble over 15 år??! Nei, det nekter jeg å tro faktisk. De blir jo ikke like gamle som hunder en gang - det er et hardt liv å være ulv! Hvordan vet de at det er en og samme ulv, og ikke flere ulver? Er den blitt gentestet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...