Gå til innhold
Hundesonen.no

Spiser kull


PsychoLynx

Recommended Posts

Både Bridie og Psycho spiser kull som har falt ut av ovnen om dagen.. Psycho er så dum at han har prøvd seg på en bit som akkurat hadde falt ut, som resulterte i at han satt med labben i været i 1 min etterpå og så ut som han hadde falt ned fra månen. Nå sloss de nesten om å komme frem til kullbitene først når de er blitt kalde.

Hvorfor????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kull er jo veldig rent, og det kan jo gies som ledd i behandling (kulltabletter, medisinsk kull) hvis man har fått i seg noe som ikke er så bra. Men hvorfor de gjør det? Tja, kanskje de bare gjør hverdagen litt mer spennende for seg selv? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke, men jeg fikk sjokk da jeg så overskriften!

Av en eller annen grunn koblet jeg automatisk kull med valpekull og lurte på hvem i all verden som spiser valpekull.... :blink:

*flire* ja det sku tatt seg ut! hehe.

Kull er jo veldig rent, og det kan jo gies som ledd i behandling (kulltabletter, medisinsk kull) hvis man har fått i seg noe som ikke er så bra. Men hvorfor de gjør det? Tja, kanskje de bare gjør hverdagen litt mer spennende for seg selv? :)

Altså, jeg vet om hunder som har spist kull bevisst selv for å regulere magen.... Og jeg vet at Bridie har hatt en meget spesiell odør om dagen, så. :) Men hu har spist sånn før også,uten at jeg egentlig vet om noen spesiell grunn.

Og Psycho? Hvorfor i all verden skal han begynne?

Alle dyra her har fått den samme maten de "alltid" har fått, så de burde jo ikke reagere på den egentlig. Eneste forskjellen er vel kanskje at Psycho pg Lucifer har måtte begynne å jobbe for maten sin (godbitball).

Nei, visse ting skal man vel ikke bli klok på kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna eter også kull.

Går vi i skogsområder hvor folk har mye bål hiver hun seg på overværssøk og finner nærmeste bål hvor hun mesker seg i deilige kullbiter. Mmmm, karbon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rare dyrene... Psycho er jo så ille nå at han kommer løpende så fort jeg har lagt innpå mer ved på ovnen for å se om det kanskje har falt ut noe til han. Bridie ser over når hu gå forbi liksom.

men, de får bare spise. Eneste forskjellen jeg har sett på dem etterpå er at Bridie drikker litt mer liksom. så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså; grill og bål-kull er jo forståelig for matvrak som labradorer og spaniels..! :) Det har jo kanskje rent litt kjøttsaft ned på kullbitene, og vips er det klart det er MAT! Men vanlig kull fra ovnen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså; grill og bål-kull er jo forståelig for matvrak som labradorer og spaniels..! :) Det har jo kanskje rent litt kjøttsaft ned på kullbitene, og vips er det klart det er MAT! Men vanlig kull fra ovnen??
hehehe, ja selvfølgelig! Men i tilegg er jod et godt krydret med tennveske også som regel :)

Men ja, kull fra ovnen... Det er nok veden fra Trevatn som smaker så spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om apekatter i Amazonas som spiser kull. Det er et livsviktig ledd i kostholdet deres. Det er fordi de spiser så mange giftige planter. Dersom et dyr er forgiftet på en eller annen måte vil dyrelegen mate dyret med kull. Og det ved å skylle utvannet kull ned i magen på hunden for så at den skal kaste det opp eller noe sånt.

Kanskje hundene instinktivt spiser kull fordi de "vet" at det er lindrende av en eller annen grunn og på en eller annen måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...