Jeampi Skrevet 29. September 2005 Rapporter Skrevet 29. September 2005 jeg sier den om jeg ikke veit kjønnet. ellers så sier jeg han/hun eller bikkja. Bikkja mi blir kallt bikkje rett som det er Her er det hvertfall ikke skjellsord Ikke her heller...Sier bikkje jeg..sjeldent jeg sier hund
Tini Skrevet 29. September 2005 Rapporter Skrevet 29. September 2005 jeg bruker han og hun... nå sier jo vi har de fått mat da...siden det er to i hus...
Baby Skrevet 29. September 2005 Rapporter Skrevet 29. September 2005 Jeg sier også ofte Bikkja om Oscar.
Tini Skrevet 29. September 2005 Rapporter Skrevet 29. September 2005 Jeg sier også ofte Bikkja om Oscar. Sier jeg her å... synes det ikke er så ille å si jeg da..
Djervekvinnen Skrevet 29. September 2005 Rapporter Skrevet 29. September 2005 Skriver "Den" ofte. Det er fordi jeg ikke skriver om et kjønn, så det er lettere å skrive "den" enn "han/hun", hver gang. Og så skriver jeg også hunden. Så enten "den" eller "hunden", når jeg skriver om generellt og ikke et bestemt kjønn.
Basse Skrevet 29. September 2005 Rapporter Skrevet 29. September 2005 Skriver "Den" ofte. Det er fordi jeg ikke skriver om et kjønn' date=' så det er lettere å skrive "den" enn "han/hun", hver gang. Og så skriver jeg også hunden. Så enten "den" eller "hunden", når jeg skriver om generellt og ikke et bestemt kjønn.[/quote'] Enig! Sier vel mest han/hund/hunden/hunden din/navnet på hunden jeg da... Bruker ikke Bikkje, vet ikke hvorfor... Eller jeg har jo Sagt det liksom, men bruker de andre ordene i stedet
Tore Skrevet 29. September 2005 Rapporter Skrevet 29. September 2005 Han / Hun... Guttn / Tispa... Navnet... Bikkja blir sidestilt med kjøtern, å blir så et negativt ord... Som å si kjerring foreksempel..... Men ikke skjelsord..
Scarlet Skrevet 30. September 2005 Rapporter Skrevet 30. September 2005 At folk som gjerne ikke har hund sier den, er jo ganske naturlig for meg ialllefall Ordet hund er jo et hannkjønnsord - En hund Jeg bruker alltid navnet på mine hunder
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar