Gå til innhold
Hundesonen.no

Sofia, Shaniè og Darwin


bea

Recommended Posts

Hei

Jeg er 42 år og bor i Telemark

Jeg har pt 3 hunder.

Shaniè, Samojedhund . som blir 5 år i november

Sofia, Sjokokoladebrun Storpuddel. 7 mnd .

og så en kar som bare er "innom" her for en periode

Darwin, Bouvier des flandres, 4 år

Her er noen bilder av dem

post-4775-1224574636_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mere om hundene.

Shaniè er en herlig pelsdott.. Laid-back og aktiv.. Jeg synes hun har ett svært godt utviklet kroppsspråk. Ellers så prater hun en del.. Og er "fæl" til å sladre. Hun ELSKER kos.. og får ALDRI nok av det. Liker å trekke til husbruk og bære kløvsekk. Shanie og jeg har gått på ett agility kurs for 1 mnd siden. det synes vi var GØY. Shanie er ei veldig vakker frøken..

Sofia er en kongepuddel i fargen "mørkskjokkolade". Om alt går som det skal så blir hun førerhund. Vi har henne på fôr for en førerhundskole. Energibombe som er uredd (nesten for mye av det gode) . Smart frøken. Hun har ett HELT spesielt blikk.. Hun er feminin og guttete på en og samme tid.

Darwin Bouvier des flandres. Kjekk herremann som ikke lar seg pelle på nesa. Han er Norsk utstillings champion. Han har mye humor pg virkelig ELSKER å trekke sykkel.. Han har en STOR forkjærlighet for å bade i små pytter og tjønner. Gjørmebad er nok desidert favoritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde096-1.jpg

Darwin trekke sykkel

Bilde095-1.jpg

Darwin tar pause i "sykklingen" med å bade og drikke i en gjørmepytt nedi grøfta

10.jpg

Sofia 4 mnd. Leker med en eske spiker

Bilde028.jpg

Sofia på "kafètrening". Hun må ha på seg vest med "Førerhundvalp" på når vi er ute.

Bilde016.jpg

Sofia med skadet bein, slapper av. Med bandasje og Arnica omslag.

DSCF1084-1.jpg

Shanie ser ut som en isbjørn

DSCF0575.jpg

Shanie på jordet

DSCF1028.jpg

To som slapper av i sommervarmen

Bildepix001.jpg

Shanie og lille pus sover i samme stol

Bilde024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...