Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffordshire Bull Terrier


Olsenbanden

Recommended Posts

OT, men hvordan går det med deg og Ally?

Det lille grunnlaget jeg har for å uttale meg om staffe gjør at jeg ikke ville anbefalt den til førstegangseier normalt.Hvis det derimot er en eier som kanksje er oppvokst med hund, er konsekvent, setter seg godt inn i rasen, er villig til å gå kurs og trene med hunden så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, hun er ikke oppvokst med hund. Og jeg ville heller ikke anbefale henne den rasen som førstegangs hund. Vil bare høre litt fra noen med bra ærfaring innen denne rasen om hva de mener :P

Jeg og Ally storkoser oss :P Vi har det som mat i magen ^^, hehe.. Akkurat nå ligger hun på sofaputa atmed meg å snorker :P Hun er såå søt! Bare elsker henne. Til og med pappa er helt på styr etter henne. Han som aldri før har likt hundene mine, og klaget over hundehår osv. hehe.. men Ally er jo så søt å lita så det er definnetift noe med henne som gleder pappa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra nett:

Dette er en gammel rase med ukuelig mot og fast vilje. Den er intelligent og hengiven, spesielt overfor barn. Den blir da også kalt for "nanny-dog". Den er freidig, fryktløs og pålitelig. Kjærlig overfor familien sin, og også overfor fremmede.

Rasen oppstod ved krysning av rasende, muskeløse hunder som ble brukt i oksekamper ("bull biters") og smidige, livlige lokale terriere. Dette er en sterk og bestemt hund som trenger en erfaren eier og god lydighet. STB er en dårlig vakthund og de fleste av dem liker ikke vann. En veldig viktig ting å huske på som eier av en Staffordshire Bull Terrier, er at hvis den først blir provosert av en annen hund nøler den ikke med å angripe. Derfor burde den alltid holdes i bånd.

Jeg har stort sett bare hørt positive ting om rasen. Får ikke mitt staffe-nurk hjem før om fire uker, så jeg har ennå ingen personlig erfaring å fare med egentlig, bortsett fra det jeg har sett og hørt.

Edit: rettet noen skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest det der. Men tenker på ærfaringen til venninda mi med hund fra før av liksom.

Har også hørt om rasen at hvis du vil ha en hund som "vet sin plass" så er ikke Staffe en førstegangs hund..

Jeg fåreslo til henne å kanskje starte med en litt enkler rase dom førstegangs hund. men hun hadde snakket med oppdrettere av Staffe og de hadde salkt det er feil å ha en annen rase i 10 år før hun kan kjøpe seg STB, da var hun liksom blitt 30 år fikk hun høre..

Ikke vet jeg som er best for henne, men jeg sa nå bare det jeg mente var lurest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest det der. Men tenker på ærfaringen til venninda mi med hund fra før av liksom.

Har også hørt om rasen at hvis du vil ha en hund som "vet sin plass" så er ikke Staffe en førstegangs hund..

Jeg fåreslo til henne å kanskje starte med en litt enkler rase dom førstegangs hund. men hun hadde snakket med oppdrettere av Staffe og de hadde salkt det er feil å ha en annen rase i 10 år før hun kan kjøpe seg STB, da var hun liksom blitt 30 år fikk hun høre..

Ikke vet jeg som er best for henne, men jeg sa nå bare det jeg mente var lurest :)

Ja... Og jeg skal jo ha meg Staffe selv om jeg ikke har hatt det før. En gang må være den første, en eller annen gang. Men det kommer jo an på hva man har i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckystaff

enig med Camo her...en gang må være den føste, og er det staff hun vil ha, så hvorfor må hun ha en annen hund først?

jeg får min staff til sommeren...min første hund...så lenge man er klar over hva rasen krever så ser jeg ikke på det som noe problem...er sikkert en fordel å delta på diverse kurs osv med tanke på liten erfaring. men det er uansett en selvfølge for min del...både for å lære og for å sosialisere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...