Gå til innhold
Hundesonen.no

Mattilsynet på oppdretterinspeksjon i samarbeid med NKK

SFX

Recommended Posts

Jeg regner med at NKK/Mattilsynet skaper sin definisjon og tar det som det kommer.De fleste med sunn fornuft vet hva useriøst hundehold er når de ser det.

Tja, hva er sunn fornuft? Er ikke problemet med dyrevern og diskusjoner om dyrehold nettopp at en har ulike definisjoner?

Jeg er derfor nysgjerrig på Mattilsynet sin definisjon, hva de egentlig skal se etter. Og jeg lurer på om det er varslet eller uanmeldt besøk, jamfør kennelbesiktningene i Sverige.

Har du noe på hjertet, dårlig samvittighet for noe? Engstelig for og få Mattilsynet på døra siden du maser sånn?

Hva info er det du er ute etter? Listen over de 100 besøkene de skal foreta seg? Hvorfor skulle det være intressant for nettopp deg?

Jeg holdt jo på å pisse i buksa da jeg så pressemeldingen, men har heldigvis fått plassert de fleste bikkjene hos noen kompiser - beholdt de som er i best hold. Har fått skyfla bort den verste komposthaugen ute i bikkjegården, har kjøpt inn en fôrsekk så de ikke ser at jeg fôrer på kneip, har gjemt en del tabletter og slikt, og ga hundene som ble igjen et bad. Nå er det bare å krysse fingrene for at de ikke kommer for nærme hundene, for da kan det tenkes at de biter.

Jaggu godt jeg fikk solgt de to valpene jeg hadde ute i kennelen i dukkehuset, så jeg slipper noe mas med det.

Også betalte jeg en sekretær i Mattilsynet, så nå veit jeg når de kommer!

Fornøyd?

Eller kanskje jeg synes det var en vag pressemelding, og at jeg derfor var nysgjerrig på mer informasjon - blant annet for å få definisjoner på "for mange hunder", "sunt hundehold", også videre. Kanskje jeg lurer på hvordan dette skal foregå? Anmeldte eller uanmeldte besøk, for eksempel? Kanskje jeg bare er opptatt av både dyrevelferd, NKKs arbeid - og presise formuleringer i offentlige dokument? Men nei, hvorfor skulle det være interessant for hunde-Norge (som jeg er en del av)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva er sunn fornuft? Er ikke problemet med dyrevern og diskusjoner om dyrehold nettopp at en har ulike definisjoner?

Jeg er derfor nysgjerrig på Mattilsynet sin definisjon, hva de egentlig skal se etter. Og jeg lurer på om det er varslet eller uanmeldt besøk, jamfør kennelbesiktningene i Sverige.

Jeg holdt jo på å pisse i buksa da jeg så pressemeldingen, men har heldigvis fått plassert de fleste bikkjene hos noen kompiser - beholdt de som er i best hold. Har fått skyfla bort den verste komposthaugen ute i bikkjegården, har kjøpt inn en fôrsekk så de ikke ser at jeg fôrer på kneip, har gjemt en del tabletter og slikt, og ga hundene som ble igjen et bad. Nå er det bare å krysse fingrene for at de ikke kommer for nærme hundene, for da kan det tenkes at de biter.

Jaggu godt jeg fikk solgt de to valpene jeg hadde ute i kennelen i dukkehuset, så jeg slipper noe mas med det.

Også betalte jeg en sekretær i Mattilsynet, så nå veit jeg når de kommer!

Fornøyd?

Eller kanskje jeg synes det var en vag pressemelding, og at jeg derfor var nysgjerrig på mer informasjon - blant annet for å få definisjoner på "for mange hunder", "sunt hundehold", også videre. Kanskje jeg lurer på hvordan dette skal foregå? Anmeldte eller uanmeldte besøk, for eksempel? Kanskje jeg bare er opptatt av både dyrevelferd, NKKs arbeid - og presise formuleringer i offentlige dokument? Men nei, hvorfor skulle det være interessant for hunde-Norge (som jeg er en del av)?

Aha så det var du som sponsa søstern m fem sydenturer her om dagen :rolleyes: ...sekretær i mattilsynet hu ja :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hm, jeg bor i buskerud.. håper de kommer hit :-) hadde vært gøy-

Guttungen og jeg så på animal planet en kveld.. og han spurte meg om ikke dyrepolitiet kunne komme hit å hente hundene, for de måtte være verdens mest borskjemte hunder hihih..

Så velkommen skal de være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...