Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater THK / NKK Tromsø


Gjest

Recommended Posts

Vel, siden dag 1 har passert kan vi jo ha en tråd for resultater og gratulasjoner.

Her i gården er det ikke så mye å gratulere for, har sagt det før og sier det igjen: HALE.

3 plass av 3 valper i 6-9 mnd, med følgende kritikk;

Fem. hode. Pen Hals. Knapt vinklet foran. Passande benstamme. Fin kropp. Litt lange lenden. Bra rygg. Kort kryss og høy hale. Bra bakpart. Beveger seg OK. Bra pels. Burde hatt en mer korr. hale.

Jeg aner ikke, kanskje den er bra, kanskje den er dårlig :angry: Har hørt at mange Labradorer får knapp vinkling, og kort kryss er vel strengt tatt det samme som høy hale. Vil tro det er halen som trekker henne mest. Siden den er nevnt 3 gang :whistle: (eller 2 da, men kort kryss...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden dag 1 har passert kan vi jo ha en tråd for resultater og gratulasjoner.

Her i gården er det ikke så mye å gratulere for, har sagt det før og sier det igjen: HALE.

3 plass av 3 valper i 6-9 mnd, med følgende kritikk;

Fem. hode. Pen Hals. Knapt vinklet foran. Passande benstamme. Fin kropp. Litt lange lenden. Bra rygg. Kort kryss og høy hale. Bra bakpart. Beveger seg OK. Bra pels. Burde hatt en mer korr. hale.

Jeg aner ikke, kanskje den er bra, kanskje den er dårlig :wub: Har hørt at mange Labradorer får knapp vinkling, og kort kryss er vel strengt tatt det samme som høy hale. Vil tro det er halen som trekker henne mest. Siden den er nevnt 3 gang :whistle: (eller 2 da, men kort kryss...)

Som jeg skrev i den andre tråden; grattis med vel overstått :angry: Gikk det bra med dere i ringen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp, det gikk helt over alle forventninger. Båndet datt av (fordi jeg trodde jeg kunne ha det løst og ikke stramt :rolleyes: ) og hva gjør Luna? Fri ved foter seg bortover :whistle:

Det var bare gøy, skulle hatt en hund som fikk premier, ville gjort det oftere da :angry:

Bilder av oss i bloggen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga stort sett over for vår del.

Hampus har fått full pakke begge dagene med BIR og alt.

I dag ble det CACIB også.

Linus fikk CK, CERT og ble 3 BHK i går, mens i dag ble det rødt og HP.

Det positive var trivelige dommere som taklet bord-angsten hans bra.

Så han fikk 2 positive opplevelser i ringen.

Og det var det beste med hele helga for vår del.

Takk gud for bestemoraktige dommere!

Linus skal inn igjen i finalen for oppdrettergruppene senere.

Hampus er kvalifisert til gruppefinalene med sin BIR, men med gruppedommer fra det store utland har det null og niks for seg.

Holder med en dag som usynlig i gruppefinalene... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga stort sett over for vår del.

Hampus har fått full pakke begge dagene med BIR og alt.

I dag ble det CACIB også.

Linus fikk CK, CERT og ble 3 BHK i går, mens i dag ble det rødt og HP.

Det positive var trivelige dommere som taklet bord-angsten hans bra.

Så han fikk 2 positive opplevelser i ringen.

Og det var det beste med hele helga for vår del.

Takk gud for bestemoraktige dommere!

Linus skal inn igjen i finalen for oppdrettergruppene senere.

Hampus er kvalifisert til gruppefinalene med sin BIR, men med gruppedommer fra det store utland har det null og niks for seg.

Holder med en dag som usynlig i gruppefinalene... :lol:

Gratulerer med flotte resultat - og gode opplevelser for Linus på bordet!

Men angående gruppa - har du tenkt på at det ikke bare er dommeren dere stiller for, det er også alle ringside som gjerne vil se ulike raser? Synes du skal være med jeg, særlig når dere likevel er der med Linus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berner-resultater for de som er interessert:

1bhk og bir: ch Ola Odelsgutt av Hiselfoss

2bhk: ch Sargas av Milkcreek

3bhk med cert og championat: Atelier's Drosselbart

4bhk: ch Bernerdalen's Uno Amigo Bueno

1btk med cert og bim: Auralis Bera B-Frøya Fabiadatter

2btk: Cafrida's Frolic Friendly Fannie

3btk: ch Goldbears Papaya

4btk: ch Ragdolls Aquamarine

Edit; Ola ble nr. 3 i gruppa. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søring ble BIR med labradoren. Oppdretteren min fortalte meg for 2 mnd siden hvem som kom til å vinne, og jaggu gjorde ikke personen det også. Greit at dommere gir til hverandre og at det er forskjeller, men hvor kjedelig er ikke det? Man betaler jo masse?

Skjønner heller ikke hvorfor søringene kommer opp på NKK TROMSØ (sånn ca. det eneste NKK utstillinga vi har i året) når det er 3-4 stk der nede hele tiden, begrenset hvor mange "internasjonale" cert man trenger? Eller har de hunder på samlebånd som stadig vekk trenger utstillingschampionater?

Er ikke bitter altså! :lol: Tjohei jeg er glad og lykkelig, det er bare ting jeg satt og tenkte på da jeg satt og slappet av ringside.

Mamman til Luna ble enten 3 eller 4 i tispeklassen. Surkehandlere gjorde at jeg ikke orket å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berner-resultater for de som er interessert:

1bhk og bir: ch Ola Odelsgutt av Hiselfoss

2bhk: ch Sargas av Milkcreek

3bhk med cert og championat: Atelier's Drosselbart

4bhk: ch Bernerdalen's Uno Amigo Bueno

1btk med cert og bim: Auralis Bera B-Frøya Fabiadatter

2btk: Cafrida's Frolic Friendly Fannie

3btk: ch Goldbears Papaya

4btk: ch Ragdolls Aquamarine

Edit; Ola ble nr. 3 i gruppa. :lol:

Det er tiende gang Drosselbart er i Norge! Endelig fikk han det norske cert'et. Tre ganger har han stått på plassen bak, et par ganger til plassen bak der igjen... De skal ha for tålmodigheten og stå på-viljen!

Halvbroren til X'en vant juniorklassen med CK, og X'ens finske kullsøster vant tilsvarende tispeklasse med CK. Og Ola er jo pappa'n til X'en - så vi sier bare heia familien! (Og med litt godvilje kan vi si at X'en er tante til 3 BTK...)

Søring ble BIR med labradoren. Oppdretteren min fortalte meg for 2 mnd siden hvem som kom til å vinne, og jaggu gjorde ikke personen det også. Greit at dommere gir til hverandre og at det er forskjeller, men hvor kjedelig er ikke det? Man betaler jo masse?

Skjønner heller ikke hvorfor søringene kommer opp på NKK TROMSØ (sånn ca. det eneste NKK utstillinga vi har i året) når det er 3-4 stk der nede hele tiden, begrenset hvor mange "internasjonale" cert man trenger? Eller har de hunder på samlebånd som stadig vekk trenger utstillingschampionater?

Er ikke bitter altså! :) Tjohei jeg er glad og lykkelig, det er bare ting jeg satt og tenkte på da jeg satt og slappet av ringside.

Mamman til Luna ble enten 3 eller 4 i tispeklassen. Surkehandlere gjorde at jeg ikke orket å spørre.

Vel, hvis du kom til oss "søringer" ville du sett at det er mange fra de nordligste fylkene på "våre" NKK-utstillinger også. Det er såpass få storcert-sjanser, at mange drar på det de kan for å se om de har hellet med seg. Dessuten er det jo enkelte som velger dommere framfor utstillingsplass - bernerdommeren i Tromsø visste vi likte en bestemt type, og dermed kommer østlendiger som hun har satt opp tidligere for å se om de kan få det avgjørende cert'et for tittelen.

Det er også lettere å fly til Tromsø enn å kjøre til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er utrolig hyggelig at folk kommer langveisfra, jeg... Det er en av de få anledningene her oppe hundefolket samles fra hele landet, og jeg håper NKK ombestemmer seg ift å kutte ned på stevner her oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke nord¨på selv, men det 5. medlemmet i flokken fra "E" kullet, nemlig Epic Walkabout eller "Bono"- ble stillt for første gang denne helgen. - Av sin eier som aldri har vært på utstilling før. Da var det jo ekstra gøy at det gikk ganske bra:

Lørdag (THK) fikk han 1 Jk, 1 JKK, CK, 2 BHK, og i dag (NKK) fikk hn 1 JK, 1 JKK, HP.

Synes det var flott, jeg. Er så stolt av Centas avkom atte :lol:

Nå har samtlige 5 fra det kullet som er blitt stillt fått 1 i kvalitet, 4 med Ck, 2 med cert og 1 JWW tittel :)

Gratulerer til alle som har gjort det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søring ble BIR med labradoren. Oppdretteren min fortalte meg for 2 mnd siden hvem som kom til å vinne, og jaggu gjorde ikke personen det også. Greit at dommere gir til hverandre og at det er forskjeller, men hvor kjedelig er ikke det? Man betaler jo masse?

Skjønner heller ikke hvorfor søringene kommer opp på NKK TROMSØ (sånn ca. det eneste NKK utstillinga vi har i året) når det er 3-4 stk der nede hele tiden, begrenset hvor mange "internasjonale" cert man trenger? Eller har de hunder på samlebånd som stadig vekk trenger utstillingschampionater?

Er ikke bitter altså! :) Tjohei jeg er glad og lykkelig, det er bare ting jeg satt og tenkte på da jeg satt og slappet av ringside.

Mamman til Luna ble enten 3 eller 4 i tispeklassen. Surkehandlere gjorde at jeg ikke orket å spørre.

Så hvis jeg allerede nå kan avsløre BIR på Groenendael på Vikingskipet i år, så er det sikkert ikke fordi at den hunden er pen, men fordi eieren kjenner dommeren? Eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søring ble BIR med labradoren. Oppdretteren min fortalte meg for 2 mnd siden hvem som kom til å vinne, og jaggu gjorde ikke personen det også. Greit at dommere gir til hverandre og at det er forskjeller, men hvor kjedelig er ikke det? Man betaler jo masse?

Skjønner heller ikke hvorfor søringene kommer opp på NKK TROMSØ (sånn ca. det eneste NKK utstillinga vi har i året) når det er 3-4 stk der nede hele tiden, begrenset hvor mange "internasjonale" cert man trenger? Eller har de hunder på samlebånd som stadig vekk trenger utstillingschampionater?

Er ikke bitter altså! :) Tjohei jeg er glad og lykkelig, det er bare ting jeg satt og tenkte på da jeg satt og slappet av ringside.

Mamman til Luna ble enten 3 eller 4 i tispeklassen. Surkehandlere gjorde at jeg ikke orket å spørre.

Jeg vurderte å reise, og det har kanskje noe med at antallet flat er endel mindre enn det vanligvis er på Drammen, Oslo, Kongsvinger (som da er rundt 80). Skjærer ikke alle over en kam, men en del champions i nord er pokker meg ikke samme kvalitet, eller har samme kampen som certene som de i sør. Litt synd det er slik. Men der er gjerne velkommne på Hamar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søring ble BIR med labradoren. Oppdretteren min fortalte meg for 2 mnd siden hvem som kom til å vinne, og jaggu gjorde ikke personen det også. Greit at dommere gir til hverandre og at det er forskjeller, men hvor kjedelig er ikke det? Man betaler jo masse?

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... Syns du det er urettferdig at samme hunder gjør det bra, fordi andre folk også betaler "masse" og fordi det er kjedelig? Den beste hunden skal jo vinne, og de mindre bra skal selvsagt plasseres etter. Formålet med utstilling er jo ikke først og fremst at folk skal ha det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigeste er vel å få flest mulig hunder påmeldt til en utstilling, eller? Bra du ikke er bitter wretch, men synes dette blir en litt sånn "rar" uttalelse.... Håper inderlig ikke den gjenspeiler alle dere der nord, for dax er det vel kanskje ikke så rart at NKK vil trappe ned på antall utstillinger? (er ikke så lenge siden det var en underskriftskampanje nettopp for å prøve å stoppe dette)

Synes det er helt supert om folk vil reise langt for å stille ut dyra sine, og det trur eg nesten dei div. klubbene synes og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg mente ;) Var bare sånn "hard introduction to reality" når man hadde sine mistanker. Men det er jo gøy å se andre hunder og, for all del. Mer gøy for oss som er der for å se på spennende hunderaser man vanligvis ikke ser, enn for de som faktisk har vinnerhåp osv. Jeg tenker at det må være kjedelig for dem. Så iallefall kjedelig ut for noen av hundene :lol:

MYE finlendere der! Tror de hadde satt opp bussturer hit, så en masse finske busser?

(PS: Jeg så også 2 gang små hvite piller liggende rundt omkring.... Det var iallefall litt sjokkerende for normale mennesker som meg som bare har lest om sånnt før. :) Men kunne jo bare være mors valium for nervene, hva vet jeg. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg syns det er supert at det kommer folk langveisfra hit jeg! Kjempehyggelig å se nye hundefolk og gøy at det blir en utstilling med litt størrelse på! dessuten skaffer det sårt tiltrengte inntekter til en hundeklubb når det kommer flere påmeldte og tilskuere. Og om samme hunden vinner mye og de vil dra til Tromsø for å få enda en tittel så vær så god! Vinner den igjen og igjen for flere forskjellige dommere så skal du ikke se bort i fra at det er fordi den er pen og fortjener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma: Vet du hvem som ble bir, bim og certvinnere i går? Stian trodde at Amigo ble bir, samme tispa som i dag bim og at drosselbart fikk certet. Men hvis drosselbart fikk certet i går så hadde han vel blitt champion i går også? Eller trengte han et storcert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma: Vet du hvem som ble bir, bim og certvinnere i går? Stian trodde at Amigo ble bir, samme tispa som i dag bim og at drosselbart fikk certet. Men hvis drosselbart fikk certet i går så hadde han vel blitt champion i går også? Eller trengte han et storcert?

Nei, jeg aner ikke - ingen nordnorske sider som er oppdatert enda. Stian sa Amigo BIR og BIG3, men det står ingenting på oppdretters side, og hun pleier å oppdatere raskt.

Drosselbart er jo finsk, altså trenger han et stort cert, så gårsdagens eventuelle cert telte nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med helga! Sambo måtte jobbe så jeg handlet Zima, rhodesian ridgeback, for ham.

Pga en litt røff dommer på lørdagen så trakk jeg oss. For hennes, og min, del så orket vi ikke å gå for en brå dommer som kjeftet på folk som brukte godbiter. Greit at vi har betalt dyrt for det, men mitt mål var at vi skulle ha det koselig i ringen, så da fant jeg det best:) Hun er uferdig, og for tiden litt for tynn, så vi hadde hverken sjanse om cert eller god plassering, og da burde man jo heller satse på en hyggelig trening i ringen!

I dag stilte vi for Arne Foss, og han er jo bare en fantastisk hyggelig dommer! Og ikke minst så har han temmelig peiling på rasen, og en god hukommelse. Han husket at hun hadde stilt for ham tidligere, og siden han hadde vært litt nysgjerrig etter den utstillinga da så viste han hvilken kennel hun kom fra, og viste at linjene var litt trege i utviklinga, men mente hun kom til å bli pen. Men, åh! Hun koset seg i ringen! Og sto så flott, fikk henne tilogmed til å trave, helt til hun begynte å showe og kom med høye kneløft (innlært..) og litt vel spenstige steg. Foss fikk seg et par poter i magen også, og han kommenterte at han likte hennes livlige væremåte. Noe av det positive fra kritikken var: Mgt god type, tiltalende hode og uttrykk. I stram kondisjon.Utadvent og herlig temprament." Hun var vist den hunden i helga med best/mest muskler som han hadde dømt.. og det er bare av løsløping på hennes eget inisiativ i forskjellig terreng. Ellers var det bare sånne ting vi er klar over som var skrevet, bla at hun trenger mer tid og ikke minst var hun "litt tynn for dagen"! :lol: 1KVAL og 2KONK ble det på frøkna, og jeg var sikkert den av alle handlerene på rasen som var aller mest fornøyd! :)

Jeg synes det er morro at det kommer folk fra hele landet, Sverige og Finland hit på utstillinga. Da får man muligheter til å se flere hunder, stille mot andre, og bli kjent med flere. Og de fleste er jo utrulig hyggelige! Jeg har vist en magnet på meg til å trekke til meg rare folk med teite kommentarer og rare meninger, men,men, de hyggelige veier jo som oftest opp;)

Det eneste jeg ikke liker er all den rare hundehåndteringa og slikt.. Og at folk lar hundene sine pisse inne, på naboen stol/sekk/bur, de gjør fra seg ute/inne og ingen plukker opp.. og ikke minst all den klippinga uten at man plukker opp etter seg. Jepp, jeg har støvsugd, rullet matter og ryddet etter utstillierene til den store gullmedaljen i kveld, og er på mange måter glad for at det er ett år til neste gang! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kjempe fornøyde.

Japanergutten debuterte i de voksenes klasse lørdagen 10 mnd gammel. Slo til med CERT, BIR og tredje i gruppen med 27 påmeldte raser (og han var så sliten at han omtrent ikke fikk vist seg i gruppa en gang)!! ;)

Comp. Very insound. Good pigm. Perfect coat.

Perfect head. Correct tail. Enough chest. Perfect ang.

Correct front. Free moving. Correct teeth.

Søndagen fikk han 1-1-HP. ;) Trengte å utvilke seg mer :P

*hoppe og danse i glede*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kjempe fornøyde.

Japanergutten debuterte i de voksenes klasse lørdagen 10 mnd gammel. Slo til med CERT, BIR og tredje i gruppen med 27 påmeldte raser (og han var så sliten at han omtrent ikke fikk vist seg i gruppa en gang)! :P

Comp. Very insound. Good pigm. Perfect coat.

Perfect head. Correct tail. Enough chest. Perfect ang.

Correct front. Free moving. Correct teeth.

Søndagen fikk han 1-1-HP. :P Trengte å utvilke seg mer ;)

*hoppe og danse i glede*

Grattis med fine resultater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...