jaktlykke Skrevet 1. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 1. Oktober 2008 Kan en utenlandsk champion (f.eks S UCH) stille i championklasse i Norge dersom den vil bli N UCH? Eller må den stille i åpen klasse? Det deles vel ikke ut cert i championklassen - eller teller CK det samme for den utenlandske hunden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 1. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 1. Oktober 2008 En utenlandsk hund kan stille i Championklasse og få cert på lik linje som oss, certet dels ut i B*k klassen og CK'en betyr det samme for dem som får oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 2. Oktober 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2008 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 2. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2008 Unntaket - det er selvfølgelig alltid unntak - er de rasene hvis cert deles ut i bruksklassen. Der må de som har lyst på cert delta i bruksklassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 2. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2008 Og tenk på at det er IKKE det samme i f.eks. Sverige. Stiller man en kun Norsk utst.champion i champ.klassen (det er lov) - får man likevel IKKE konkurrere om cert'et. Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 2. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2008 Og tenk på at det er IKKE det samme i f.eks. Sverige. Stiller man en kun Norsk utst.champion i champ.klassen (det er lov) - får man likevel IKKE konkurrere om cert'et. Susanne Mener det kom en regelendring vedr. dette i Norge iallefall: Her konkurrerer nå utenlandske (men ikke norske) champions om certet selvom de stiller i Ch. klasse. Er ikke helt sikker på reglementet i utlandet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 2. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2008 Mener det kom en regelendring vedr. dette i Norge iallefall: Her konkurrerer nå utenlandske (men ikke norske) champions om certet selvom de stiller i Ch. klasse. Er ikke helt sikker på reglementet i utlandet selv. Cert'et går til den beste hunden i hvert kjønn som ikke allerede er norsk champion, uavhengig av hvilken klasse den stilte i - så lenge det ikke er rasene hvor cert'et deles ut i bruksklassen. Dette kan jeg, for dette måtte jeg krangle med en utstiller om for et år siden, da den ble meget snurt over ikke å få storcert'et, fordi en sitat "helvetes svenske" sitat slutt sto foran henne i B*K - fra championklassen, men uten norsk tittel. Til slutt måtte utstillingens leder komme før mennesket ville gi seg. I Finland kunne du i hvert fall for et par år siden stille i championklassen, og få cert'et der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeneR Skrevet 9. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2009 Enn i Danmark da, kan man få cert om man stiller i champklasse? Eller er det som i Sverige, at man ikke konkurrerer om cert dersom man er meldt på i champkl, altså man må stille i åpen, unghund eller junior for å kunne konkurrere om cert i B*K? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 9. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2009 I utst.reglene til Dansk Kennel Klub (http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/regler09.pdf) står det i alle fall klart og tydelig at "hunde, der er anmeldt i championklasse, kan ikke opnå certifikat." Så her må man helt klart melde på i junior, mellem eller åpen for å kunne konk. om cert'et. Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeneR Skrevet 9. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2009 Tusen takk! Det var det jeg trodde, men så ble jeg fortalt noe annet av andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 9. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Januar 2009 Bare hyggelig! Men - kom på at det kanskje er annerledes med en rase som har Bruksklasse, da.. Men det har jo verken du eller jeg, så det bryr vi oss vel ikke om? Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeneR Skrevet 16. Februar 2009 Rapporter Share Skrevet 16. Februar 2009 Kan jo tilføre at vi nå har vært på utstilling i Danmark. Hadde med meg to norske champ, og begge vant åpenklassen med excellent, cert, ble nr 1 i vinnerklassen med cacib, til slutt knallet de til med BIR Det var 3 norske chihuahuaer der og alle ble Dansk Champion! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar