Gå til innhold
Hundesonen.no

Pisser i senga gang på gang!


Inustaff

Recommended Posts

Nå har det seg slik at det er en luring som sniker seg opp for å pisse i sengen.

Dvs at det er 2 natten,eller morgenen,at jeg kommer opp til dam i sengen.

Det var den sovingen.Senga er helt ny også.J**vla idiot hund! <_<

Hunden luftes jevnlig og lenge,og har ikke urinveisproblemer.

Han tisser ALDRI inne ellers,og har ikke markeringsbehov utendørs sånn utenom.Ellers en veldig uproblematisk hund.

Jeg føler derimot at dette markeringsbehovet er slitsomt,selv om det er 2 gangen så ser jeg at det er en vane.

Ettersom soverommet nå er hundefritt(har ikke plass til alle)vil jeg ikke ha hverken hund eller piss der.

Hunden åpner uansett døren og går å pisser i senga,og jeg ble veldig forbauset av at han har "planlagt dette" og gått opp for å KUN gjøre det.

Hva i alle dager er det han driver med?Jeg kan ikke engang huske at elefanten har vært utav syne for å få det til.

Hvordan kom han på dette i det hele tatt?

Noen forklaringer på denne terrorismen?

Jeg kom forresten til lukket soveromsdør,og synes det er rart at hunden går å tisser i senga,og lukker døra etter seg.

Han har altså åpnet den i utgangspunktet...for så å lukke den?! :shocked:

Igår tok jeg han forresten i å ligge i sengen,oppi sitt eget piss.Ekling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også samme problemet her. Skjer en-to ganger i uka. Kjøpte "get-off" før i uka og igår kveld kl ett når jeg skulle legge meg hadde hu pissa i senga igjen. Spraya ned hele overmadrassen og gnidde det skikkelig inn. Bikkja sto og nøys og lå helt ytterst i senga på kanten av hjørnet inatt hvor det ikke lukta så ille. Tror ikke hu liker lukta for å si det sånn :icon_confused: Katta gjemte seg nede i gangen. :lol:

Anbefales ikke å gjøre rett før du legger deg, for det gjør vondt i øya mine idag, stinker sitron over hele huset.

En annen løsning er å sette en grind foran åpningen til soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som markering. Har sett flere epsoder av det på tv. En gang var det så ille at hunden bare pissa på den plassen mannen lå. Hunden ville ha sin egen lukt over menneske lukta i senga, siden seng har mye lukt i seg.

Jeg ville ha om så hvert, låst soveromsdøra. Vet ikke helt hva annet man kan gjøre.. Se om hunden da pisser andre steder hvis ikke senga er tilgjengelig lengere.. Pisser i skittenkleshaugen, ja da kan man jo begynne å lure.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han er sikkert sjalu.. :icon_confused:

Men pissing i senga er noe herk... Hvis jeg har hatt overnattingsbesøk og besøket har sovet i en egen seng, og jeg glemmer av å rydde vekk sengetøyet dagen etter. Da er det piss på dyna etter noen dager... :lol:

Hva man bør gjøre mot det vet jeg ikke. Det jeg bruker å gjøre er å rydde bort ekstrasenga fortest mulig. Men det kan jo ikke du gjøre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...